LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dexia Aanbod geaccepteerd en al beeindigd? Geen geld terug!!

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
B.J.

Dexia Aanbod geaccepteerd en al beeindigd? Geen geld terug!!

Ongelezen bericht door B.J. »

Veel mensen die destijds het Dexia aanbod hebben geaccepteerd en de overeenkomst al hebben beeindigd krijgen in de Duisenberg regeling helemaal geen geen geld terug, ondanks het feit dat Dexia, Leaseverlies en Eegalease in hun mooi weer berichten anders beweren:

In het voorstel waar op gestemd kon worden stond m.b.t. deze grote groep mensen vermeld: De oplossingen zijn zowel van toepassing op overeenkomsten die zijn beëindigd vanaf januari 1997, als op lopende overeenkomsten. Cliënten die het Dexia aanbod hebben aanvaard krijgen een vierde optie; bij direct aflossen van de restschuld wordt een korting van eenderde gegeven.

Vervolgens komt Dexia met hun schema:
http://www.dexialease.nl/tds_images/sch ... geling.pdf

Nu blijkt dat de korting van eenderde helemaal niet geldt voor overeenkomsten die zijn beëindigd vanaf januari 1997. Al die overeenkomsten die beeindigd zijn voor 1 mei 2005 (vanwaar deze datum ineens???) hebben geen recht op de regeling. Alleen de kleine groep mensen die na 1 mei 2005 gestopt zijn of een nog lopende overeenkomst hebben, krijgen eenderde terug!!!

Hebben Duisenberg, Leaseverlies en Eegalease dit ooit zo bedoeld? In dat geval is een enorm grote groep mensen die al redelijk monddood waren gemaakt door het tekenen van het Dexia aanbod alweer voor de gek gehouden.

Mijn vragen:

1 Zijn er op dit forum mensen die in het zelfde schuitje zitten?
2 Weet iemand waarom ineens deze datum van 1 mei 2005 in het schema staat?

TH

Re: Dexia Aanbod geaccepteerd en al beeindigd? Geen geld terug!!

Ongelezen bericht door TH »

De Duisenberg regeling ontvangen via St.Leaseverlies;
blijkt puur bedrog richting diegenen die keurig op einddatum hebben
afgelost en onder protest akkoord zijn gegaan met regeling.
In Fin.Dagblad van vandaag én alle pers-uitingen (incl. Radar) is
de afgelopen periode aangekondigd dat alle contractanten vanaf
1997 een aanbod zouden ontvangen; dus voor reeds beeindigde
contracten na 1997 (in ons geval 2003) zouden ontvangen.
33% coulance is steeds genoemd. In tegenstelling tot eerdere uitingen van Dexia Bank wordt nu ineens aangegeven dat alle overeenkomsten die voor 01 mei 2005 zijn beeindigd geen recht hebben op de regeling!
Puur bedrog dus en tegen alle publicaties in. Wellicht een zaak als er meer betrokkenen reageren en, al dan niet via Radar, dit aan de kaak stellen.

JH

Re: Dexia Aanbod geaccepteerd en al beeindigd? Geen geld terug!!

Ongelezen bericht door JH »

TH,
Wanneer er voor de minimum-looptijd, dus voortijdig, is beeindigd dan komt men niet in aanmerking voor de regeling volgens het schema. Wanneer alles contractueel is afgehandeld en uiteindelijk onder protest de restschuld is voldaan dan is de regeling van toepassing.

zie www.dexialease.nl meest gestelde vragen.
Volgens het contract heb ik recht op het tussentijds beëindigen van de effectenlease-overeenkomst. Gezien de ontwikkeling van de beurskoersen en de relatieve hoge rente die ik betaal is dat aantrekkelijk. Verspeel ik daarmee mijn recht op een eventuele schikking?

Indien u na de minimum looptijd (of boetelooptijd) uw contract tussentijds beëindigt, kunt u aanspraak maken op de regeling.
Wat betekent het akkoord als ik vandaag mijn (verlengings-) contract tussentijds beëindig?

Indien u uw overeenkomst beëindigt binnen de minimale- ofwel boetelooptijd (zie hiervoor uw contract) komt u niet in aanmerking voor een eventuele schikking. Bij beëindiging na de minimale- ofwel boetelooptijd komt u wel in aanmerking voor een eventuele schikking.

Gesloten