Ik ben door Legio Lease in een periode van mijn leven benaderd waarin ik erg kwetsbaar was nl scheiding verlies van mijn vaste baan en daarbovenop sterft plotseling ook nog de zus van mij op 42 jarige leeftijd. Om finaciele zekerheid voor mijn dochter uit het voorbije huwelijk zo goed mogelijk te regelen leek mij het schriftelijke aanbod van Legio Lease wel aantrkkelijk zeker toen ook nog fiscaal.
Nou de eerste resultaten van mijn W3 waren uitstekend en ik dacht dat ik goed aan het sparen was voor mijn dochter die toen 3 jaar oud was.
Toen ik nogmaals schriftelijk benaderd werd ben ik in nog twee producten gestapt. Ondertussen had ik nog steeds niet in de gaten in welke auto ik eigenlijk gestapt was. Jah ik wist iets van lease auto's en dat was het danook. (Een leaseauto zal bij verkoop nooit minder waard zijn zodat je erop moet gaan toeleggen nietwaar!!!). Op het moment dat in Amerika dat vliegtuig zich in dat gebouw boort veranderd mijn leven in een fractie van 1 seconde. Het hele beggingscircus begint met zijn voorstelling en jawel hoor ik kan onmogelijk mijn maandelijkse termijnen uiteindelijk niet meer op brengen omdat mijn reserves opraken en ik ondertussen ook veel onkosten maak voor een omscholing die ikzelf moet bekostigen. Dit leidt uiteindelijk tot een jurische WSNP omdat Dexia toen niet wou schikken.
3 jaar lang heb ik mijn uiterste best gedaan om zoveel mogelijk geld bijeen te werken om uiteindelijk een schone lei te kunnen krijgen wat mij danook gelukt is. IK ZAL HIER VERDER NIET OVER MIJN PSYCHOLOGISCHE SCHADE SPREKEN DIE IS ONBETAALBAAR.
Oke 3 jaar op een houtje bijten en mijn dochter niks kunnen bieden ben ik bij Leaseproces mijn verhaal gaan doen. Hier vond ik gehoor.
Mijn vraag is hier zijn er meer mensen die al dan niet in de schuldsanering zijn gekomen door die aandelenkwestie en wat voor vooruitzichten worden door leaseproces aan hen gesteld met betrekking tot het procederen.
Voor de goede orde mensen die in de WSNP vallen hebben een juridische uitspraak maar waarop na afloop zeker nog een procedure tegen Dexia kan worden aangespannen. Dat loopt dus nu en ik hoop dat na alle eagazaken ook eindelijk deze procedures doorgang gaan vinden.Het handelt hier in mijn geval over iemand die geen enkele schikking met Dexia heeft getroffen en ook niet onder een Duisenburgregeling (overigens goed bedoeld door wijlen Wim) valt ook niet na een gerechterlijke uitspraak van het Hof.
Mijn oproep hier zijn er zulkgelijke gevallen of zijn hier op dit forum deskundigen die hier nuttig op kunnen reageren.
Ik weet het is een niet al te simpele materie maar wil wel graag een collectief formeren als ik naar de hoorzitting wordt ontboden.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Leaseproces voor WSNP clienten
Re: Leaseproces voor WSNP clienten
Beste Pluimpje,
De Verening Payback kent 34 soortgelijke gevallen. Voor deze leden, die geen nagel meer hebben te krabben, schiet de vereniging de procedure kosten voor, in samenspraak met de bewindvoerder.
Materie (WSNP) leent zich niet voor een collectieve actie. De persoonlijke verschillen en omstandigheden zijn te groot. De rechtbanken oordelen alleen als er voldoende samenhang is tussen de aangeslotene en de door hun afgesloten contracten alsmede de omstandigheden die zich daarmee verhouden per individu.
Overigens dit soort zaken hebben grote kans van slagen om het ingelegde geld met hoogste categorie percentage via de rechter af te dwingen.
Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback
De Verening Payback kent 34 soortgelijke gevallen. Voor deze leden, die geen nagel meer hebben te krabben, schiet de vereniging de procedure kosten voor, in samenspraak met de bewindvoerder.
Materie (WSNP) leent zich niet voor een collectieve actie. De persoonlijke verschillen en omstandigheden zijn te groot. De rechtbanken oordelen alleen als er voldoende samenhang is tussen de aangeslotene en de door hun afgesloten contracten alsmede de omstandigheden die zich daarmee verhouden per individu.
Overigens dit soort zaken hebben grote kans van slagen om het ingelegde geld met hoogste categorie percentage via de rechter af te dwingen.
Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback
Re: Leaseproces voor WSNP clienten
Beste Pieter,
Heel erg bedankt voor je reaktie. Het is wel zo dat ik reeds in de procedure met Leaseproces ben gestapt nadat ik de WSNP met succes had doorlopen. (schone lei). Echter ik bespeur dat alles ontzettend traag verloopt door het grote aantal collectieve zaken. Hopelijk sneeuwen de meer individuele zaken niet geheel onder. Bovendien ondervind ik ook nu nog heel veel last van de nasleep van de WSNP doordat ik nog steeds veel last heb met de daaraan verbonden BKR registratie. IK heb begrepen dat die juridisch nogal moelijk ongedaan gemaakt kan worden. Overigens heb ik dat wel aangekaart en als eis meegegeven aan LEASEPROCES en wil ik jullie clienten ook aanbevelen om dit mee te nemen in de procedure! Zeg maar kwijtschelding van de BKR regristratie als eis. Hierdoor is het weer wat makkelijker om de draad van het gewone leven weer op te pakken en weer te bouwen aan een betere toekomst die door Dexia onmogelijk gemaakt is door enerzijds een zorgplicht niet na te komen maar hoofdzakelijk door oplichting van goed willende hardwerkende burgers op een slinkse wijze voor t schilderen dat zij sparen konden zonder te vermelden dat Dexia dat spaargeld gebruikte voor een door hun afgesloten lening zonder expliciet hiervoor de client te benaderen en dit transparant aan hen terug te koppelen voordat een contract ondertekend teruggestuurd werd.
MSS dat het Tros programma OPLICHTING dit Dexia-onderwerp ook eens vanaf dit gezichtspunt kan benaderen in de media.
Dit gebeurt mijnsinziens veel te weinig. Want dat zijn het in feite OPLICHTERS met een witboordje weliswaar maar dit kan niet genoeg gezegd worden dat dit net zo hard aangepakt moet worden dan het graaien uit de ruif met ontslagregelingen voor gouden handrukken voor mismanagers en andere hooggeplaatsten.
groetjes pluimpje
Heel erg bedankt voor je reaktie. Het is wel zo dat ik reeds in de procedure met Leaseproces ben gestapt nadat ik de WSNP met succes had doorlopen. (schone lei). Echter ik bespeur dat alles ontzettend traag verloopt door het grote aantal collectieve zaken. Hopelijk sneeuwen de meer individuele zaken niet geheel onder. Bovendien ondervind ik ook nu nog heel veel last van de nasleep van de WSNP doordat ik nog steeds veel last heb met de daaraan verbonden BKR registratie. IK heb begrepen dat die juridisch nogal moelijk ongedaan gemaakt kan worden. Overigens heb ik dat wel aangekaart en als eis meegegeven aan LEASEPROCES en wil ik jullie clienten ook aanbevelen om dit mee te nemen in de procedure! Zeg maar kwijtschelding van de BKR regristratie als eis. Hierdoor is het weer wat makkelijker om de draad van het gewone leven weer op te pakken en weer te bouwen aan een betere toekomst die door Dexia onmogelijk gemaakt is door enerzijds een zorgplicht niet na te komen maar hoofdzakelijk door oplichting van goed willende hardwerkende burgers op een slinkse wijze voor t schilderen dat zij sparen konden zonder te vermelden dat Dexia dat spaargeld gebruikte voor een door hun afgesloten lening zonder expliciet hiervoor de client te benaderen en dit transparant aan hen terug te koppelen voordat een contract ondertekend teruggestuurd werd.
MSS dat het Tros programma OPLICHTING dit Dexia-onderwerp ook eens vanaf dit gezichtspunt kan benaderen in de media.
Dit gebeurt mijnsinziens veel te weinig. Want dat zijn het in feite OPLICHTERS met een witboordje weliswaar maar dit kan niet genoeg gezegd worden dat dit net zo hard aangepakt moet worden dan het graaien uit de ruif met ontslagregelingen voor gouden handrukken voor mismanagers en andere hooggeplaatsten.
groetjes pluimpje