LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Contract loopt af en ik snap er niks meer van

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Repel1971

Contract loopt af en ik snap er niks meer van

Ongelezen bericht door Repel1971 »

Pfffff, ik word gillend gek van Dexia.

In oktober 2009 loopt ons contract af, schade € 1800 restschuld.
Wij hebben besloten de restschuld te nemen (dus niet het contract voort te zetten). Bij navraag over de renteloze lening (zoals ons beloofd in het getekende Dexia-aanbod) is ineens geen sprake meer omdat de Duisenberg Regeling is geaccepteerd en wij dus het restbedrag na aftrek van de DB-regeling in een keer moeten betalen.

Lees dus nu pas dat blijkbaar de Duisenberg regeling standaard door iedereen is geaccepteerd tenzij je hiertegen hebt geprotesteerd. Wij wisten hier dus niets van en zeker niet dat dit gevolgen heeft voor de verruimde mogelijkheden voor aflossing van de restschuld.

Klopt dat Dexia zegt dat we geen mogelijkheden hebben voor aflossing van de restschuld in termijnen ?

Ikke heel goed begrijp

Re: Contract loopt af en ik snap er niks meer van

Ongelezen bericht door Ikke heel goed begrijp »

Heeft u sinds 2002 soms als struisvogel op Mars gezeten? Tegen uw ultieme domheid is echt geen enkel kruid gewassen.

jor

Ongelezen bericht door jor »

Ikke heel goed begrijp schreef:Heeft u sinds 2002 soms als struisvogel op Mars gezeten? Tegen uw ultieme domheid is echt geen enkel kruid gewassen.
Tegen ultieme botheid ook niet. Zinloos om zo te reageren.Maar ja, het was al laat(29 sep 2009 03:57) he.

Repel1971

Dank je wel voor je geweldige bijdrage, hier kan ik echt iets mee :mrgreen:
Als je zo geweldig bent, kan je vast ook mijn vraag beantwoorden ?

Ikke heel goed begrijp

Op uw vraag is maar één antwoord te geven: u dacht met uw armen over elkaar te kunnen blijven zitten en af te wachten. Niet dus!

Advies voor een volgende keer: doe zoals ik en neem vroegtijdig een advocaat in de arm. Mijn resultaat: de gehele inleg van twee contracten terug, de wettelijke rente over alles en daarbij ook een groot deel van de gemaakte juridische kosten. In geld uitgedrukt: € 32.800,00.

Repel1971

Wederom geen antwoord op mijn vraag.

Maar u gefeliciteerd met het behaalde resultaat. Misschien dat u met het geld een cursus menselijkheid kunt gaan volgen? :lol:

Ikke heel goed begrijp

Een bekende uitspraak: "Bent u nu zo dom of ben ik zo slim?".

U heeft nu t.o.v. Dexia geen poot meer om op te staan. Ik dacht echt dat u dit al had begrepen. Te danken aan uw eigen laksheid. Betaal dat beetje restschuld nu maar anders krijgt u de deurwaarder van Dexia en/of Varde op bezoek.

Trek hier lering uit voor de toekomst!

Pffff, ik wordt gestoord over zoveel domheid.

Ad Verkaad

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Ikke heel goed begrijp schreef:Pffff, ik wordt gestoord over zoveel domheid.
Lekker ook om dan zelf "ik wordt" te schrijven :lol:

Repel1971

Ik heb nooit de intentie gehad om te procederen. Ik was heel goed op de hoogte van de risico's van het product. Tja dat het dan negatief uitpakt is jammer, maar dat is het risico. Wil dus ook betalen, daar gaat het helemaal niet om !!

Ik heb wel het aanbod ondertekend omdat hierin een aantal mogelijkheden werden genoemd om eventuele restschuld soepel af te lossen. Deze mogelijkheden zijn nu ernstig beperkt door de Duisenberg regeling zo doet Dexia mij geloven. Dit is het feit waar ik problemen mee heb !

Het is trouwens "ik word ! "

Ad Verkaad

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Als je in google Duisenbergregeling intoetst, kom je ook een aantal advocatenkantoren tegen. Misschien dat die je verder kunnen helpen; ze kunnen je in ieder geval advies geven over hoe nu verder, Repel1971.

Ikke heel goed begrijp

Taalkundig gezien hebben jullie helemaal gelijk. Waren jullie indertijd ook maar zo oplettend en adrem geweest toen het erop aankwam met Dexia. Dan kon je nu je teruggehaalde geld nog eens natellen in plaats van te moeten betalen aan die roofbank.

Janneke52

Ongelezen bericht door Janneke52 »

quote][/quote]Taalkundig gezien hebben jullie helemaal gelijk. Waren jullie indertijd ook maar zo oplettend en adrem geweest toen het erop aankwam met Dexia. Dan kon je nu je teruggehaalde geld nog eens natellen in plaats van te moeten betalen aan die roofbank.[quote][/quote]

Zo te zien was jij dat ook niet want je bent er ook ingetrapt. (net als wij)
Omdat jij nu eenmaal op internet alles gevolgd hebt was je op de hoogte en heb je je geld terug kunnen halen (net als wij).
Maar er zijn ook digibeten. Niet iedereen kan met een computer omgaan.

Het is o zo gemakkelijk iemand "af te zeuren".

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Repel1971,

Je hebt het Dexia Aanbod getekend.
Dat betekend dat je bij beëindiging van het contract kunt kiezen uit 3 mogelijkheden, waaronder het betalen van de restschuld in maandelijkse termijnen.
Je betaalt dus je volledige restschuld af.
Met de Duisenberg regeling krijg je een korting van 1/3 op de restschuld.
Die 1/3 korting krijg je als je dit bedrag in één keer betaalt.
Kun je dit niet in één keer betalen dan kun je bij Dexia om een betalingsregeling vragen (met behoud van de korting) of kun je, als je b.v. een laag inkomen hebt, vragen om de Coulance regeling.

Ik denk dat die 1/3 korting beter is als het volledige bedrag in termijnen te betalen.
Daarnaast kun je dus, naast die 1/3 korting, ook nog eens een betalingsregeling vragen.
Hiervoor moet je dan wel rente betalen, 10% op jaarbasis.
Kun je bij een bank het geld lenen tegen een lager rentepercentage dan is dat natuurlijk goedkoper.

Er zijn dus een paar mogelijkheden in jouw situatie.
Kies de voor jouw beste uit.

Groeten,
Piet

Gesloten