LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Holland Welvaren Select Krediet

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
K.Corstjens

Holland Welvaren Select Krediet

Ongelezen bericht door K.Corstjens »

Een gelijke overeenkomst met Legio lease is het volgende:
Op 5 augustus 1999 heb ik via Becam Intermediair(Adm.kantoor De Perelaer) in Wognum een geldlening van FL. 30.000(€ 13.613) bij Holland Welvaren Select afgesloten, waarmee van der Hoop Effectenbank Amsterdam aandelen ING-Aegon-Getronics-Ahold heeft gekocht. Over dit bedrag heb ik tot 1 maart 2004 een maandelijkse rente van Fl. 300(€ 136,13)betaald met de bepaling dat pas over 60 maanden afgelost kon worden.
Op 6 januari 2004 stuurde Becam Intermediair mij een voorstel om het krediet van € 13.613 bij Holland Welvaren Select boetevrij om te zetten naar een krediet met een rente van 5,8 %.
Met dat voorstel ben ik destijds akkoord gegaan omdat de maandelijkse lasten naar € 64,65 gingen met de mogelijkheid om vervroegd af te lossen en de aandelen in mijn bezit te krijgen.
Inmiddels heb ik op de eerste constructie 54 termijnen à € 136,13=€ 7.351 en volgens de 2e constuctie 13 termijnen à € 64,65=€ 840,45 betaald.
Mijn vraag is in hoeverre deze situatie te vergelijken is met die van Legio Lease gedupeerden en of ik hier ook kansen heb op kwijtschelding; de huidige waarde van de aandelen ligt rond de € 5500, dus aan rente heb ik inmiddels 150 % van de waarde betaald met nog steeds een restschuld van € 13.613!
Graag reactie.

marcel23

Re: Holland Welvaren Select Krediet

Ongelezen bericht door marcel23 »

Ik heb er ook twee, 1 nog lopend.

Ben gestopt met betalen van termijnen en de restschuld betaal ik niet.
Ik heb hun aanbod niet geaccepteerd.

K.Corstjens

Wat is hun reactie op het stoppen van termijnbetalingen, ik neem aan dat ze het niet bij laten zitten.
In ieder geval zal ik hun een brief schrijven met de vraag wat zij hieraan gaan doen gelet op de affaire Dexia/Legio Lease.

impact

Ongelezen bericht door impact »

Corstjens, dat zijn zeker producten van DSB Bank? Die bank heeft al toegezegd een zeer coulante regeling met zijn gedupeerden te willen treffen. Informeer daar eens naar!

K.Corstjens

Het is inderdaad een product van DSB; vorig jaar heb ik al een stevige discussie met hun gehad maar toen was de situatie met Dexia etc. nog vrij onzeker.

marcel23

Tot nu toe alleen een aanbod voor een voordelige lening om de restschuld af te betalen met een nieuwe lening. Heb schriftelijk medegedeeld dat praten over terugbetalingsregelingen niet zinvol is.

K.Corstjens

klopt, dit hadden ze mij ook uiteindelijk voorgesteld en zoals ik in mijn verhaal heb aangegeven ben ik vanwege de lagere kosten(rente) mee akkoord gegaan.
Overigens, ze zullen toch niet akkoord gegaan zijn met het niet betalen van de maandelijkse termijnen, dus wat was het vervolg daarop?

marcel23

loopt nog. Ik heb de incasso machtiging ingetrokken. de laatste twee maanden heb ik de betalingen terug laten boeken. Ben nu bezig met een advocaat.

hari

Ongelezen bericht door hari »

U kunt vragen stellen over Hollands Welvaren
aan de werkgroep Hollands Welvaren:

[email protected]

Met vriendelijke groeten,
Stefan.

platzak

Ongelezen bericht door platzak »

Mijn contract loopt per 1 juli af. De restschuld bedraagt op dit moment ruim 3000 euro.
DSB-bank verwacht van mij een keuze, aflossen,effectenrekening aangaan of opnieuw verlengen.
Wat is in deze verstandig? Destijds in 2000 hebben ze het mij heel anders uitgelegd!
De DSB bank is erg nerveus aan het worden en belt mij regelmatig of ik het formulier wil terugsturen.

Meer lotgenoten?

pewi

Ongelezen bericht door pewi »

Ook DSB bank heeft pas vanaf 04-06-2003 een wck vergunning. Zie hiervoor:
www.afm.nl/marktpartijen/default.ashx?FolderId=1013

platzak

Destijds is het contract bij een andere partij afgesloten (robbesand/perelaer) ik heb begrepen dat zij nu onderdeel uitmaken van de DSB.
Ik denk dus dat ik mij niet kan beroepen op de vergunning va de DSB.

pewi

Ongelezen bericht door pewi »

Ook Robbesand komt voor op wck-register (18-03-1997).

marcel23

Ik denk dat DSB probeert je een keuze te laten maken. Indien er iets zinnigs uit de bemiddeling van Duisenberg komt moeten ze misschien onder druk en hun goede fatsoen zich hier ook aan conformeren.

