Ik heb toen de tijd de aandelen overgenomen voor 18000 ipv van de restschuld van 10500 te betalen. kom ik ook in aanmerking voor de schikking?
graag jullie reactie
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aandelen overgenomen.
Re: Aandelen overgenomen.
Dit vond ik op de dexialease site:
Vragen over Beëindiging "zonder" Dexia Aanbod
Wat betekent overname van de effecten voor mij?
Als u de onderliggende effecten overneemt, door aan al uw contractuele verplichtingen te voldoen, krijgt u de effecten bijgeschreven op uw effectenrekening. De contractuele verplichtingen bestaan uit de 'restant hoofdsom*', de overeengekomen rente en overige aan de overeenkomst gerelateerde kosten; zo kunnen wij onder meer kosten in rekening brengen voor aan het product gekoppelde opties.
Indien u kiest voor overname van de effecten dan dient uw effectenrekeningnummer tijdig bij ons bekend te zijn. Bovendien moet u aan uw financiële verplichting(en) ten behoeve van de effectenovername tijdig voldoen.
Let op: niet alle onderliggende waarden kunt u overnemen. Bijvoorbeeld onderliggende certificaten en opties kunt u niet in eigen bezit krijgen.
*De hoofdsom is het bedrag waarvoor de effecten zijn aangekocht; een bedrag dat is geleend en waar rente over betaald wordt.
Hiermee voldoen we toch aan alle verplichtingen en hebben een restschuld voldaan toch?
groetjes jacco
Vragen over Beëindiging "zonder" Dexia Aanbod
Wat betekent overname van de effecten voor mij?
Als u de onderliggende effecten overneemt, door aan al uw contractuele verplichtingen te voldoen, krijgt u de effecten bijgeschreven op uw effectenrekening. De contractuele verplichtingen bestaan uit de 'restant hoofdsom*', de overeengekomen rente en overige aan de overeenkomst gerelateerde kosten; zo kunnen wij onder meer kosten in rekening brengen voor aan het product gekoppelde opties.
Indien u kiest voor overname van de effecten dan dient uw effectenrekeningnummer tijdig bij ons bekend te zijn. Bovendien moet u aan uw financiële verplichting(en) ten behoeve van de effectenovername tijdig voldoen.
Let op: niet alle onderliggende waarden kunt u overnemen. Bijvoorbeeld onderliggende certificaten en opties kunt u niet in eigen bezit krijgen.
*De hoofdsom is het bedrag waarvoor de effecten zijn aangekocht; een bedrag dat is geleend en waar rente over betaald wordt.
Hiermee voldoen we toch aan alle verplichtingen en hebben een restschuld voldaan toch?
groetjes jacco
Jacco, dan heb je je helaas door de Dexia-schoften laten piepelen. Jij hebt waarschijnlijk de koersen van vòòr de beurscrash moeten betalen voor aandelen die door het tuig pas onlangs voor een fractie van die koersen zijn aangekocht.
Je zou erop moeten staan dat Dexia alsnog bewijst dat ze die aan jou uitgeleverde aandelen inderdaad al hadden gekocht direct nadat jij ooit je contract getekend aan hen toestuurde.
Je zou erop moeten staan dat Dexia alsnog bewijst dat ze die aan jou uitgeleverde aandelen inderdaad al hadden gekocht direct nadat jij ooit je contract getekend aan hen toestuurde.
Jacco,
wij hebben destijds (mei 2003) ook de aandelen overgenomen.
Zoals Impact beweerd is het niet. We hebben de aandelen overgenomen tegen de koers die toen van toepassing was.
Bijvoorbeeld Winstverdriedubelaar LegioLease:
een lening aangegaan van 19500,- euro voor aankopen van aandelen
3 jaar lang per maand betaald 113,- euro (rente dus)
uiteindelijke waarde aandelen na 3 jaar 8000,- euro
Deze a/h einde v/h contract van Dexia overgekocht voor 8000,- euro
Blijft echter de schuld staan van 19500,- euro
19500 minus 8000 = 11500 restschuld.
In dit voorbeeld wordt aan Dexia a/h einde 19500 euro(aandelen+restschuld) betaald. Personen die de aandelen hebben overgenomen hebben mijns inziens dan ook 'recht' op de schikking die overeengekomen is! Ben echter geen deskundige op dit gebied. Graag reactie van mensen die hetzelde destijds hebben gedaan en hier misschien meer over weten???
Alvast bedankt.
Joris
wij hebben destijds (mei 2003) ook de aandelen overgenomen.
Zoals Impact beweerd is het niet. We hebben de aandelen overgenomen tegen de koers die toen van toepassing was.
Bijvoorbeeld Winstverdriedubelaar LegioLease:
een lening aangegaan van 19500,- euro voor aankopen van aandelen
3 jaar lang per maand betaald 113,- euro (rente dus)
uiteindelijke waarde aandelen na 3 jaar 8000,- euro
Deze a/h einde v/h contract van Dexia overgekocht voor 8000,- euro
Blijft echter de schuld staan van 19500,- euro
19500 minus 8000 = 11500 restschuld.
In dit voorbeeld wordt aan Dexia a/h einde 19500 euro(aandelen+restschuld) betaald. Personen die de aandelen hebben overgenomen hebben mijns inziens dan ook 'recht' op de schikking die overeengekomen is! Ben echter geen deskundige op dit gebied. Graag reactie van mensen die hetzelde destijds hebben gedaan en hier misschien meer over weten???
Alvast bedankt.
Joris
Joris:
1. Heet jij Jacco?
2. Ik BEWEER NIETS. Ik gaf alleen aan, hoe ik vermoed dat het is.
3. Het eindresultaat komt op ongeveer op hetzelfde neer.
Conclusie: Jacco is door Dexia te grazen genomen. Jij ook.
1. Heet jij Jacco?
2. Ik BEWEER NIETS. Ik gaf alleen aan, hoe ik vermoed dat het is.
3. Het eindresultaat komt op ongeveer op hetzelfde neer.
Conclusie: Jacco is door Dexia te grazen genomen. Jij ook.
joris12 wat staat er op de eindafrekening aan het einde van het contract. staat daar ook restschuld vermeld? ik kan die van mij niet zo snel nakijken die ligt op een andere plek daar waar ik nou ben. groetjes jacco
Hoe kun je aandelen overnemen?
Dexia heeft niet eens aankoop bewijzen.
Groetjes
Dexia heeft niet eens aankoop bewijzen.
Groetjes