Leaseleed zet door tegen Dexia Bank
Van een onzer verslaggevers
AMSTERDAM, dinsdag
De oproep van Dexia Bank tot een juridische time out in aandelenleaseprocedures – om de bemiddeling van Duisenberg een kans te geven – slaat in ieder geval niet aan bij Leaseleed. De belangenbehartiger voor gedupeerden die de overwaarde van hun woning in aandelenlease staken, start een tweede rechtszaak.
Leaseleed spant de zaak aan namens 340 gedupeerde gezinnen, tegen Dexia én tussenpersoon Spaar Select. Spaar Select adviseerde deze beleggers de rente op de leasecontracten voor drie of vijf jaar vooruit te betalen middels een tweede hypotheek. Het geld werd op een rekening bij Dexia gestort, maar dit ’rentepotje’ is op. De gedupeerden moeten echter nog 15 tot 17 jaar leasetermijnen betalen. Daarmee hebben de beleggers niet alleen renteverplichtingen uit de hypotheekschuld, maar ook uit het leasecontract. Leaseleed stelt deze kosten gemiddeld op € 200 tot € 700 per maand.
Dexia kondigde vorige week ook aan over juridische procedures afzonderlijke afspraken te willen maken met verenigingen die namens ontevreden beleggers optreden. Leaseleed stelt nog niet te zijn benaderd.
Telegraaf 01-03-05
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Leaseleed zet door tegen Dexia Bank
Re: Leaseleed zet door tegen Dexia Bank
hallo.
ik ben ook een gedupeerde van legiolease ik heb zonder dat mijn man het wist een winstverdriedubbelaar aangegaan .
het moest eigenlijk een verrassing zijn maar de verrassing was even anders in plaats van dat ik het geld kreeg wat ik heb in gelegt moet ik nu nog 3 jaar betalen .
ik ben in tussen gescheiden en moet rond komen van een uitkering.
mijn ex wist er niets van dus die heeft mijn laten zitten met die schuld en dat kan ik dus niet meer betalen.
dat geld ook voor een rechtzaak hoe moet ik dat voor elkaar krijgen ik ben een vrouw alleen met 2 kinderen en weet niet waar ik moet beginnen als iemand mij daar meer info over kan geven graag
alsvast bedankt graag uw reactie of advies
jolanda
ik ben ook een gedupeerde van legiolease ik heb zonder dat mijn man het wist een winstverdriedubbelaar aangegaan .
het moest eigenlijk een verrassing zijn maar de verrassing was even anders in plaats van dat ik het geld kreeg wat ik heb in gelegt moet ik nu nog 3 jaar betalen .
ik ben in tussen gescheiden en moet rond komen van een uitkering.
mijn ex wist er niets van dus die heeft mijn laten zitten met die schuld en dat kan ik dus niet meer betalen.
dat geld ook voor een rechtzaak hoe moet ik dat voor elkaar krijgen ik ben een vrouw alleen met 2 kinderen en weet niet waar ik moet beginnen als iemand mij daar meer info over kan geven graag
alsvast bedankt graag uw reactie of advies
jolanda