Gedupeerde Dexia zet zaak door ondanks aanbod
Van onze redactie economie
AMSTERDAM - Ralph van Os van het Platform Aandelenlease, zelf gedupeerd door een spaarplan van Dexia, vindt het akkoord tussen de bank en onder meer de Stichting Leaseverlies 'een bijzonder slecht aanbod.' "Degenen die vinden dat het allemaal lang genoeg geduurd heeft, kunnen dit aanbod accepteren. Alle anderen raad ik aan hun recht te halen."
Zelf is hij van plan Dexia binnenkort ook voor de rechter te slepen. Hij voelt zich 'belazerd' door de Belgische bank. "Ik heb nooit willen beleggen, of speculeren. Mij werd verteld dat ik in een spaarsysteem zou inleggen, zodat ik mijn kinderen een goede toekomst kon bieden."
Van Os leende 40 000 gulden, die Dexia vervolgens belegde in aandelen. Van Os wist daar niets van.
Hij heeft nu een restschuld van 40000 euro. Ingaan op het voorstel van Dexia zou betekenen dat in het gunstigste geval tweederde daarvan wordt kwijtgescholden. Maar Van Os is niet van plan akkoord te gaan met de schikking. Hij wil zijn geld terug en bovendien compensatie voor de immateriële schade die hij heeft geleden. "Ik ben financieel gebrandmerkt. Ik kan geen hypotheek afsluiten, omdat ik schulden heb." Van Os verwacht dat een rechtszaak voor hem gunstig zal uitpakken, omdat volgens hem in soortgelijke gevallen de rechter de gedupeerden in het gelijk stelde.
Copyright (c) Dagblad Trouw
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gedupeerde Dexia zet zaak door ondanks aanbod
-
Re: Gedupeerde Dexia zet zaak door ondanks aanbod
Heel terecht dat deze gedupeerde zijn zaak tegen Dexia doorzet. Laat Dexia eerst maar eens bewijzen dat ze echte aandelen hebben ingekocht en niet alleen OTC-opties. Deze affaire stinkt toch aan alle kanten?