Gedupeerden aandelenlease vergelijkbaar met afslachten jonge zeehondjes?
Schrik niet. Gisteravond Barend en van Dorp gezien? Iemand van de SP vertelde in een ooggetuigenverslag hoe in Canada jonge zeehondjes worden afgeslacht. Dit geschiedt op een gruwelijke wijze. Mij kwam meteen het beeld naar boven van het spotje over deze onschuldige jonge dieren die met angst gevulde grote ogen smekend de wereld aankijken om hen alsjeblieft te helpen. SP maakt zich sterk tegenover onze Nederlandse Minister van Landbouw om toch vooral de import van het gestroopte zachte bont te verbieden. (Krom genoeg weigert hij dit vooralsnog omdat de import ervan niet stijgt. Dus er moeten eerst meer slachtoffers vallen voordat er wordt ingegrepen?).
Waarom de vergelijking met gedupeerde "onschuldige" aandelenleasers?
DOODGEKNUPPELD EN SOMS LEVEND GEVILD!
En de regering weigert nog steeds adequaat (t.b.v.gedupeerden!) in te grijpen. In het licht van wat zirkoon eerder vermeldde over het toezicht van de AFM, werd het beeld in mij versterkt hoe zij haar taken uitvoert.
ZIJ STAAN ER BIJ EN KIJKEN ER NAAR
Zij erkennen en weten van de wijze waarop er door de aandelenleaseaanbieders is gehandeld. Ook nu de gedupeerden zelfs op beestachtige wijze zijn "neergeknuppeld" en "levend worden gevild" door mensonterende incassomaatregelen van Dexia, stellen zij nog steeds geen uitgebreid onderzoek in. Terwijl dit onder hun ogen en verantwoordelijkheid plaatsvindt.
De vergelijking gaat nog verder op. Er werd verteld dat, voordat de slachtpartij op de jonge zeehondjes begint, de met zelf gedraaide knuppels voorziene moordenaars grote hoeveelheden cocaïne gebruiken. Dit maakt hen voor de uitoefening van hun afschuwelijke "werk" agressiever. Anders was het voor hen onuitvoerbaar.
Het "moordwerktuig", het leasecontract is door AEGON/Legio Lease, Bank Labouchere/Dexia Bank Nederland N.V. in elkaar gedraaid en gebruikt door de uitvoerders van de "slachtpartij" onder de nietsvermoedende onervaren "beginnende spaarders/beleggers". In sommige gevallen gebruikten zij eveneens cocaïne om hun lugubere werk te kunnen blijven doen.
De listen van Labouchere Mark Koster, 01-04-2003
Een artikel uit Quote nr.205 april 2003
Seks, drugs en valse contracten. De verkopers van risicovolle beleggingsproducten van bank Labouchere verdienden tonnen aan de naïviteit van klanten, totdat deze ineens moesten bijbetalen. Toen begon het démasqué.
http://www.platformaandelenlease.nl/Nieuws/DeListen.htm :
"[...]
Snuivende dronkelappen
De provisiejunks willen steeds meer scoren, constateert Poorter.
“Sommige collega’s konden hun luxe leventje niet meer financieren uit de provisies van polissen. Die werden boos en gewelddadig”.
Op een zeker moment vraagt een collega van de Amsterdamse tussenpersoon Novendo aan Poorter of hij en deel van een lastig account wil overnemen, aangezien hij een hogere provisie heeft bedongen. “Die man zat in de rats en ik wilde hem helpen”. Poorter ontdekt echter dat Novendo, inmiddels failliet, werkt met ongediplomeerde onderaannemers, een absolute don’t in de industrie. “Toen ik hem vertelde dat ik die portefeuille niet wilde verkopen, heeft hij me op mijn ogen geslagen. Ik moest naar het ziekhuis om de boel te hechten”.
De directeur meent dat Labouchere misbruik maakt van de geldgeilheid van de verkopers. “Die tussenpersonen werden vaak letterlijk van de markt geplukt en verdienden in korte tijd bakken met geld. Ze werden ondergedompeld in het goede leven en pasten hun levensstijl aan. Door hun hoge uitgaanspatroon konden ze niet meer terug, en moesten ze nog meer verkopen. Dit patronagesysteem is van hogerhand bedacht.”
Hij vertelt over zijn eerste baan bij callcenter Vero Telemarketing, halverweg jaren negentig. Het Zaanse belkantoor, een van de punten van waaruit Labouchere die omstreden leenconstructie Legio Lease plugt, bestaat die tijd uit snuivende dronkelappen, beweert Poorter stellig. “Negen van de tien verkopers waren aan de drank omdat hun vrouw was weggelopen. Geregeld kwam er coke op tafel. We leefden larger than life. We gingen naar de ****** en vierden feest. Je enige doel was nog meer verdienen en hoger komen in de hierarchie. Daar was het hele systeem op gebaseerd. [...]"
Het is nu hoognodig de tijd om van de overheid te eisen aan het aandelenleaseschandaal een eind te maken en de gedupeerden schadeloos te (laten) stellen. Bemiddeling moet dan maar een eisenpakket worden. Schuldigen gestraft. Begin met het uitgebreid onderzoek naar de handel en wandel bij de totstandkoming van de contracten en het vaststellen of de aandelen nu wel of niet zijn aangekocht op Naam en rekening van de "lessees" op de Amsterdamse beurs. Rechtzaken mogen niet gefrustreerd worden. De Europesche Richtlijn nageleefd en goed geïnterpreteerd. Het recht moet zijn beloop krijgen.
Okerene