LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Forse winststijging Dexia

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Chris G

Forse winststijging Dexia

Ongelezen bericht door Chris G »

Forse winststijging Dexia

16-11-2004 19:24

BRUSSEL (ANP) - De Frans-Belgische bank Dexia heeft zijn kwartaalwinst opnieuw zien stijgen. Netto kwam het resultaat uit op 386 miljoen euro, een stijging van 12,5 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Dat maakte het bedrijf dinsdag nabeurs bekend. Dexia zegt dat er over de hele linie meer inkomsten waren. Daarnaast wist de bank de winst op te krikken door kostenbesparingen. De omzet kwam uit op 1,3 miljard euro. Dat is een stijging van 1,2 procent vergeleken met het derde kwartaal vorig jaar.

De resultaten komen overeen met de verwachtingen van analisten. In sommige divisies had het bedrijf wel last van de dure euro. Dexia handhaaft zijn winstprognoses voor het hele jaar.

© 1996-2004 Dagblad De Telegraaf. Alle rechten voorbehouden

Dubio

Re: Forse winststijging Dexia

Ongelezen bericht door Dubio »

Ik weet zeker dat de Nederlandse cijfers hier niet in opgenomen zijn:
op Kempen en Labouchere allebei een miljard verlies sowieso, elke niet betaalde restschuld komt daar nog bij. Kan oplopen tot zo'n 4 miljard. Willen mensen echt geld terug, komt er zo weer een miljardje bij. Dus meer dan 10 kwartalen, 2.5 jaar omzet van de hele Dexia-groep heeft het geintje gekost.

Janneke52

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Ja ja, TUURLIJK Dubio :lol:

pluutje

Ongelezen bericht door pluutje »

Dubio,

Nou en? :)

Idaho

Ongelezen bericht door Idaho »

Er is dus in ieder geval nog wel wat poen over voor een aantal gedupeerden

sannie

Ongelezen bericht door sannie »

ja,dus dexia hou je vast we komen t halen,wij gaan winnen!!

Ikwaseenbeetjedom

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

oei dubio, wat is dat nu
Geplaatst op 17 Nov 2004 13:52 door Dubio

Ik weet zeker dat de Nederlandse cijfers hier niet in opgenomen zijn:
op Kempen en Labouchere allebei een miljard verlies sowieso,

dus dexia bedriegt nu ook al zijn aandeelhouders en de belastingdienst met verkeerde winstcijfers?

Dubio

Dexia ziet de contracten van wanbetalers gewoon niet als schuldpost, ze gaan er van uit dat ze dat geld nog krijgen, zelfs met contractuele rente. Vandaar denk ik dat er zelfs nog positieve cijfers uit de Nederlandse vestiging komen, maar waarschijnlijk gewoon een '0' bedrag. Die 2 miljard verlies hebben ze er in ieder geval niet in opgenomen omdat ze ervan uitgaan nog geld te krijgen.

impact

Ongelezen bericht door impact »

...
Laatst gewijzigd door impact op 06 dec 2004 03:06, 1 keer totaal gewijzigd.

pluutje

Ongelezen bericht door pluutje »

Dubio,

Volgens mij heb jij je roeping gemist! :?

Advocaat voor Dexia, lijkt je dat iets? :wink:

:lol:

Hollander

Ongelezen bericht door Hollander »

Ik weet zeker dat de Nederlandse cijfers hier niet in opgenomen zijn: op Kempen en Labouchere allebei een miljard verlies sowieso,
Dubio, hoe weet jij dat er NU op Kempen en Labouchere allebei een miljard verlies geboekt is. Hoe weet jij wat op het moment van verkoop de BOEKWAARDE van Kempen was?
Toegegeven: we weten de AANKOOPWAARDE, maar het zou kunnen zijn dat er al eerder afgeboekt was op de boekwaarde van Kempen.

Dus nogmaals: hoe weet jij de BOEKWAARDE van Kempen?

Dubio

Ik weet gewoon dat bij Kempen tussen aankoop en verkoopbedrag ongeveer een miljard verschil was. In de tussentijd was het economisch ook een slechte tijd dus zal er ook niet veel verdiend zijn. Een schadepost van een miljard dus: of ze die nu al wel of niet in de boeken verwerkt hebben.
Legio kostte ook een miljard, het aanbod nog eens een half miljard. De opbrengsten in tussentijd zijn hooguit een klein miljard, mits iedereen nog z'n restschuld voldoet. Voldoet men deze restschulden niet dan loopt het zo op tot zo'n 3 miljard, dus 1,5 miljard meer. Wil men ook nog eens inleg terug dan komt daar zo nog 1 miljard bij. En dan heb ik het nog niet eens over diegene die het aanbod hebben getekend, moeten die, door de actie van Pay-Back, ook nog eens volledig schadeloos gesteld worden dan komt er ook zo weer 2 miljard bij. Dan heeft het hele geintje Dexia in Nederland (dus Kempen en Legio) 7 miljard euro gekost en misschien 1 miljard opgeleverd, netto-verlies 6 miljard: volgens mij kan de ESA van dat geld wel een Belg op de maan zetten.

Ikwaseenbeetjedom

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Ik meen ergens gelezen te hebben dat jij een Belg bent dubio en nu Noord Korea niet is doorgegaan ... :lol:

Hollander

Ongelezen bericht door Hollander »

Ik weet gewoon dat bij Kempen tussen aankoop en verkoopbedrag ongeveer een miljard verschil was
Ja, dat geef ik direkt toe. Maar JOUW stelling was dat het verlies van 1 mld geboekt is in het afgelopen kwartaal.

Dus nogmaals de vraag: HOE weet jij dat dat verlies in het afgelopen kwartaal geboekt is (en niet al eerder). Hoe weet jij hoe hoog de boekwaarde was bij ingang van het afgelopen kwartaal.

(de boekwaarde kan ook hoger zijn dan de aankoopprijs indien er bv. ingehouden winst zou zijn).

Of ben je nu echt zo dom dat je niet in staat bent op mijn vragen in te gaan.

impact

Ongelezen bericht door impact »

...
Laatst gewijzigd door impact op 06 dec 2004 03:07, 1 keer totaal gewijzigd.

bjorrie

Ongelezen bericht door bjorrie »

ja dubio

Zitten we lekker volgend jaar bij de kerstboom met kadootjes en onze centjes te tellen en jij in de ww.

Gesloten