LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Moet even mijn mening van eerder item herzien
-
Moet even mijn mening van eerder item herzien
Beste mensen,
Ik moet, na het horen en lezen van het bemiddelingsakkoord tegen even mijn menig herzien. Zoals altijd wordt het weer mooier gebracht dan het in werkelijkheid is. Veel zeggen en weinig geven. Jammer maar heb er wel even een mail richting Eegalease tegenaan gegooid. Want laten we wel zijn hun standpunt was vernietigen en alles terug en wat is er van dat standpunt overgebleven? En wat denk je van de opmerking dat als er eerdere positieve plannen zijn geweest dat deze verrekenend worden met eventuele kwijtschelding? Terwijl deze plannen juist werden gebruikt om nieuwe en nog hogere plannen af te sluiten> Wij mochten geen oude plannen ter vernietiging aanvoeren vanwege verjaring. Waarom mag Dexia hier dan wel mee verrekenen? Beetje vreemd mag ik wel verklappen. Al met al dus een aanbod van niks ondanks dat ik nog steeds vindt dat sommige er wel iets aan hebben al is het maar voor de eigen gemoedsrust. Maar ik accepteren? Nee. Is ook niet meer mogelijk want binnen enkele weken zal de kantonrechter met een uitspraak komen. Zitten nl in het laatste stadium en hebben dan ook geen toestemming gegeven de rechtzaak op te schorten. Afwachten dus maar.
Ik moet, na het horen en lezen van het bemiddelingsakkoord tegen even mijn menig herzien. Zoals altijd wordt het weer mooier gebracht dan het in werkelijkheid is. Veel zeggen en weinig geven. Jammer maar heb er wel even een mail richting Eegalease tegenaan gegooid. Want laten we wel zijn hun standpunt was vernietigen en alles terug en wat is er van dat standpunt overgebleven? En wat denk je van de opmerking dat als er eerdere positieve plannen zijn geweest dat deze verrekenend worden met eventuele kwijtschelding? Terwijl deze plannen juist werden gebruikt om nieuwe en nog hogere plannen af te sluiten> Wij mochten geen oude plannen ter vernietiging aanvoeren vanwege verjaring. Waarom mag Dexia hier dan wel mee verrekenen? Beetje vreemd mag ik wel verklappen. Al met al dus een aanbod van niks ondanks dat ik nog steeds vindt dat sommige er wel iets aan hebben al is het maar voor de eigen gemoedsrust. Maar ik accepteren? Nee. Is ook niet meer mogelijk want binnen enkele weken zal de kantonrechter met een uitspraak komen. Zitten nl in het laatste stadium en hebben dan ook geen toestemming gegeven de rechtzaak op te schorten. Afwachten dus maar.
Re: Moet even mijn mening van eerder item herzien
nogmaals heb het eerder aangegeven vannochtend
accepteer je heb aanbod betekend dat je ook je rechten kwijt ben nu we zo sterk staan moeten we doorgaan.
Dit betekend dat je wellicht later dacht van had ik toch maar doorgezet dan had ik alles terug gehad.
accepteer je heb aanbod betekend dat je ook je rechten kwijt ben nu we zo sterk staan moeten we doorgaan.
Dit betekend dat je wellicht later dacht van had ik toch maar doorgezet dan had ik alles terug gehad.
-
Ik hoef niet over dat aanbod na te denken want ik zit in het eindstadium met mijn rechtzaak. En heb geen uitstel verleend. Mijn advocaat zal een uitspraak afdwingen. Ben ik volgens mij, gezien eerdere uitspraken Eegalease, ook stukken beter me af.
capellenaar
capellenaar
en de zaak gewoon doorzetten.
-
Echt wel want laten we wel zijn huurkoop is huurkoop en daar ligt een wet aan ten grondslag. En natuurlijk hebben wij allemaal onze eigen verantwoordelijkheid over beleggen maar als ik volgens de wet een fout maakt word ik er ook op afgerekend dus waarom Dexia niet? Maar kan me goed voorstellen dat mensen moe zijn van al dat gedoe en uiteindelijk toch voor zo'n voorstel kiezen. Want laten we wel zijn zo leuk zijn die rechtzaken met bijkomende spanningen en ellende nou ook weer niet.
capellenaar
capellenaar
in het hoger beroep is al vast gesteld dat deze contracten onder de huurkoop wet van toepassing zijn.
De hoge raad bepaalt alleen of de wet goed is toegepast.
De hoge raad bepaalt alleen of de wet goed is toegepast.
-
Precies dus met dit gegeven in het achterhoofd zouden alle Eega leasers het voorstel eigenlijk moeten weigeren. Kijken wat Duisenberg en de rest dan gaan doen. Alsnog iedereen dagvaarden? En de Rechtspraak in Nederland de komende jaren overbelasten. En waar is het standpunt van Eegalease gebleven? Hebben zich ook mooi weg laten praten en zijn ineens helemaal vol van dit voorstel. Terwijl hun inzet was vernietiging en terug betaling van ingelegde gelden. Ja mooi stelletje bij elkaar die heren. Maandagavond in Trosradar uitgebreid aandacht hiervoor. Ben benieuwd wat daar uitkomt. Heb Radar al gevraagd een enquete te doen onder gedupeerden. Kunnen ze dat gelijk meenemen in de uitzending.
Capellenaar
Capellenaar
maar door procederen levert meer op.
-
Jawel kan wel meer opleveren maar je moet er wel de energie voor op kunnen brengen. Het loopt allemaal nu al zo lang dat er altijd mensen af gaan haken. Maar weet zeker dat er een groter aantal het gevecht zullen blijven voeren.
capellenaar
capellenaar
Dat klopt dat het erg lang duurt. Maar wij hebben toch de langste adem.
De Hoge Raad bekijkt alleen of het recht en de procesregels juist zijn toegepast. Ze oordelen niet over de feiten zoals deze door de lagere rechter zijn vastgesteld. De vraag of aandelenlease als huurkoop moet worden aangemerkt is nu typisch een rechtsvraag, waarover de Hoge Raad een geheel eigen oordeel kan en zal vellen.
maar hierin wordt wel het HB meegenomen en dat is voor ons positief.
De Hoge Raad zal over de rechtsvraag of het om huurkoop gaat een geheel eigen oordeel vellen. Feitelijk gezien speelt het oordeel van het Hof daarin nauwelijks tot geen rol. De HR zal die vraag geheel zelfstandig beantwoorden.