LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Iedereen wat betalen

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Richard Jansen

Re: Iedereen wat betalen

Ongelezen bericht door Richard Jansen »

Waarom laten wij onze bejaarden opdraaien voor, het in stand houden van onze economie, door ze de hele dag in een luier te laten zitten en een keer te laten douchen per week?

Waarom is ons land van het welvaarendste land verworden tot een ontwikkelingsland?

Waarom zijn straaljagers belangrijker dan zorg?

Waarom hebben banken het monopolie in alles, zelfs in rechtszaken?

Waarom hebben managers en bestuurders zulke vette inkomens?

Waarom moest een geldverslindende betuwelijn persé doorgaan?

Wie vulden de zakken bij de bouwfraude?

We hebben inmiddels voedselhulp in Nederland, hoe kan dat?

De economie moest een opkikkertje krijgen, door geld af te troggelen, van Jan met de Pet, via leasebeleggingen, waarmee deze dacht te sparen, onder toezicht van de overheid, waarom?

De overheid wordt democratisch gekozen,
Wie doet het nu eigenlik fout, de overheid, of de kiezer.

En zo kan ik nog wel even doorgaan

Lfs Ad
Tsja, is het niet zo dat wij, de burgers, de overheid (lees: tweede kamer) kiezen. Als de overheid faalt (zoals in de afgelopen x jaar is gebeurd), hebben wij de plicht om er iets aan te doen. Vervelend gevolg is dat, aangezien wij indirect het kabinet kiezen, wij hiervoor verantwoordelijk zijn. Laten we dus onze verantwoordelijkheid nemen en ophouden met zeuren. Het is (was?) toegestaan om deze producten te verkopen. Dat zijn de mazen in het net waardoor mensen rijk worden. Is daar iets mee mis? Is dat niet een gevolg van kapitalisme en ondernemingsdrang? Iets waarmee Holland een Gouden Eeuw heeft gehad? Ok, dat we door 16 miljoen heikneuters om zeep zijn geholpen is een ander verhaal. Dus: mijn advies aan iedereen: doe als ik. Betaal, denk: er zijn ergere dingen in het leven (Ziektes en epidemieën, Tsunami's (26-12-2004), de combinatie van atoombommen en Bush) en ga zo maar door. Je bent een imbiciel als je er geen les uit trekt maar een wijzer mens als je lering hieruit trekt.

En ja, zorg is belangrijker dan een straaljager. Maar een straaljager zorgt er ook voor dat wij onze levensstandaard van plasma TV's, twee auto's en koopwoningen kunnen vasthouden. Als je echt om deze dingen geeft, verkoop je je bezittingen, geef je de opbrengst aan een goed doel en ga je zelf in het klooster. Maar dat zie ik niemand van jullie doen. Wie is nou hypocriet?? Wel je geld terug zodat je op vakantie kan terwijl in de zorgcentra deze misstanden zijn. Ga dan helpen in de zorg (als vrijwilliger). Dan pas kan je zeggen: ik doe wat voor de samenleving en het is NIET uit eigenbelang.

Richard

[/quote]

Janneke52

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Dus: mijn advies aan iedereen: doe als ik. Betaal, denk: er zijn ergere dingen in het leven (Ziektes en epidemieën, Tsunami's (26-12-2004), de combinatie van atoombommen en Bush) en ga zo maar door. Je bent een imbiciel als je er geen les uit trekt maar een wijzer mens als je lering hieruit trekt.
Richard wat was jouw restschuld dan?

Wij hebben een overwaarde effect waarvan men zei dat deze 5 jaar duurde (het blijken er 20 te zijn). We zouden SPAREN hoor!!
Weet jij wat onze restschuld nu is?
Meer dan een ton en dat KAN en wil ik ook biet betalen.

Oom Dagobert

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Vergeet de inleg niet.
De restschuld wordt momenteel elke week kleiner maar de inleg groeit maandelijks.
Wordt door Dexia keurig bijgehouden als je niet betaalt!
O.D.

pluutje

Ongelezen bericht door pluutje »

Richard,
Ga dan helpen in de zorg (als vrijwilliger). Dan pas kan je zeggen: ik doe wat voor de samenleving en het is NIET uit eigenbelang.
Ben 67 jaar en doe het bovenstaande al 12 jaar behalve nog de zorg voor mijn vrouw en het huishouden en maar niet gesproken over de rest wat mij is overkomen in het leven! Je moet nog veel leren en ondervinden Richard!
Je woordgebruik getuigd daar ook van.

Het lijkt er op dat je toch niet zo goed op de hoogte bent van e.e.a in de maatschappij!

Zo maar wat roepen!

Jij zit zeker op rozen?

Janny

Ongelezen bericht door Janny »

Nee de overheid hoeft niet mee te betalen aan de afwerking van de aandelen lease-affaire,

Maar,

Ze moeten een kaders scheppen waarbinnen er een goede oplossing wordt gevonden.

Zie ook de bouwfraude. ze kan vervolgen(in dit geval Dexia) wegens frauduleuze/aanvechtbare /handelingen/contracten / daden.

Daar hebben we veel meer aan dan dat ze ons een zak met geld geven, er er morgen weer een idioot kan opstaan die eenzelfde kronkels verkoopt.

Duidelijke Kaders scheppen en Handhaving van de gemaakte wetten.. dat is een taak voor de overheid.

en voor nu!!!!!!!! de schuldigen veroordelen en laten betalen. ook als dat een Bank is die missschien overal tentakels in het Nederlandse bankwezen heeft vertrengeld.Janny

Dus niet iets verbieden en vervolgens gedogen.

Daar gaat Nederland door naar de Knoppen.

Janny

SSonja

Ongelezen bericht door SSonja »

De staat moet ook meebetalen.

Als zij hun schuld betaald hebben , kunnen ze nadenken over
de andere contracten bijv. die dubieuze geldleningen, nog zo n verhaal.

Eerst bekennen, betalen, en dan verbeteren.

zo is dat! :wink:

Oom Dagobert

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Het is wellicht goed nog even duidelijk te stellen dat voor de mensen die nog steeds maandelijks betalen hun restschuld wel steeds kleiner wordt maar de inleg maandelijks groter.
Wanneer Dexia wacht tot de beurs genoeg gestegen is en vervolgens met het aanbod komt de restschuld kwijt te schelden maar inleg rekening gedupeerde dan is de gedupeerde de grote verliezer.
Hetzelfde geld voor mensen die niet meer betalen maar waarvan het contract nog steeds doorloopt, hun inleg loopt als schuld maandelijks op. Het is nog de vraag welke datum de rechter aan houdt als peildatum.
Daarom is het in alle gevallen vereist dat minimaal de de DSI- variant aangehouden wordt: Restschuld weg en inleg terug minus koersdaling.
O.D.

Gesloten