Tsja, is het niet zo dat wij, de burgers, de overheid (lees: tweede kamer) kiezen. Als de overheid faalt (zoals in de afgelopen x jaar is gebeurd), hebben wij de plicht om er iets aan te doen. Vervelend gevolg is dat, aangezien wij indirect het kabinet kiezen, wij hiervoor verantwoordelijk zijn. Laten we dus onze verantwoordelijkheid nemen en ophouden met zeuren. Het is (was?) toegestaan om deze producten te verkopen. Dat zijn de mazen in het net waardoor mensen rijk worden. Is daar iets mee mis? Is dat niet een gevolg van kapitalisme en ondernemingsdrang? Iets waarmee Holland een Gouden Eeuw heeft gehad? Ok, dat we door 16 miljoen heikneuters om zeep zijn geholpen is een ander verhaal. Dus: mijn advies aan iedereen: doe als ik. Betaal, denk: er zijn ergere dingen in het leven (Ziektes en epidemieën, Tsunami's (26-12-2004), de combinatie van atoombommen en Bush) en ga zo maar door. Je bent een imbiciel als je er geen les uit trekt maar een wijzer mens als je lering hieruit trekt.Waarom laten wij onze bejaarden opdraaien voor, het in stand houden van onze economie, door ze de hele dag in een luier te laten zitten en een keer te laten douchen per week?
Waarom is ons land van het welvaarendste land verworden tot een ontwikkelingsland?
Waarom zijn straaljagers belangrijker dan zorg?
Waarom hebben banken het monopolie in alles, zelfs in rechtszaken?
Waarom hebben managers en bestuurders zulke vette inkomens?
Waarom moest een geldverslindende betuwelijn persé doorgaan?
Wie vulden de zakken bij de bouwfraude?
We hebben inmiddels voedselhulp in Nederland, hoe kan dat?
De economie moest een opkikkertje krijgen, door geld af te troggelen, van Jan met de Pet, via leasebeleggingen, waarmee deze dacht te sparen, onder toezicht van de overheid, waarom?
De overheid wordt democratisch gekozen,
Wie doet het nu eigenlik fout, de overheid, of de kiezer.
En zo kan ik nog wel even doorgaan
Lfs Ad
En ja, zorg is belangrijker dan een straaljager. Maar een straaljager zorgt er ook voor dat wij onze levensstandaard van plasma TV's, twee auto's en koopwoningen kunnen vasthouden. Als je echt om deze dingen geeft, verkoop je je bezittingen, geef je de opbrengst aan een goed doel en ga je zelf in het klooster. Maar dat zie ik niemand van jullie doen. Wie is nou hypocriet?? Wel je geld terug zodat je op vakantie kan terwijl in de zorgcentra deze misstanden zijn. Ga dan helpen in de zorg (als vrijwilliger). Dan pas kan je zeggen: ik doe wat voor de samenleving en het is NIET uit eigenbelang.
Richard
[/quote]