Door fors teruglopende ledenaantallen – zo’n 30.000 per jaar – moet de Consumentenbond 3,2 miljoen euro structureel bezuinigen. Daarvan moet 80 procent worden bereikt met het terugdringen van het totaal aantal fte’s met een vijfde. De resterende bezuiniging moet worden gerealiseerd door besparingen op de arbeidsvoorwaarden. Gedwongen ontslagen zijn volgen de Consumentenbond niet te voorkomen.
Tja, als je mogelijkheid hebt om de grootscheepse fraude en oplichterij van Aegon (legio lease, koersplan, woekerpolissen) en anderen zoals DSB aan te pakken en dit niet doet, integendeel, zelf je klanten adviseert om mee te doen met een zielige flutregeling en vervolgens overgaat op de orde van de dag, het testen en beoordelen van de verschillende smaken van instantsoepen, dan verdien je niet beter.
Mijn abo jaren geleden al opgezegd. Wat mij betreft mogen ze failliet gaan die belangenbehartigers van de financiele wereld
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Consumentenbond in zwaar weer
-
- Berichten: 1779
- Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54
Re: Consumentenbond in zwaar weer
http://www.telegraaf.nl/overgeld/arbeid ... ond__.html
vraag?
Ben je als consument verplicht om aan bronvermelding te doen als je een tekst letterlijk natypt?
vraag?
Ben je als consument verplicht om aan bronvermelding te doen als je een tekst letterlijk natypt?
-
- Berichten: 715
- Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39
Re: Consumentenbond in zwaar weer
natypen is een beetje uit de tijd. kopieeren en plakken. Ik hoorde het verhaal overigens gisterenavond op de radio tijdens een uitzending van avondspits op radio 1
-
- Berichten: 1779
- Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54
Re: Consumentenbond in zwaar weer
Natypen uit de tijd?Josephien12 schreef:natypen is een beetje uit de tijd. kopieeren en plakken. Ik hoorde het verhaal overigens gisterenavond op de radio tijdens een uitzending van avondspits op radio 1
Waarom doe je het dan?
Ik vind wel dat als je iets letterlijk natypt, je ook je bron moet vermelden.
Maar goed..de consumentenbond dus.
Vroeger, nog niet zo lang geleden, was het een zeer gerespecteerd instituut, wat is er toch gebeurd waarom het nu slecht gaat?
Nergens zie je ook meer een consumentengids rondslingeren, je moet naar de bieb om iets te willen weten als je geen lid bent.
Daardoor raakt het volgens mij ook uit beeld voor het grote publiek, vooral ook omdat de consumentenbond er alles aan doet om testresultaten uit de publiciteit te houden.
Zo is volgens mij de neerwaartse spiraal ook begonnen.. wat de boer niet ken vreet die niet.
Re: Consumentenbond in zwaar weer
As ik aan de consumentenbond denk denk ik aan een lullig blaadje met acherhaalde testen.
Als ze willen overleven moeten ze meer durf moeten tonen en opkomen voor de concumentenrechten i.p.v. het low profile gedrag dag ze nu vertonen.
Als ze willen overleven moeten ze meer durf moeten tonen en opkomen voor de concumentenrechten i.p.v. het low profile gedrag dag ze nu vertonen.
Re: Consumentenbond in zwaar weer
Het proces van ledenafkavling is al een jaar of 10 gaande. Dus niets nieuws onders de zon. Ooit had de Consumentenbond 650.000 leden. Nu minder dan 400.000. De oorzaken zijn veelzijdig:
- de komst van het internet eind jaren negentig, met ''gratis'' informatie;
- de concurrentie door televisieprogramma's als Kassa, Tros Radar.
- de digitale cultuur
- slappe, passieve opstelling van de Consumentenbond bij de echt grote financiele schandalen van de afgelopen 10 jaar (aandelenlease-affaire; woekerpolis-affaire etc )
-etc. etcetera;
Toch jammer...zeker in een tijdperk waarin de countervailing kracht van consumentenorganisaties zéér nodig is.
- de komst van het internet eind jaren negentig, met ''gratis'' informatie;
- de concurrentie door televisieprogramma's als Kassa, Tros Radar.
- de digitale cultuur
- slappe, passieve opstelling van de Consumentenbond bij de echt grote financiele schandalen van de afgelopen 10 jaar (aandelenlease-affaire; woekerpolis-affaire etc )
-etc. etcetera;
Toch jammer...zeker in een tijdperk waarin de countervailing kracht van consumentenorganisaties zéér nodig is.