Klanten Aegon vechten terug met klinkende stichtingen
Van onze verslaggever Merijn Rengers
AMSTERDAM –
Vliegwielen, Sprintplannen, Concept Vermogenscontracten, Koersplannen en Rendementplannen. De marketingafdeling van verzekeraar Aegon is altijd bedreven geweest in het verzinnen van klinkende namen voor beleggingsproducten. En in de gouden beursjaren wilden klanten de prachtige beloften die Aegon aan deze producten koppelde, maar al te graag geloven.
Onderkant formuliDie tijd is voorbij. Aegon-klanten drommen tegenwoordig niet meer samen voor de deuren van Spaarbeleg, Spaarselect, Wagner en Partners of andere tussenpersonen. Integendeel. De beleggers, teleurgesteld dat de Aegon-producten niet gebracht hebben wat de brochures beloofden of suggereerden, zijn in de tegenaanval. En opnieuw regent het klinkende namen.
Zo proberen de leden van 'Vereniging Pay-Back' Aegon 'terug te betalen' voor de financiële ellende die hun is aangedaan. De stichting 'GeSp' komt op voor de belangen van Gedupeerden van Aegons Sprintplan. De website Sprintplanclaim.nl doet min of meer hetzelfde. En sinds kort is er ook de 'Stichting Koersplan de weg kwijt'.
Die zette zichzelf donderdag in één klap op de kaart door groot in De Telegraaf te verkondigen dat Aegon begin jaren negentig fors gejokt heeft over de rendementen die te behalen waren met de Koersplannen. Aegon-dochter Spaarbeleg verkocht 400 duizend van deze langlopende beleggingen.
De stichting is vooral boos omdat Aegon allerlei premies blijkt in te houden op de Koersplannen. Deze, volgens de stichting verzwegen kosten, drukken zo zwaar op de rendementen dat beleggers geld verliezen in plaats van te verdienen. En dat terwijl Spaarbeleg prachtige rendementen beloofde.
Penningmeester Boosten van 'Koersplan de weg kwijt' zegt dat hij ongeveer een kwart van zijn inleg kwijt is, terwijl de waarde van het beleggingsfonds waarin hij investeerde juist verdubbelde. Hij schat dat de beleggers in Koersplan gemiddeld tweeduizend euro hebben verloren. En, zo benadrukt hij, 'die schatting is aan de voorzichtige kant'.
Aegon stelt dat de berekeningen waarop de beleggers hun kritiek baseren, niet kloppen. 'Het zijn teleurgestelde klanten, die op zoek gaan naar een reden om de aanbieder van de belegging de schuld te geven', zegt een woordvoerder van Aegon met een verwijzing naar het slechte beursklimaat in de voorbije jaren.
Aan het Amsterdamse Damrak werden de klachten van de boze beleggers serieuzer genomen. Het aandeel Aegon, ooit een van de parels van de AEX-index, daalde met 1,1 procent naar 10,49 euro.
Volkskrant 18-03-05
Wil je meer informatie, kijk op www.Pay-Back.nl of mail naar
[email protected]
Groetjes A3
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klanten Aegon vechten terug met klinkende stichtingen
Re: Klanten Aegon vechten terug met klinkende stichtingen
Wil je meer informatie over het Sprintplan kijk op :
www.geldwijs.nl en www.sprintplanclaim.nl van Consument @ Geldzaken
www.stichting-gesp.nl van de Stichting GeSp
Voor het Koersplan kun je terecht op www.koersplandewegkwijt.nl
Groeten,
Piet
www.geldwijs.nl en www.sprintplanclaim.nl van Consument @ Geldzaken
www.stichting-gesp.nl van de Stichting GeSp
Voor het Koersplan kun je terecht op www.koersplandewegkwijt.nl
Groeten,
Piet
Re: Klanten Aegon vechten terug met klinkende stichtingen
Allemaal, gedupeerden kijk verder dan alleen de verwijzingen van hier bovengenoemde want er is meer voor minder geld en meer kwaliteit.
