LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Berichten rond stil leggen rechtzaken

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Hans A

Berichten rond stil leggen rechtzaken

Ongelezen bericht door Hans A »

Uit de diverse berichten op het forum lijkt het alsof er volkomen willekeurig vertraagd wordt.
De een meldt uitstel van 4 weken, een ander 8 maanden en weer een ander meldt zelfs december 2006.
Wat is er aan de hand?

Daarom: gedupeerde die bericht hebben ontvangen dat hun zaak voorlopig is uitgesteld wil ik vragen om dat hier te melden.

Wat mij belangrijk lijkt:
-Ben je door Dexia gedaagt of heb je zelf een procedure gestart?
-Heb je al een advocaat of (nog) niet.
-Is er vermeld tot waneer je zaak is uitgesteld en zo ja tot waneer dan?
-Heb je wel of niet vernietigd en zo ja op grond waarvan (eegalease, dwaling enz).
-Hoever was jou zaak gevorderd en wist Dexia waar je voor ging (bijv. huurkoop, WCK, zorgplicht, bewijs aandelen enz)?

Mogelijk kunnen we hieruit iets opmaken en een idee krijgen wat Dexia van plan is en er misschien achter komen welke zaken Dexia het meest vreest.

Laat wat horen!

Groeten Hans A

Julika

Re: Berichten rond stil leggen rechtzaken

Ongelezen bericht door Julika »

@HansA

Mijn advocaat schrijft
De rechter heeft de zaak aangehouden to 25.december 2006. Merkwaardige gang van zaken,. Ik heb begrepen, dat U zich hiermee niet kunt vereinigen.
Het zel wel een schrijffout zijn, ik denk het is 2005.
Also mijn zaak is huurkoop. We gaan er tegen aan.

welt'rusten ... Julika

Margriet

Ongelezen bericht door Margriet »

Hallo Hans

Bij ons is de zaak ook aangehouden tot 28 nov. 2005
Wij zijn door Dexia gedaagd en ik ben Eegaleaser (huurkoop)
Wij zijn nu aan zet om weer antwoord te geven,hebben geen advocaat wel iemand die ons helpt (juridisch onderlegt)
Groet Margriet.
UIteraard WEL vernietigt.

Hans A

Ik heb heb vandaag nog eens over het e.e.a. nagedacht. Eegalease valt niet onder de bemiddeling maar wordt wel stilgelegt. Ik vermoed dat eegalease buiten de bemiddeling wordt gehouden omdat Dexia donders goed weet dat daar niet meer over valt te bemiddelen. Al deze zaken zijn voor Dexia zo goed als zeker verloren. Ben je aangesloten bij St. Eegalease dan ben je automatisch ook lid van Leaseverlies. De eegaleasers krijgen straks waarschijnlijk ook de schikking voor leaseverlies aangeboden. Dan wordt het dus: leaseverlies-schikking accepteren of na flinke vertraging weer als eegaleaser gaan procederen. Dexia kan er in geval van eegalease onmogelijk slechter van worden, tenzij er schadevergoeding boven zou komen.
Maar gezien de uitspraken van de laatste maanden kan Dexia niet anders dan de lopende zaken stoppen en ook geen nieuwe opstarten.
Iedere zaak aangespannen door of tegen Dexia levert voor Dexia uitsluitend verlies op. Dexia gaat áltijd onderuit! Is het niet door huurkoop, dan wel op zorgplicht of WCK. Het moet wel héél raar zijn wil je niet minimaal op een van deze punten in het gelijk gesteld worden.
Hierdoor (en mogelijk blijkt morgen dat er geen aandelen gekocht zijn) denk ik dat Dexia misschien besloten heeft om alle rechtzaken maar uit de weg te gaan, maar kan dit natuurlijk niet bekend maken en speelt daarom maar een beetje bluf door met incassoburo's te dreigen. Veel meer kan Dexia niet meer doen, hoogstens met een gunstige schikking komen.
Misschien heb ik het helemaal mis, maar leek mij wel een leuke theorie :wink:

En bedankt voor de reacties.
Groeten Hans A

Janny

Ongelezen bericht door Janny »

Hans A.

helemaal mee eens.
maar wel is belangrijk althans die gedachte koester ik. zelf gaan procederen, met in achtneming van een juiste vermelding en aanhaling van de vernietiging door de echtgenote.

Dus niet wachten op eegalease, maar zelf aanspannen, Immers alleen via die weg schijnt Dexia vroegtijdig veroordeelt te worden.
zie ook, onderstaande uitslag, Waar verkeerd is omgegaan met de vernietiging. Het is heel belangrijk hoe men procedeert

http://zoeken.rechtspraak.nl/zoeken/dtl ... ljn=AS7348

Janny

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

Ook bij de behandeling van het hoger beroep van de zaak tussen de stichting Eegalease en Dexia, voor het Gerechtshof in Amsterdam, schiet het niet op.
De verwachting was dat er voor 15 april een uitspraak zou komen.
Nou, vergeet het maar.
De zaak staat op de rol voor 28 april. dit is dus schriftelijk.
In het gunstigste geval komt er dan 4 tot 6 weken later een uitspraak.

Het hoger beroep in een huurkoopzaak in Arnhem is, zoals eerder vermeld, in de slaaprol gezet tot maart 2006.

Groeten,
Piet
Laatst gewijzigd door Piet op 23 mar 2005 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.

trudy

Ongelezen bericht door trudy »

Een heel jaar slapen? Dit gaat echt nergens meer over. Mag dat dan zomaar wanneer Eegalease hier niet mee akkoord gaat? Neem tenminste aan dat Eegalease protesteert.

Julika

Piet en trudy

Mijn advocaat heeft mij per E-Mail meegedeeld, dat hij tel.kontact
had met het kantongerecht. En het is wel 2006.
Hij heeft een fax gestuurd met de mededeling mijn zaak gewoon weer op de rol te zetten.
In februari heeft hij het folgende geschreven.
Dat is het vervelende: aanhouden is in beginsel onbeperkt mogelijk. Als het de spuigaten uitloopt zal ik de kantonrechter een brief sturen met het verzoek spoedig te beslissen maar op dit moment is het nog niet zo ver.Dat is het vervelende: aanhouden is in beginsel onbeperkt mogelijk. Als het de spuigaten uitloopt zal ik de kantonrechter een brief sturen met het verzoek spoedig te beslissen maar op dit moment is het nog niet zo ver.
Dat is pas het geval als na de laatste stukkenwisseling ongeveer een jaar is verlopen (dat zijn tegenwoordig gebruikelijke termijnen, helaas

LG Julika

villa_cees

Ongelezen bericht door villa_cees »

Julika, heb jij Mr.E.Oversier als advocaat?

vr.gr.Cees

dustinh

Ongelezen bericht door dustinh »

Waarschijnlijk houden de kantonrechters de eegalease-zaken aan in afwachting van de uitkomst van de ingestelde cassatie bij de Hoge Raad van de arresten die door het gerechtshof in Den Bosch zijn gewezen. Dit lijkt me de meest plausibele en meest voor de hand liggende reden.

Julika

Helaas nee Cees !

Het is een advocaat met die mijn man altijd zakelijk te doen had.
Ik was voor hem de eerste klient in zaken Legio-Lease. Hij heeft het tot nu heel goed gedaan maar vraag mij niet na de kosten, die lopen de
pan uit.
Ik heb al in 2001 onrustig geslapen, waar nog niemand iets gehoord heeft over Legio Lease/Probleme daarom moet ik nu ook de rekening voor betalen. Mensen, die later kwamen hebben het een stuk goedkoper.
LG Julika

villa_cees

Ik heb hem wel, Julica en hij zou twee weken terug de dagvaarding uitbrengen. Die man heeft het volgens mij razend druk dus ik wil hem niet teveel lastig vallen met mijn vragen.
Ik heb hem wel gisteren een mail gestuurd om te vragen naar de stand van zaken.

vr.gr.Cees

Hans A

Begin deze week zou er toch via rechtspraak.nl meer bekend worden gemaakt over het overleg van de rechtbanken?
De 2e helft van de week gaat in zonder dat wij ook maar iets vernemen.

Wordt het niet tijd voor acties? Momenteel zijn wij de speelbal van de banken, overheid, rechtbanken en Duisenberg. En men verlangt bovendien dat we er nog voor betalen ook!

villa_cees

Is de uitslag al bekend van de rechtszaak in Zwolle.
Dat D. met bewijzen moet komen dat ze die aandelen gekocht hebben?

vr.gr.Cees

shamyrah

Ongelezen bericht door shamyrah »

Deur blijft open voor beleggers effectenlease

De Raad van de Rechtspraak wil dat rechtbanken aandelenleasezaken blijven behandelen als beleggers dat willen, ondanks het verzoek van Dexia om de meeste zaken stil te leggen.

De bank vroeg half februari aanhouding van de zaken waarin Dexia een partij is, omdat een nieuwe bemiddelingspoging in gestart tussen de bank en tienduizenden klagers met aandelenleaseproducten. Oud-president van De Nederlandsche Bank Wim Duisenberg probeert een oplossing te vinden.

Drie weken geleden lieten de advocaten van 4000 Dexia-gedupeerden in een brief aan de rechtbanken weten het niet eens te zijn met het verzoek van Dexia. Een deel van de beleggers is niet uitgenodigd om te spreken met Duisenberg over een oplossing.

De Raad voor de Rechtspraak is een orgaan dat de kwaliteit en 'consistentie' van de rechtspraak moet bevorderen. Volgens een woordvoerder is afgelopen week 'koortsachtig vergaderd' over de vraag of rechtbanken één lijn mogen volgen bij de behandeling van zaken.
Zelf bezwaar maken

De rechtbanken en de Raad van de Rechtspraak hebben gisteren afspraken gemaakt. De rechtbanken zullen procederende beleggers via een brief op de hoogte brengen van het aanhoudingsverzoek van Dexia en de gevolgen van het al dan niet aanhouden van de zaak. Beleggers moeten zelf reageren als ze bezwaar maken tegen het stilzetten. Dan wordt op de gebruikelijke wijze doorgeprocedeerd.

De Raad van de Rechtspraak kan rechtbanken en kantongerechten niet verplichten om zaken door te zetten. 'Ze kunnen ervan afwijken. Wij hopen dat de rechtbanken zich houden aan ons advies', zegt een woordvoerder van de Raad voor de Rechtspraak.

De rechtbanken willen lopende zaken zo snel mogelijk afhandelen. Afgelopen november besloot de Raad van de Rechtspraak zaken te coördineren, omdat ze onderling veel gelijkenissen vertonen. Rechters uit de sectoren civiel en kanton voerden overleg om meer eenduidigheid te verkrijgen in de behandeling van de aandelenleasezaken.

Elk ressort heeft werkgroepen en een coördinator die zorgt voor een clustering van zaken. Zaken die zich lenen voor versneld beroep of cassatie bij de Hoge Raad worden met voorrang behandeld.

Gerben van der Marel
Copyright (c) 2005 Het Financieele Dagblad

We Gaan dus gewoon door !!!!!!

Groetjes A3

Gesloten