Moet ik mijn overeenkomst met Legio tussentijds beëindigen?
De tussentijdse beëindiging van het contract met Legio betekent dat u het contract moet afkopen en een boeterente moet betalen. Of dit in uw persoonlijke omstandigheden wenselijk en ook financieel mogelijk is, is een beslissing waarin de Stichting u niet kan adviseren. Het gaat daar immers om een beleggingsbeslissing. De Stichting is van oordeel dat de eventuele schade die u lijdt door het afkopen van het contract wel voor aanmelding in het kader van de actie van de Stichting in aanmerking komt.
Dit is een van de vragen die staat op de site van Leaseverilies onder de topic 'veelgestelde vragen'.
Waar ik nu heel benieuwd naar ben is wat de Stichting Leaseverlies gaat doen met hun leden die voor deze optie gekozen hebben als ze straks met Duisenberg en het Dexia witte boorden criminelen clubje aan de onderhandelingstafel gaan zitten.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Moet ik mijn overeenkomst met Legio tussentijds beëindigen?
-
Re: Moet ik mijn overeenkomst met Legio tussentijds beëindigen?
Mijn advies is: niet afkopen, maar de contracten vernietigen en/ of ontbinden!!
Huurkoopcontracten bij eagaleasers, oftewel ze worden geacht nooit te hebben bestaan als de partner niet heeft mee getekend, verder zijn dadelijk alle contracten ongeldig (gesloten voor 15 januari 2003) als de HR beslist dat aandelenlease onder de WcK valt!
m.v.g. justice
Huurkoopcontracten bij eagaleasers, oftewel ze worden geacht nooit te hebben bestaan als de partner niet heeft mee getekend, verder zijn dadelijk alle contracten ongeldig (gesloten voor 15 januari 2003) als de HR beslist dat aandelenlease onder de WcK valt!
m.v.g. justice
justice man 007
hoelang moeten we nog wachten voordat de HR een uitspraak doet over de zaak eagaleasers
ook vindt ik het jammer dat je zo weinig van Stichting Eagalease hoord
hoelang moeten we nog wachten voordat de HR een uitspraak doet over de zaak eagaleasers
ook vindt ik het jammer dat je zo weinig van Stichting Eagalease hoord
-
Hoe lang weet niemand.
Ja misschien de Hoge Heren en Dames van de Hoge Raad zelf, maar verder dan niemand.
Alleen bij eagalease aangesloten zijn is te min!
Je dient alsnog zelf (of middels een collectieve actie) Dexia te dagvaardige!
Kijk op www.platformaandelenlease.nl voor meer informatie en hoe je jezelf kunt aansluiten bij één van de groepen (om Dexia te dagvaardige).
Ook is op deze site een uitgebreid verslag te lezen van de meest gestelde vragen en antwoorden m.b.t. aandelenlease (n.a.v. de info avond aandelenlease Limburg van 25-02-2005)!
Mocht je na het doorlezen nog vragen hebben, of iets bevestigd willen hebben, of what ever, schroom je niet en mail me: [email protected]
m.v.g. justice man
Ja misschien de Hoge Heren en Dames van de Hoge Raad zelf, maar verder dan niemand.
Alleen bij eagalease aangesloten zijn is te min!
Je dient alsnog zelf (of middels een collectieve actie) Dexia te dagvaardige!
Kijk op www.platformaandelenlease.nl voor meer informatie en hoe je jezelf kunt aansluiten bij één van de groepen (om Dexia te dagvaardige).
Ook is op deze site een uitgebreid verslag te lezen van de meest gestelde vragen en antwoorden m.b.t. aandelenlease (n.a.v. de info avond aandelenlease Limburg van 25-02-2005)!
Mocht je na het doorlezen nog vragen hebben, of iets bevestigd willen hebben, of what ever, schroom je niet en mail me: [email protected]
m.v.g. justice man
-
Alle ogen gericht op Hoge Raad
Op dit moment lopen duizenden rechtszaken van Dexia tegen beleggers. Rechters blijken niet allemaal hetzelfde te denken over de aandelenlease-affaire. Kantonrechters in Amsterdam, Den Haag en Breda oordeelden dat aandelenleaseconstructies onder de noemer 'huurkoop' vallen. Zowel de belegger als diens partner moet dan het leasecontract hebben ondertekend. Ontbreekt de tweede handtekening dan mogen gedupeerden het contract naar de prullenbak verwijzen. Maar collegarechters in Arnhem, Roermond en Almelo vinden een tweede handtekening niet nodig: de gedupeerde beleggers moeten dus gewoon betalen.
In 2005 zal de Hoge Raad (de hoogste Nederlandse rechter) aandelenleasezaken gaan beoordelen. Deze zaken kunnen dan dienen als voorbeeld voor lagere rechters.
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=1253
Als het nog aktueel is tenminste .
Op dit moment lopen duizenden rechtszaken van Dexia tegen beleggers. Rechters blijken niet allemaal hetzelfde te denken over de aandelenlease-affaire. Kantonrechters in Amsterdam, Den Haag en Breda oordeelden dat aandelenleaseconstructies onder de noemer 'huurkoop' vallen. Zowel de belegger als diens partner moet dan het leasecontract hebben ondertekend. Ontbreekt de tweede handtekening dan mogen gedupeerden het contract naar de prullenbak verwijzen. Maar collegarechters in Arnhem, Roermond en Almelo vinden een tweede handtekening niet nodig: de gedupeerde beleggers moeten dus gewoon betalen.
In 2005 zal de Hoge Raad (de hoogste Nederlandse rechter) aandelenleasezaken gaan beoordelen. Deze zaken kunnen dan dienen als voorbeeld voor lagere rechters.
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=1253
Als het nog aktueel is tenminste .
Niet meer van deze tijd Je loopt ongeveer een maand achter de feiten aan. De rechter in Roermond is door het gerechtshof in De Bosch terug gefloten.
Joost
Joost