Hallo strijders,
Wie helpt mij eruit ?
is er een verband tussen deze twee zaken m.a.w. is dit inzetbaar materiaal ?
HUURKOOP = WcK ???
Met dank en een strijdbare groet,
Esbecede
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Is er verband tussen HUURKOOP en WcK ?
Re: Is er verband tussen HUURKOOP en WcK ?
Esbecede, laten we geen appels met peren vergelijken!
Artikel 71 uit de overgangs- en slotbepalingen van de Wck stelt het volgende:
Een uitzondering is huurkoop, zoals beschreven in artikel 1576h. Indien er sprake is van een kredietovereenkomst volgens artikel 30, eerste lid, kan dit dus een huurkoopovereenkomst zijn. Gevolg hiervan is dat een huurkoopovereenkomst onder de Wck kan vallen.
Met vriendelijke groet,
Job68
Indien een overeenkomst die een krediettransactie vormt getekend wordt middels een onderhandse of notariële akte, zoals beschreven in artikel 30, eerste lid van de Wck, en de overeenkomst is een koop en verkoop op afbetaling, dan geldt de vijfde titel A van Boek 7A niet.Artikel 71
De vijfde titel A van Boek 7A van het Burgerlijk Wetboek geldt niet voor overeenkomsten als bedoeld in artikel 30, eerste lid, die ingevolge artikel 1576 van Boek 7A van het Burgerlijk Wetboek als koop en
verkoop op afbetaling moeten worden aangemerkt, met uitzondering evenwel van de artikelen 1576a,
1576h, 1576k tot en met 1576n, 1576r, 1576u, 1576w en 1576x.
Een uitzondering is huurkoop, zoals beschreven in artikel 1576h. Indien er sprake is van een kredietovereenkomst volgens artikel 30, eerste lid, kan dit dus een huurkoopovereenkomst zijn. Gevolg hiervan is dat een huurkoopovereenkomst onder de Wck kan vallen.
Met vriendelijke groet,
Job68
Job 68,
bedankt voor je KENNIS en MOEITE
Nu er enig verband kan en mag worden gelegd, lijkt het mij niet onlogisch dat de uitspraak (DSI hogerbroep) precedenten schept met betrekking tot het verhaal WCK.
Ik verneem graag.
M. vr. groet,
ESBECEDE
bedankt voor je KENNIS en MOEITE
Nu er enig verband kan en mag worden gelegd, lijkt het mij niet onlogisch dat de uitspraak (DSI hogerbroep) precedenten schept met betrekking tot het verhaal WCK.
Ik verneem graag.
M. vr. groet,
ESBECEDE