LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] overleg rechtbanken!

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
dido

overleg rechtbanken!

Ongelezen bericht door dido »

overleggen over lopende zaken Dexia aandelenlease
Komende maandag overleggen rechters in Nederland om tot meer eenduidigheid te komen in de nog lopende Dexia-zaken.

Opschorten
Sommige rechtbanken schorten lopende zaken op in afwachting van het algemeen verbindend verklaren van de zogeheten Duisenberg-schikking. Andere rechtbanken zetten de behandeling gewoon door. Bedoeling is om hier meer éénheid in te brengen.

Gecompenseerd
Het conflict over aandelenlease-producten sleept al jaren. Uiteindelijk wist oud-president Duisenberg de belangrijkste partijen op één lijn te krijgen. Gedupeerde beleggers konden worden gecompenseerd volgens de zogeheten Duisenberg-schikking.

Accepteren
Maar niet alle beleggers zijn tevreden over deze schikking. Zij starten zelf rechtszaken tegen Dexia. De bank wil dat hieraan een einde komt. De schikking die Duisenberg heeft bedacht, moet iedereen accepteren. De bank is hiervoor een procedure begonnen. En zo lang die procedure niet is afgerond, wil Dexia dat rechters lopende zaken opschorten.

Wat vindt u hiervan? Geef uw mening!

Janny

Re: overleg rechtbanken!

Ongelezen bericht door Janny »

Geplaatst op 08 Dec 2005 14:33 door Janny

bron RTLZ.

anne_

Ongelezen bericht door anne_ »

De schikking die Duisenberg heeft bedacht, moet iedereen accepteren.

Hoezo moeten???? Dat zou Dexia wel graag willen maar ik niet. Dat kan ook helemaal niet want mijn ega en ik vallen niet onder de schikking.

Anne.

Oom Dagobert

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

De schikking die Duisenberg heeft bedacht, moet iedereen accepteren
De verrader van SLV, Jurgen Lemstra, heeft A.Hertzenberg van de Tros dus mooi voorgelogen.

Hij zei op de tribune: "Het verzoek tot toepassing WCAM is alleen maar gedaan om de rechters nog eens goed naar de regeling Duisenberg te laten kijken om zo te voorkomen dat , bij goedkeuring, iemand bij weigering zichzelf te kort doet. En wie desondanks toch door wil procederen: 1 briefje met 1 regeltje is voldoende, er is dan niets aan de hand".

De doelstelling van Dexia, WCAM als DWANGMIDDEL, werd door hem keihard ontkend.

En zo gaat het steeds, ik herhaal het telkens weer, Dexia is een wolf in schaapskleding. In de media hebben ze het allerbeste met de gedupeerde voor maar in het geniep gaan ze over lijken.
Alleen het resultaat telt bij Dexia, en daarbij schuwen ze geen enkel
middel of leugen.

Gladjanus Dirk Bruneel is hiermee 3 jaar geleden begonnen en die strategie zetten ze nog steeds voort.

Het recht zal zegenvieren, voor grote En voor kleine contracten.

Groeten van een zeer strijdbare, onvermoeibare en zich nog nooit zo sterk voelende OD.

Hans A

Ongelezen bericht door Hans A »

Zij starten zelf rechtszaken tegen Dexia. De bank wil dat hieraan een einde komt.

Ja, en ik wil mijn geld nou wel eens terug!

ad snoeren

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Dexia start zelf rechtszaken. Ik wil dat daar een eind aan komt. :?

Hans A

Ongelezen bericht door Hans A »

Ad, niet liegen!!! :wink:

Dexia start allang geen rechtzaken meer! Ze kijkt wel beter uit.
Dexia probeerd al een paar jaar de zaken te vertragen en al enkele keren eerder heeft Dexia de rechtbanken gevraagd de rechtzaken te stoppen.
Dit geeft wel aan hoe ontzettend zwak Dexia er voor staat! :)

Alleen vind ik het onbegrijpelijk dat dit kan. Mag een inbreker, bankrover of moordenaar dan ook zeggen dat hij liever vrijuit gaat en de rechtzaak maar gestopt moet worden?????

DEX-AEGO

Ongelezen bericht door DEX-AEGO »

Vandaag in het AD.

Dexia wil uitstel van rechtzaken.En wij de gedupeerde zijn ontevreden.
Dexia heeft weer uitstel gevraagd in de lopende rechtzaken van aandelenleasebeleggers tegen het bedrijf.Dexia beroept zich weer op de nieuwe Wet Collectieve Afwikkeling Massaschade.

Hoe lang kunnen ze dit in deze rechtstaat nog vol houden of heeft Dexia een streepje voor in Nederland.En zijn wij de gedupeerde weer berdrogen.Wel gaat Dexia door met rechtzaken tegen de gedupeerde.
Waar is de WET in Nederland.KROM IS KROM EN RECHT IS RECHT.
Wat leven we toch in fijn land als Nederland waar als kan ,als je de boel maar bedonderd.Met de Duisenbergregeling mag Dexia zijn eigen voor de gek houden maar niet ons de gedupeerde die nog over zijn, die strijden door.Wat heb je nog te verliezen.Tegen deze bende van DEXIA EN DE STAAT.

De grt en een goed weekend.

Van ook een gedupeerde.

Math

Ongelezen bericht door Math »

Dexia heeft mij gedagvaard en mij verplicht een advocaat te nemen en nu schorten ze maar op hoe krijgen ze het toch steeds spits. Ik zeg het nogmaals we gaan door en ik heb mijn advocaat medegedeeld het uitstel, lees opschorten, niet te aanvaarden en de zaak opnieuw op de rol te krijgen, wat heb ik te verliezen?

Julika

Ongelezen bericht door Julika »

Math

De advocaat van mijn vriendin vertelde deze week per telefoon, dat hij nu de rechtszaken voor haar zal starten, omdat hij na een onderzoek achter gekomen is dat een bedrijf zoals Dexia alleen maar de rechtszaken kan stop zetten, als hun het faillissement
moeten aanvragen.

groetjes Julika

Notenkraker

Ongelezen bericht door Notenkraker »

Een interessante gedachte, Julika! Ik heb hierover meteen een mailtje aan Piet Koremans gestuurd.

PP

Ongelezen bericht door PP »

Bevestigt alleen maar de stelling dat er een enorm gekonkel is tussen de rechterlijke macht, D, en de regering.
Als alles boven water gaat komen van wat er met onze centen in het gehele bankwezen gebeurt dan stort het gehele vertrouwen hierin ineens in elkaar en daar is men als de dood voor!!! Ikzelf heb al zoiets van dat het erg genoeg is dat je gewoon afhankelijk bent van deze schobbejakken. Misschien een gat in de markt om een alternatief te vormen tegen de banken? Zie het als de melkboer die fluitend zijn melk een beetje vaneen beetje extra water voorziet? Alleen gebeurt het hier op een veel "hoger"maar daarom alleen maar onacceptabeler niveau!!!

Groetjes,

pp

Gesloten