LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het Gianni Romme Effect

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Piet

Het Gianni Romme Effect

Ongelezen bericht door Piet »

Het Gianni Romme Effect

In de tijd dat spaar select ons geld misbruikte om schaatsers te sponsoren om met de gruwelnaam spaar select rondjes te rijden brachten zij ook het Gianni Romme Effect uit.
Ik ben op zoek naar brochures of folders en een (geanonimiseerde) kopie van een contract.
Wie kan mij hiermee helpen?

Groeten,
Piet

shamyrah

Re: Het Gianni Romme Effect

Ongelezen bericht door shamyrah »

Zo hebben ze ook het Marianne Timmer Effect op de markt gebracht, hoe kom je op het idee, pppffff.

Groetjes A3

leasebak

Ongelezen bericht door leasebak »

Ik schat wel in dat zij ook niet precies wisten hoe slecht en gevaarlijk de contracten waren, anders hadden ze hun naam er waarschijnlijk niet aan verleend. Ook zij zijn misleid, alleen hebben zij praktisch geen schade. Behalve dan bij een deel van een selecte groep mensen, die dergelijke contracten hebben gesloten. Overigens gaat het voor deze contracten denk ik wel om een heel klein percentage van alle gedupeerden.

Marijn

Ongelezen bericht door Marijn »

Hoi Piet,

Ik heb destijds het Gianni Romme Lijfrente plan afgesloten via Spaarselect. Is dit wat je bedoelt?

groeten,

Marijn.

bluts

Ongelezen bericht door bluts »

Beste Piet,
ook hadden ze het "Altijd doen plan", hierbij werd Giannie Romme ook opgevoerd als klantentrekker.
Hier heb ik nog wel een brochure van indien het je interesse heeft.

groet bluts.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Piet,

Ik waardeer je inzet voor de gedupeerden, echter de stemmingmakerij uit de startpost vind ik misselijkmakend:
ons geld misbruikte om schaatsers te sponsoren

Is sportsponsering misbruik? Sponsoring maakt topsport mogelijk en levert naamsbekendheid aan de sponsor. Als je dit misbruik vindt moet je bij geen enkel bedrijf dat reclame maakt meer kopen.
gruwelnaam spaar select
Slechte producten of dienstverlening kunnen die naam een nare bijsmaak geven, aan die naam is niets gruwelijk.

Overigens vind ik de naam "Gianni Romme effect" best nog wel origineel.
Bij mij roept het deze associaties op:
-Lange termijn omdat Gianni op de lange afstanden uitmuntte
-Goud aan de eindstreep
maar ook...
-Ups en downs uit carriere Gianni symboliseren beursverloop

croosjes

Ongelezen bericht door croosjes »

Brief van advocaat aan de vereniging.

Het aanvechten van uw inleg en rechten

Gezien het feit dat er schijnbaar een te grote verwevenheid bestaat tussen de Holding en de dochters lijkt mij een procedure tegen de Holding o.g.v bestuurdersaansprakelijkheid een kansje van succes te hebben. Of verhaal mogelijk is kan dan t.z.t bezien worden. Ik zou daar niet te veel op rekenen. Komt er een faillissement dan valt het klantenbestand in ieder geval toe aan de Curator. Slechts zo mogelijk tegen betaling aan de boedel (lees:salaris Curator) dit dan door Marq verder uitgebuit kan worden.

Indien gedupeerde Spaarselect beleggers te verenigen zijn lijkt mij een procedure zinvol. Op 1 persoon zijn naam zal ik dan dagvaarden, verklaring van recht uitlokken dat Holding aansprakelijk is voor schulden failliet.

Wie is eiser?. Ik heb een concrete casus nodig. Allen zijn dan pro-rata aansprakelijk bij voor verlies voor proceskostenveroordeling (ongeveer € 2.000,00).

Wat ik nodig heb is:

Naam (voornamen voluit), adres, woonplaats gegevens.

Kopie contract.

Bijdrage voor bodemprocedure van € 50,00 per persoon+ overschakeling telefoon factuur naar sponsor,geen werving leden,wel aanmelding vereniging schadeloosstelling, waarbij ik er vanuit ga dat tenminste 200 personen mee doen.

Communicatie dient via Vereniging te verlopen. Deze int ook bijdragen. Start opmaak concept dagvaarding vanaf 1 jan as.. deze datum bezien hoeveel personen mee doen en betaling aan ondergetekende als advocaat indien quotum gehaald wordt.

Ondergetekende is: advocaat Mr. M.j. Meijer

vrgr.Vereniging Schadeloosstelling tel:***
Website: WWW.SCHADELOOS-STELLING.NL en
E.Mailadres: [email protected]

Piet

Hallo Shamyrah (Adri),

Je schrijft:
Zo hebben ze ook het Marianne Timmer Effect op de markt gebracht, hoe kom je op het idee, pppffff.

Groetjes A3
Met dit soort opmerkingen laat je wel de kwaliteit van jouw clubje zien.

Het Gianni Romme Effect is één van de contracten waarvan de Amsterdamse rechter heeft gezegd dat het onder huurkoop valt.
De volledige lijst is te vinden op www.platformaandelenlease.nl onder PALpraat, het één na onderste bericht.

Groeten,
Piet

Piet

Hallo Marijn :
Ik heb destijds het Gianni Romme Lijfrente plan afgesloten via Spaarselect. Is dit wat je bedoelt?
Als dit Plan gebaseerd is op aandelenlease dan wel.

Hallo Bluts:
ook hadden ze het "Altijd doen plan", hierbij werd Giannie Romme ook opgevoerd als klantentrekker.
Hier heb ik nog wel een brochure van indien het je interesse heeft
Ik heb nog geen brochure van het Altijd Doen Plan.
Als het mogelijk is deze via mail of post te versturen ben ik je dankbaar.

Groeten,
Piet

Marijn

Ongelezen bericht door Marijn »

Hallo Piet,

Het Gianni Romme Lijfrente plan is (gelukkig) geen aandelenleaseplan. Dit plan is ondergebracht bij Levob en wordt daar het 3 x Top spaarplan genoemd. Het maandelijks vrijgekomen spaarloongeld worden als premie aangewend voor dit spaarplan.
Het lijkt mij een soort beleggingsverzekering waarbij de opbrengst pas na de pensioens leeftijd beschikbaar komt.

Wel had ik nu beter deze maandelijkse inleg gewoon op een eigen spaarrekening kunnen zetten. Tot nu toe zijn er alleen maar stevige verliezen. (Dat door Spaarselect, onze persoonlijk financieel adviseur.)

succes met je verdere zoektocht.

mvg. Marijn

haasje

Ongelezen bericht door haasje »

Beste Marijn.

Ook wij hebben een Gianni Romme lijfrenteplan, ook wel 3 x TOP spaarplan genoemd. Aangezien het in te leggen bedrag toch niet meer aftrekbaar van de belasting is, zou je de inleg kunnen stopzetten en je spaarloon alsnog zelf kunnen gaan sparen.
Wij hebben hem in elk geval wel inlegvrij gemaakt.
Misschien is dit een idee.

Groetjes Ina.

Piet

Dankzij het toesturen van de brochure van het Gianni Romme Effect staat deze nu op www.platformaandelenlease.nl
Vele andere brochures en folders zullen volgen.

Ik wens Shamyrah Adrie veel succes met haar Marianne Timmer
(d) Effect.

Groeten,
Piet

Gesloten