vanmorgen stond er een deurwaarder aan mijn deur.
deze zij dat het bedrijf varde investments limited uit ierland de vordering over heeft genomen van dexia.
hier word ik gesommeerd om binnen 4 dagen te betalen of anders
wat moet ik hiermee
want betalen weiger ik.[/i]
Nou wat is dan nog de vraag ? Je standpunt staat blijkbaar al vast.
Even vergeten om te opt outen vorig jaar ? Tja, dan bezorg je jezelf heel wat problemen.
Het enige wat je kunt doen, om de zaak te vertragen, is een door de vervreemder (Dexia) gewaarmerkt uittreksel verlangen van de akte van cessie (aan Varde). Wellicht heeft de deurwaarder die al aan je getoond.
Je moet betalen aan Dexia (EDR) omdat je waarschijnlijk niet geoptout heb. Als je dit niet van plan legt kan er uiteindelijk beslaglegging volgen en/of gevangenisstraf.
Weet niet hoe er uiteindelijk gevonnist gaat worden.
Hoe dan ook, als je geen opt out heb, staat de uitkomst al vast zoals hierboven omschreven.
"Gevangenisstraf"? Nooit, hoogstens gijzeling. Dat kan alleen echter maar indien je wel kùnt betalen (en de schuldeiser in staat is dit te bewijzen) maar je je geld en andere bezittingen zo hebt weggewerkt, dat die schuldeiser er niet aan kan komen.
@ jerry73
Als je een achterstand oploopt met je betalingen kun je beter met
hun praten. Anders halen ze je kamer leeg.
Als er bij you niets te halen valt en je in de bijstand zit,
dan heb je geluk. Een auto moet je heel vlug op naam van een ander zetten.
Koreman stelt dat Dexia nu 'heel handig' buiten schot blijft. 'Dexia heeft altijd gezegd: niemand wordt vanwege een restschuld zijn huis uitgezet, en nu hebben ze alles doorverkocht aan Ierland.' Het Värde-onderdeel dat de schulden heeft opgekocht, is formeel gevestigd in Ierland.
Volgens Dexia-topman Knüppe was er in het verleden een coulanceregeling om mensen met betalingsproblemen te ontzien. Hij stelt dat met Värde 'afspraken zijn gemaakt om prudent om te gaan' met mensen die echt niet kunnen betalen. Welke afspraken dat zijn, wil hij niet zeggen.
Ik heb wel op tijd ge opt out en ik heb ze ook aan de deur gehad dus dat maakt dan weinig uit!
Maar, heb je verder nooit een toezegging gedaan zoals acceptatie: aanbod, duisenberg regeling, enz. en heb je ook binnen de gestelde tijd het contract vernietigd,?
Bedenk wel dat Dexia niets vergeet wat wij wel vergeten of nagelaten hebben .
Het valt me nl op dat er gedupeerden zijn, die nog steeds denken dat door niets te ondernemen ze het gevecht met Dexia kunnen winnen.
Het conflict met Dexia wordt voor en door de rechter beslist. Niet in de luie stoel voor de TV.
Janny
Je hebt opt-outers en geen opt-outers. De eerste groep gaat een juridische procedure aan al dan niet door Dexia gedagvaard of krijgt een schikkingsvoorstel van Dexia omtrent de uitspraak van de HR. Ook is het verstandig als deze groep nooit iets getekend heeft zoals een Dexia aanbod (anders had opt outen weinig zin).
De tweede groep heeft de Duisenberg regeling geaccepteerd of gaat dit doen als dat nog mogelijk is of gaat alsnog procederen maar kans op slagen lijkt me klein. Deze mensen krijgen ook te maken met incassobureaus zoals al bekend is gezien de verschillende bijdrages.
Dexia is op dit moment aan het fragmenteren. Ze hebben een grote groep Duisenberg klanten die ze af gaan handelen, een groep verkocht aan het incassobureau waar ze dus nu ook mee klaar zijn, een groep die in de uitspraak van de HR valt en een groep die nog aan het procederen zijn.
Deze laatste groep baart ze erg zorgen want dit gaat nog veel geld en tijd kosten. Er zit een grote groep tussen die aan het procederen zijn met als inzet de 2e handtekening MAAR vernietigd na drie jaar afsluiten contract. Deze mensen hebben een sterke zaak omdat Dexia moet bewijzen dat de eega op de hoogte was van de inhoud van het contract en dat er pas later dan drie jaar vernietigd is nadat men wist van het contract. Dit is een moeilijke opgave en niet te doen voor Dexia. Ik verwacht dan ook een soort schikking in de lijn van de uitspraak van de HR.
De groep die overblijft is de 'categorie' groep. Dexia kan zelf uitrekenen wat deze groep gaat kosten en ook met een voorstel komen. In principe kunnen ze dit jaar van alle sore af zijn en de bijkomende kosten.
Ze hebben al een enorm voordeel dat veel mensen geschikt hebben in de lijn van Duisenberg dus de kosten worden enorm gereduceerd. Er is een kans dat iedere zaak uitgevochten gaat worden voor de rechtbank maar dit kost veel geld en inspanning en zal uiteindelijk onder de streep niks uitmaken voor ze. Die enkele zaken die ze zullen winnen wegen niet op tegen alle kosten van advocaten, personeel, rechtbankkosten, gebouwen enz.
Snel een oplossing scheelt veel geld voor dexia, en emoties voor de gedupeerden.
ik heb toen der tijd een brief gekregen van la bouchere dat mijn aandelen winst gemaakt hadden.
ik heb dit geld weer in aandelen laten steken omdat hun dat aanraden.
later zijn mijn aandelen verkocht,echter heb ik van die extra aandelen nooit wat gezien of gehoord.
toen het overgenomen werd door dexia en de ellende begon ben ik op een gegeven moment accord gegaan met de duisenbergregeling.
omdat mijn schuld gelukkig niet zo groot is (3700 €)hoefde ik maar 975 € te betalen.
dit werd echter meteen teniet gedaan door dexia die vond dat ik toch alles moest betalen.
ook dit wilde ik voldoen om overal maar vanaf te zijn en er werd mij verzekerd dat ook de bkr notering verwijderd zou worden (dit omdat wij een huis wilden kopen)
maar ook dit werd eigenlijk gelijk teniet gedaan.
eerst beloven,en dan!!!
misschien is dit ook wel een princiepe kwestie geworden.
nu heb ik helemaal de neiging om de zooi te laten.........
maar nu weet ik het evenniet meer met die ierse maatschapij,daarom was deze vraag.