LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] All Personal Finance Amersfoort (Intrafin)

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
jannes
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 jul 2005 08:49

All Personal Finance Amersfoort (Intrafin)

Ongelezen bericht door jannes »

Vraag, en graag serieus antwoord.

Ik ben in het bezit van een Capital Effect (depotconstructie). Inmiddels Leaseproces ingeschakeld. Nu eist All Personal Finance(Intrafin) dat ik het bedrag van de afgesloten hypotheek binnen drie weken betaal anders worden er maatregelen genomen.

Zijn er meer mensen die deze brief wel eens gehad hebben en kunnen aangeven hoe dit is afgelopen?

Wie weet welke mogelijkheden ze hebben (loonbeslag?) en hoe serieus moet ik de dreigementen nemen?

Het gaat om een enorm bedrag wat ik moet betalen (€ 80000,00) en is echt niet door mij op te hoesten.

U begrijpt misschien dat ik mij zorgen maak maar misschien wel onterecht.

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: All Personal Finance Amersfoort (Intrafin)

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

Laat je niet afbluffen door INTRAFIN, Jannes! Intimidatie hoort nu eenmaal bij de taktieken die het roversvolk gebruikt. Gewoon contact opnemen met Leaseproces, die vertellen je wel hoe verder te handelen. Beslag kan echt niet zomaar worden gelegd, daar is eerst een vonnis van de rechter voor nodig.
Raad vragen bij Piet Koremans kan ook geen kwaad: [email protected] .

LindaLovelace
Berichten: 372
Lid geworden op: 18 dec 2004 18:12

Re: All Personal Finance Amersfoort (Intrafin)

Ongelezen bericht door LindaLovelace »

Vraag, en graag serieus antwoord.
Dan moet je vooral hier niet zijn.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: All Personal Finance Amersfoort (Intrafin)

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Jannes.

Laat je niet van de wijs brengen door deze nare forumverzieker.
Het Advies van procesvoerder is een prima advies.
De deurwaarder of wie dan ook kan niets zonder de rechter.

Sterkte Ad

Martinvdm

Re: All Personal Finance Amersfoort (Intrafin)

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Dan moet je vooral hier niet zijn.
Inderdaad...Vooral als ze door Linda Love Lace geplaatst zijn..

Een combinatie van jouw naam incl. de bijbehorende postings kan niemand serieus nemen natuurlijk... :wink:

jannes
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 jul 2005 08:49

Re: All Personal Finance Amersfoort (Intrafin)

Ongelezen bericht door jannes »

Bedankt voor jullie steun en advies.

Ik zal morgen met Leaseproces contact opnemen.

Ik ben weer wat rustiger geworden.

Jannes

sjors1
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 feb 2007 22:53

Re: All Personal Finance Amersfoort (Intrafin)

Ongelezen bericht door sjors1 »

leaseproces doet hier niets mee, alleen dexia ed. ik kan het weten want ik zit in het zelfde schuitje als jou jannes. maar buiten leaseproces die tegen dexia procedeert heb ik een advocaat ingeschakeld om APFC (INTRAFIN) aan te pakken. ik heb v/d week ook een brief gekregen waarin ik wordt gesommeerd te betalen, wat ik dus niet ga doen. laat ze maar komen . sterkte

jannes
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 jul 2005 08:49

Re: All Personal Finance Amersfoort (Intrafin)

Ongelezen bericht door jannes »

????????????????

Nu weet ik het ook niet meer.

Ik heb Leaseproces gebeld en gevraagd wat hier mee te doen. Ze zeiden dat ik niets hoefde te doen omdat er een procedure is opgestart.

Moet ik nu wel of geen advocaat nemen?

En welke advocaat heb jij voor deze zaak?
En wat zij de kosten die ik hiervoor moet maken?


Jannes

hathor
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 mei 2005 10:44

Re: All Personal Finance Amersfoort (Intrafin)

Ongelezen bericht door hathor »

Dat klopt wat Leaseproces zegt. Gewoon niets doen en als er iemand komt gewoon zeggen dat iedere communicatie via je advocaat gaat, t.w. Leaseproces. Het is natuurlijk van de zotte als je naast Leaseproces nog eens naar een advocaat moet stappen. Een advocaat lijkt me ruimschoots voldoende. Wat mijn voorganger al zei: op dit moment kan er helemaal niks beslag worden gelegd of wat dan ook. Dan zal er eerst een uitspraak van de rechter moeten zijn....

sjors1
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 feb 2007 22:53

Re: All Personal Finance Amersfoort (Intrafin)

Ongelezen bericht door sjors1 »

nogmaals , leaseproces doet alleen dexia en intrafin is de tussenpersoon en heeft niets met dexia van doen. mij is door leaseproces verteld dat ik voor apfc oftewel intrafin beter zelf een advocaat in de arm kan nemen omdat zij niets tegen de tussenpersoon doen.en jannes , ja wat kost een advocaat ? een paar duizend ben je zo kwijt maar nu moet je er 80000 betalen.