Vrgr.Andre
Vrgr.Andre
Re: Klanten Aegon vechten terug met klinkende stichtingen
Vertel Croosjes,
Als jij mij de ultime oplossing zou kunnen geven?
Als jij mij de ultime oplossing zou kunnen geven?
Laatst gewijzigd door pluutje op 21 mar 2005 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Klanten Aegon vechten terug met klinkende stichtingen
Waar blijft die advocaat? Zonder zijn reclame is dit forum natuurlijk niet compleet. Niemand die hier ook ziet dat het enige dat de zogenaamde belangenbehartigers hier doen, het spekken van hun eigen portemonnaie is. Doorverwijzen van een gedupeerde naar een advocaat levert ongetwijfeld wel €250 op, leuke bijverdienste naast je VUT.
Croosjes is nog wel grappig, die word door niemand serieus genomen maar de rest is linke soep.
Croosjes is nog wel grappig, die word door niemand serieus genomen maar de rest is linke soep.
Re: Klanten Aegon vechten terug met klinkende stichtingen
Ja die Karel doet ook acquisitie bokkie. Zij allen ronselen slachtoffers om zelf gratis juridische bijstand te krijgen !!
Mag wel hoor van mij als je jezelf op zo'n onverantwoordde manier in de nesten hebt gewerkt !!
Schulden van meer dan € 100.000 of daarom trent, dan moet je echt iets doen om mensen te overtuigen en jezelf veilig stellen !!
Ook deze boys vallen door de mand !!
Mag wel hoor van mij als je jezelf op zo'n onverantwoordde manier in de nesten hebt gewerkt !!
Schulden van meer dan € 100.000 of daarom trent, dan moet je echt iets doen om mensen te overtuigen en jezelf veilig stellen !!
Ook deze boys vallen door de mand !!
-
- Berichten: 2987
- Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38
Re: Klanten Aegon vechten terug met klinkende stichtingen
Ja lieve gedupeerden er is ook nog een vereniging van telefoonabonnement verkopers die allemmaal geronseld zijn door Croosjes, Zij hebben allemaal een wurgcontract met croosjes af gesloten en moeten nu eerst heeeel veeel ander mensen ronselen, zodat croosjes net als dexia zijn zakken vult en dan krijgen julie allemaal een gratis persoonlijk advocaat, daar zal croosjes dan voor zorgen . Hoe hij dat doet weet hij zelf nog niet zo goed, maar als jullie er nu met ongeveer 20000 colegagedupeerden intrappen, kan hij misschien wel iets bedenken om een advocaat voor 20000 man te betalen.
Dan moet je natuurlijk wel nog wat extra's bijbetalen want voor niets gaat de zon op, en dat kan de telefoonmaatschap natuurlijk ook niet opbrengen van die paar abonnementjes die jullie kunnen doorverkopen snap je als u nog vragen heeft.
Croosjes geeft altijd antwoord in rebus stijl, das nog leuk ook.
Ik zou zeggen probeer het eens.
Liefs Ad
Dan moet je natuurlijk wel nog wat extra's bijbetalen want voor niets gaat de zon op, en dat kan de telefoonmaatschap natuurlijk ook niet opbrengen van die paar abonnementjes die jullie kunnen doorverkopen snap je als u nog vragen heeft.
Croosjes geeft altijd antwoord in rebus stijl, das nog leuk ook.
Ik zou zeggen probeer het eens.
Liefs Ad
Re: Klanten Aegon vechten terug met klinkende stichtingen
Croosjes biedt aan : een kwaliteitsavocaat en goedkoper bellen. Wees blij dat er ook nog fijne mensen bestaan, die een oplossing bieden voor mensen met een lage restschuld.
Zolang je niet informeert bij croosjes kun je ook geen oordeel vellen !!
Zolang je niet informeert bij croosjes kun je ook geen oordeel vellen !!