Lezers,
ik heb al een tijdje op dit forum rond gekeken en de meeste onderwerpen doorgenomen. Ik twijffel op dit moment sterk wat ik met de hele Dexia-zaak aan moet.
In januari 2001 ben ik een aandelenlease aangegaan met een looptijd van 15 jaar met een maandbedrag van 91.73 Euro.
Afgelopen najaar heb ik de mogelijkheid gehad als starter bouwgrond in onze gemeente te kopen, tijdens het gesprek over de hypotheek met de bank kwam naar voren dat de registratie van de aandelenlease (Capital Effect Aandelenlease) bij het BKR een grote negatieve invloed heeft op de hoogte van de mogelijke hypotheek. De bank gaf me het advies om de lease-overeenkomst af te kopen, zo zou de registratie bij het BKR teniet worden gedaan. In december heb ik dus de aandelenlease-overeenkomst afgekocht. Ik had na aftrek van de aandeelwaarde een restschuld van 3385.03 Euro.
In januari jongstleden heb ik me verder verdiept in de verschillende stichtingen die een zaak aan het aanspannen zijn tegen Dexia en ben lid geworden van de de stichting Leaseverlies. Ik heb op dit moment nog geen stuitingsbrief opgestuurd naar Dexia.
Naar aanleiding van bovenstaande en de eventueel getroffen schikking van afgelopen vrijdag heb ik een aantal vragen waarop jullie misschien antwoord hebben:
- Ik heb altijd op tijd mijn termijnen betaald en de restschuld, kom ik in aanmerking voor teruggaaf van 2/3 van die 3385.03 Euro..?
- Mocht de meerderheid van de stichting Leaseverlies tegen de schikking stemmen, hoe gaat het dan verder..?
- In totaal heb ik gedurende die 4 jaar 7696.34 Euro verspeeld. Is het de kosten waard om de schikking te weigeren en hiervoor Dexia aan te klagen...?
- Moet ik de stuitingsbrief nog opsturen..?
Ik hoop dat jullie me hierover meer duidelijkheid kunnen geven.
Maurice
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |