LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Door DEXIA in de wietteelt

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Brabander

Door DEXIA in de wietteelt

Ongelezen bericht door Brabander »

Werkstraf voor gedwongen rol in wietteelt

HELMOND – Een veertigjarige Helmonder die ruim een halfjaar een wietkwekerij in zijn flat had, is gisteren door de politierechter veroordeeld tot tweehonderd uur werkstraf. Ook kreeg hij een gevangenisstraf van twee weken voorwaardelijk en hij moet 3500 euro van de illegaal verkregen winst aan de staat betalen.
De man had de wietkwekerij in zijn flat aan de VanWeerden Poelmanstraat, totdat die in april werd ontdekt. Een week na de ontruiming ontstond brand in zijn appartement. De brand was zeer waarschijnlijk aangestoken. De bewoner werd hiervoor aangehouden, maar er was geen bewijs tegen hem, aldus de politie.
De kwekerij met bijna achthonderd planten stond in zijn huiskamer en was er neergezet door anderen. Wie dat waren, wilde hij ook maandag niet onthullen: „Ik ben niet levensmoe.”
Het waren in elk geval personen die hij had ontmoet in het café. Hij had eerst een pilsje gekregen, daarna betaalden ze de hele rekening, en zo liep zijn schuld bij hen langzaam op. Na een tijdje dwongen ze hem de kwekerij in zijn flat te plaatsen. Hij zag geen andere uitweg en voldeed aan het verzoek. Hij deed zelf niets aan de kwekerij. Hooguit vulde hij af en toe de waterbak voor de planten, vertelde hij.

De man kreeg duizend euro per maand voor het gebruik van de ruimte, vertelde hij maandag. Dat was voor hem een aanvulling op zijn uitkering. Hij verdiende zo zevenduizend euro. De officier van justitie eiste dat hij al dat geld aan de staat moet vergoeden. Dat hij maar de helft hoeft te betalen. komt doordat de rechter wel rekening hield met zijn geldproblemen.

De Helmonder heeft forse schulden opgebouwd, onder meer doordat zijn bedrijfje failliet ging en hij in de aandelenlease van Dexia stapte. Hij weet zelf niet hoe hij dan ook de staat nog moet terugbetalen.

De rechter koos in plaats van de andere helft van het geld voor een voorwaardelijke celstraf als ‘stok achter de deur’.
Als de man binnen twee jaar weer de fout in gaat, moet hij alsnog twee weken de cel in.

Uit: Eindhovens Dagblad

jeroenEUR

Re: Door DEXIA in de wietteelt

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Het gaat mij wat ver om te stellen dat deze man door toedoen van Dexia in de wietteelt verzeild is geraakt, maar het is duidelijk dat de aandelenleaseaffaire wel één van de motieven is geweest die hem tot deze daad hebben gebracht.

Schande, Dexia!

Oom Dagobert

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Dat iemand geen andere oplossing weet dan in de wiet te gaan is wel typerend voor Dexia's opstelling aangaande de financiele problemen van haar "klanten".
"Contract is contract" en geen tijd en mankracht om persoonlijk tot een oplossing te komen.
Dat schepte een beeld van afstandelijkheid zonder mededogen.
Ik had het "geluk" dat ik mijn pre-pensioen kon uitstellen en zo zoekt iedereen een manier om met Dexia's mentaliteit "het kwam door de beurs, het contract was goed" op een gezonde manier mee om te gaan.
En dat is dus niet bepaald de wietteelt (als ze je pakken) is nu gebleken.
OD.

B17

Ongelezen bericht door B17 »

Is het te verwachten dat er wel een oplossing komt door
Mr. "Deep Pocket"

b17

spi

Ongelezen bericht door spi »

Het is wel te begrijpen dat mensen zeggen dat het niet direkt aan dexia ligt dat mensen in de wietteelt gaan maar ik moet zeggen dat dat ook een van de redenen is dat ik voor het eerst een paar planten heb aangeschaft en zo hoop dat ik eerder van de schuld af ben die ik over heb gehouden van het "perfecte lease-plan". Ik moet wel zeggen dat ik er gewoon een paar in de tuin heb staan en met elke maand die ik ermee kan verdienen om eerder van de restschuld af te zijn tevreden ben...actie-reactie. Gegroet Spi

Gesloten