Een onderdeel van deze regeling (is natuurlijk helemaal niets, een lening kun je overal afsluiten) is namelijk het laten varen van je rechten op reclamering.

Juli is nog ver weg. Voorlopig zeker geen keuze maken.

mvg,

Marcel.

K.Corstjens

Naar aanleiding van een brief die ik vorige week naar DSB contractadministratie heb gestuurd kreeg ik vanmorgen een telefoontje van hun, waarin werd verteld dat zij vorig jaar vanwege het aflopen van het contract van 5 jaar mij een voorstel hadden gedaan om het krediet boetevrij om te zetten tegen een lagere rentevergoeding van 5,8%(was 12,7%) en dat dit hun gebaar zou zijn om e.e.a. aan pijn te verzachten.
Alles bij elkaar heb ik € 8.191,47 tot nu toe betaald met nog steeds een restschuld van € 13.614; als ik nu zou aflossen betekent het dat ik in totaal dus € 21.804,47 betaal voor aandelen die nu € 6170 aan waarde hebben en bij aangaan van het contract FL. 30.000(€ 13.614).
Als antwoord daarop werd mij verteld dat ook zij verliezen hadden geleden > dit kan nooit in die orde van grootte zijn omdat zij beleggingsdeskundigen hebben waaraan wij zijn overgeleverd, ergo: als dit waar zou zijn hebben zij onze belangen op zijn minst zeer slecht vertegenwoordigd, de werkelijkheid lijkt mij eerder meer op winstbejag of desinteresse omdat zij ervan uitgingen dat de betalingen toch wel ruimschoots binnenkwamen.

patricia24

Ongelezen bericht door patricia24 »

Ik heb jullie berichten allemaal eens rustig gelezen.En er valt me een aantal dingen erg op.Dat er niet geluisterd word.Op tv gaat het allemaal over de dexiabank ik hoor dan nooit dsb bank hoor.En mr duisenberg bemoeid zich idd met die beleggingskredieten omdat de dexia bank op heel veel dingen niet gelet heeft met de kredietaanvraag.
En als er nou veel geld uit was gekomen dan hoor je niemand zeuren.En ik vind dat dsb zeker een mooie regeling heeft gemaakt een echte tegemoetkoming.Ze hadden ook kunnen zeggen jullie bekijken het maar en jullie betalen de restschuld in 1 keer.DENK DAAR MAAR EENS EERST OVER NA

ad snoeren

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Nou Patrice,

Ik denk dat je nu heel veel mensen aan het denken gezet hebt.
Wat zouden we toch moeten beginnen zonder zulke slimme mensen als jij.
Al dat geld krijgen ze zomaar terug, en dan niet eens dank je wel zeggen tegen Dexia en meneer Duitenberg.

Ze moesten ze toch eigenlijk allemaal kaalplukken voor zover ze dat al niet zijn, die dommerikken.

Welterusten en laat je vooral niet wakker maken.

Liefs Ad

patricia24

dat bedoel ik dus het is niet getzelfde product.En wat dexia doet sta ik totaal niet achter.Dat is echt mensen naaien en dat klopt ook zeker niet.Ik vind het ook erg dat die mensen in de stront zitten.Maat je kan het hollandswelvaren select niet vergelijken met dexia
gr patricia

platzak

Tja, in eerste instantie had ik ook niet zo in de gaten wat er gaande was. Het werd mij voorgespiegeld alsof ik niets kon verliezen en er wellicht dik aan over zou houden. Dat dit koersafhankelijk was begreep ik ook wel maar ze deden het voorkomen alsof ik het nodig had naast mijn lening.(gelukkig zo goed als afgelost)
Gelukkig is het bedrag niet zo heel erg hoog maar om het nou direct op te hoesten....
Ik ben niet van plan mij nog een keer in de nesten te (laten) werken.
Ik wacht dus maar op de reactie van de DSB en stem nog niet in met een andere optie, ik heb me inmiddels ook aangesloten bij PAY BACK hopende dat zij mij verder kunnen helpen.

patricia24

ik weet alleen zeker dat niet de bedoeling van dsb was dat het zo zou eindigen.En als we eerlijk zijn ging het zoveel jaar geleden ook erg goed met de aandelen.Kijk hoe het verkocht zou zijn sta ik ook niet achter.Ik ben ook niet bij het gesprek geweest.Alleen ik vind hun tegemoetkoming wel goed ze laten de klanten niet barsten.en die 3 opties zijn ook moeilijk om uit te kiezen voor elke situatie ligt het anders.Alleen als je maandtermijn niet betaald kijk daar mee uit ajb.Want op een gegeven moment komt er tuurlijk een codering te staan en ik denk dat je dan alleen je zelf mee heb.

gr patricia

Gesloten