LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is aandelenlease ook een soort bouwfraude.

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Gast

Is aandelenlease ook een soort bouwfraude.

Ongelezen bericht door Gast »

Bij de bouwfraude is door meneer Brinkman een voorstel gedaan om middels een boete dit hele gedoe af te kopen voor een X-bedrag. Tevens willen ze een fonds oprichten, waaruit bouwbedrijven die in de toekomst scheef gaan een beroep kunnen doen. (Het begin van een soort bank- en/of verzekeringmaatschappij)

In de bank- en verzekeringswereld rommelt het enorm en meneer Duisenberg mag puin ruimen.

Er is een soort fonds van circa 1 miljard euro, waaruit gedupeerden schadeloos gesteld moeten worden. Mensen met een hypotheekschuld van € 80.000,00 of hoger willen ook compensatie.

Dan lijkt 1 miljard veel maar het slinkt snel want er zijn genoeg schrijnende gevallen. Voor de één is € 5.000,00 veel en voor de ander is € 25.000,00 niet genoeg. Dus die pot is snel geslonken. Niet iedereen kan schadeloos gesteld worden.

Daarom besluiten de multinationals dat het afgelopen moet zijn met deze kwestie en de politiek knikt ja. De wereld wordt immers geregeerd door het kapitalisme.

En de rechtbanken worden overspoeld en kunnen de processen niet meer aan. Dus dat moet ook gestopt worden !!

Einde verhaal binnen zeer korte tijd lijkt mij.

impact

Re: Is aandelenlease ook een soort bouwfraude.

Ongelezen bericht door impact »

De zwendel met aandelenlease is m.i. vele malen erger dan de bouwfraude. Bij die fraude werd er "van de grote hoop" gestolen maar bij de aandelenlease werd "kleine Jan met de pet" er in geluisd. Dat hoort navenant zwaarder te worden bestraft!

Gast

Ach de bouwfraude hebben we ook betaald via de belastingen. Of je nu door de hond of door de kat wordt gebeten.

Ook deze affaire wordt binnenkort opgelost en omdat er geen jurisprudentie is, wordt het afgeraffeld en wordt een rechtsgang veel moeilijker gemaakt.

Let maar op :shock:

impact

Ongelezen bericht door impact »

Dacht het niet, Kuuk! Deze affaire treft teveel minvermogende, maar zeer stijdvaardige particulieren die zich niet met een kluitje in het riet laten sturen. Daarbij zijn er nu zoveel advocaten bij gemoeid, dat het wel heel erg moeilijk wordt om hier een soort dofpotzaak van te maken. Dat pikken de mensen (kiezers!) niet!

trudy

Ongelezen bericht door trudy »

Ben benieuwd wat ze gaan verzinnen om de heleboel in de doofpot te stoppen en het deksel stevig vastgeschroefd op de beerput te laten zitten, en wel tot Sint Juttemis.

Zo zie je maar, er zijn optimisten en pessimisten. Ik behoor helaas tot de laatste groep en hoop dan vervolgens dat ik er naast zit :D
Laatst gewijzigd door trudy op 16 feb 2005 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Truus2004

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Impact, het is natuurlijk niet te hopen. Maar ik denk toch ook dat Duisenberg is aangesteld om een en ander voor de buitenwereld zo keurig mogelijk af te handelen. Hoe ligt voor een groot deel al vast denk ik. En alles met in het achterhoofd van de betrokkenen om het achter zich te laten. Ja doofpot dus. Dexia is weg uit Nederland. En verder mogen er geen koppen rollen. En al die gemotiveerde gedupeerden, die dat niet willen laten gebeuren, kiezen voor hun eigen hachie. Dus er blijft straks maar een klein groepje 'gillenden' over en dat zijn dan de roependen in de aandelenleasewoestijn. Zodat het maar snel vergeten zal zijn....... is mijn bange droom!
Het scenario dat Trudy eerder al tekende, is volgens mij heel reëel.

Gast

Impact ik hoop dat je gelijk krijgt. Dexia gaat door met eegalease tot aan de HR. De kans dat de HR een uitspraak doet, dat het huurkoop is, is fifty/fifty.

Andere partijen zullen een regeling aangeboden krijgen met die restrictie, take it or leave it.

We zullen wel zien maar zo zie ik het. Rechters spreken rare vonnissen uit. :twisted:

Gesloten