LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontvankelijk of niet ?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Elias

Ontvankelijk of niet ?

Ongelezen bericht door Elias »

Vraag aan de juristen onder u.

Dit n.a.v. de voorgaande topic "Afmelden bij Leaseverlies" (vraag van yvonne s).
Als je je in 1e reactie heb aangemeld bij LV, de stuitingsbrief verstuurde en van Dexia daarop reactie kreeg ( U bent kennelijk ook LV-lid bla bla bla etc.), kan of moet ik me dan eigenlijk afmelden, omdat ik op dit moment zelf wil gaan procederen tegen Dexia ?
Ook bij dit individuele proces, komen dan natuurlijk MISLEIDING en andere onderwerpen aan de orde.
Los van wat LV op enig moment zou kunnen bereiken voor me, loop ik dan niet de kans (mijn identiteit en dossiernummer wordt toch ergens geregistreerd ?) in mijn eigen zaak NIET ONTVANKELIJK te worden verklaard ??

Groet Elias.[/b]

Piet

Re: Ontvankelijk of niet ?

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Elias,

Je hoeft je niet af te melden bij Leaseverlies als je gaat procederen.
Leaseverlies voert een collectieve rechtszaak tegen Dexia, dus geen rechtszaak met jouw naam erop.
Dat is ook het probleem met Leaseverlies.
mochten zij ooit hun zaak winnen (en dat betwijfel ik) dan nog moet iedereen zelf een procedure starten om het geld terug te vorderen.
Leaseverlies heeft één onderwerp in hun rechtszaak: misleidende reclame.
Als je zelf gaat procederen doet jouw advocaat dat met meerdere juridische argumenten als alleen maar misleidende reclame.

Je hoeft dus niet bang te zijn dat de rechter je niet ontvankelijk zal verklaren.

Groeten,
Piet

Elias

Ongelezen bericht door Elias »

Hallo Piet,

Bedankt voor je duidelijke antwoord.

Groet
Elias.

peewee

Ongelezen bericht door peewee »

Toch even een aanvulling op de reaktie van Piet aan Elias.
Zelfs wanneer de Stichting Leaseverlies zou winnen, zou, mogelijk, iedere individuele gedupeerde zelf naar de rechter moeten stappen. Deze stelling van Piet is in dit geval juist, maar dit heeft niets met het fenomeen "collectieve rechtsprocedure" als zodanig te maken, maar met de ingestelde vordering door SLV. Bij misleidende reclame (dit is een speciale vorm van het juridische begrip onrechtmatige daad) dient inderdaad het causale verband tussen de onrechtmatige daad en de door een individuele gedupeerde geleden schade te worden vastgesteld (zo nodig door de rechter). Er zijn -beter gezegd waren- rechtsvorderingen denkbaar waarmee individueel procederen had kunnen worden voorkomen. De nietigheidsvordering (ingevolge de WCK) is een voorbeeld. Helaas heeft SLV dit laten liggen.

Verder hoeft een donateur van de SLV zich m.i. niet uit te schrijven. Bij een Stichting is er geen sprake van een lidmaatschap dat beëindigd moet worden.Een stichting kent immers geen leden. Een deelnemer bij een stichting is niet meer dan een donateur.

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Peewee,

Bedankt voor je aanvulling, helemaal mee eens.

Groeten,
Piet

Gesloten