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: All Personal Finance Amersfoort (Intrafin)

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

Laat die tussenpersoon dan maar eerst het voortouw nemen en jou gaan dagvaarden. Daarna is er nog tijd genoeg om naar een advocaat te gaan. (Als je onvermogend bent en recht hebt op gefinancieerde rechtshulp, zet dan nu al die molen in werking).

Laat je vooral niet intimideren door een stel provisiejagers! (Wat hebben die tenslotte aan jou geleverd, behalve gebakken lucht?)

Vraag eerst goede raad bij [email protected] !

rebas
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:49

Re: All Personal Finance Amersfoort (Intrafin)

Ongelezen bericht door rebas »

De zaken liggen heel simpel:

Dexia is verantwoordelijk voor de handelingen van tussenpersonen, dit is reeds een aantal keren vastgesteld in uitspraken.

Dus alleen Dexia aanspreken via Leaseproces.

sjors1
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 feb 2007 22:53

Re: All Personal Finance Amersfoort (Intrafin)

Ongelezen bericht door sjors1 »

rebas , zo simpel is het niet intrafin wil geld zien en wel heel gauw en de dexia zaak duurt nog wel even. en ja procesvoerder op die dagvaarding wacht ik nu maar wel al met een advocaat.

rebas
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:49

Re: All Personal Finance Amersfoort (Intrafin)

Ongelezen bericht door rebas »

Waarom willen ze geld zien ??

Je hebt het geld geleend van een bank, niet van hen. Daarom moet je UITSLUITEND communiceren met die bank en niet anders !!!

sjors1
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 feb 2007 22:53

Re: All Personal Finance Amersfoort (Intrafin)

Ongelezen bericht door sjors1 »

zij ZIJN de bank

rebas
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:49

Re: All Personal Finance Amersfoort (Intrafin)

Ongelezen bericht door rebas »

Een bank die tussenpersoon is voor de Dexiabank.

Hier begrijp ik niets van.

De door jou genoemde tussenpersoon heeft ongetwijfeld geen bankvergunning ( zie dnb.nl

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: All Personal Finance Amersfoort (Intrafin)

Ongelezen bericht door peewee »

Jannes, Sjors,

In het register dat op de site van de AFM (Autoriteit Financiele Markten) staat (zie www.afm.nl) tref ik geen registratie aan van noch Intrafin noch van All Personal Finance. Volgens mij is dit bedrijf dus GEEN bank, niet de bank die het krediet heeft verstrekt.
Ik zou ze eerst maar even de vraag stellen wat de rechtsbasis is van hun vermeende vordering op jou cq jullie.

nbggedupeerde
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 jan 2007 15:14

Re: All Personal Finance Amersfoort (Intrafin)

Ongelezen bericht door nbggedupeerde »

11
Laatst gewijzigd door nbggedupeerde op 05 jul 2007 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.

sjors1
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 feb 2007 22:53

Re: All Personal Finance Amersfoort (Intrafin)

Ongelezen bericht door sjors1 »

rebas , mijn tussenpersoon was ALL PERSONAL FINANCE CONCEPT uit amersfoort en het geld om te beleggen bij dexia werd verstrekt door INTRAFIN uit ? amersfoort en allebei onderdeel van de aagus groep.

rebas
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:49

Re: All Personal Finance Amersfoort (Intrafin)

Ongelezen bericht door rebas »

Welgemeend advies:

Zoek een vertrouwenspersoon, bijv. een deskundig familielid, accountant, fiscalist en laat deze eens heel goed uitzoeken hoe het nu exact in elkaar steekt.

Dit voorkomt extra advocaatkosten, want die wil ook eerst weten hoe die constructie van opzet is en wie hij dan gercicht kan aanspreken.

Misschien kan je ook in 1e instantie het jur. loket bellen ( 0900-8020) dit is kosteloos en vrijblijvend, voor een 1e advies.

Gesloten