Telkenmale verbaas ik mij en erger ik mij eraan dat er al geruime tijd topics en postings verdwijnen van dit forum. Vandaag is de gehele topic 'Dexia-Zettel' verwijderd. Het merkwaardige van deze verwijderingen is dat er totaal geen reactie van de Redactie van Radar volgt op de verwijderingen waarom dit is gedaan. De afgelopen tijd (plus minus vier weken) zijn al tientallen topics en postings verwijderd zonder een enkel commentaar waarom deze zijn verwijderd.
Daarom is mijn vraag aan de Redactie van Radar:
De vrijheid van meningsuiting, wat is daar mis mee?
Kennelijk is de redactie nogal gevoelig als er wat harde noten gekraakt worden in een aantal postings maar dan is de vraag of deze de grens van het betamelijke heeft overschreden. Naar mijn mening heeft geen van de tot nu toe verwijderde postings de grens van het betamelijke overschreden op 1 of 2 na maar dat is ook weer subjectief.
Als het zo zou zijn dat inderdaad 1 of 2 postings niet aan de criteria van Radar zou voldoen dan zouden deze verwijderd kunnen worden maar niet alle postings die vooraf of nadien zijn geplaatst, echter complete topics zijn verwijderd zo ook bij de laatste topic 'Dexia-Zettel'.
Dit noem ik willekeur of zelfs nog sterker een inperking van de vrijheid van meningsuiting. Daarbij worden eventuele gedupeerden informatie onthouden die belangrijk voor hun kunnen zijn. Ook komen hier de regels van de democratie behoorlijk onder druk te staan.
Redactie van Radar verklaar u eens nader over deze vorm van censuur.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Redactie:De vrijheid van meningsuiting, wat is daar mis mee?
Redactie:De vrijheid van meningsuiting, wat is daar mis mee?
Laatst gewijzigd door Chris G op 13 sep 2012 13:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Redactie:De vrijheid van meningsuiting, wat is daar mis mee?
Een forum lijkt mij in de eerste plaats bedoeld voor het uitwisselen van informatie die bruikbaar is. In casu, bruikbaar in de strijd tegen de aandelenleasebanken en hun trawanten.
Ik vind het overigens opmerkelijker dat een redactie van Tros Radar de laatste drie jaar nooit iets gedaan heeft met de nieuwste ontwikkelingen in het nog altijd slepende aandelenlease-drama. Bijvoorbeeld:
1 over de specifieke misleiding rondom de circa 200.000 certificaatproducten (o.m. Dexia en Fortis/Groeivermogen);
2 het specifieke bedrog door Aegon met het Sprintplan/Aegon Garantiefonds en de bewering over obligatiebeleggingen door Aegon die niet waar zullen blijken te zijn (gaat om circa 1,5 miljard euro);
3 de securitisatie-overeenkomsten van Bank Labouchere in de jaren 1997-2000 (o.m. winstverdriedubbelaar), waardoor er geen levering van aandelen heeft plaatsgevonden aan de leasedeelnemers en een gefingeerd ''deskundigenbericht'' van de AFM aan het Gerechtshof uit 2006 hierover.
Kortom het grootschalig misleiden van rechters (die zich mogelijk maar wat graag lieten misleiden). Belangrijke issues waaraan gemakkelijk meerdere uitzendingen gewijd zouden kunnen worden.
Ik vind het overigens opmerkelijker dat een redactie van Tros Radar de laatste drie jaar nooit iets gedaan heeft met de nieuwste ontwikkelingen in het nog altijd slepende aandelenlease-drama. Bijvoorbeeld:
1 over de specifieke misleiding rondom de circa 200.000 certificaatproducten (o.m. Dexia en Fortis/Groeivermogen);
2 het specifieke bedrog door Aegon met het Sprintplan/Aegon Garantiefonds en de bewering over obligatiebeleggingen door Aegon die niet waar zullen blijken te zijn (gaat om circa 1,5 miljard euro);
3 de securitisatie-overeenkomsten van Bank Labouchere in de jaren 1997-2000 (o.m. winstverdriedubbelaar), waardoor er geen levering van aandelen heeft plaatsgevonden aan de leasedeelnemers en een gefingeerd ''deskundigenbericht'' van de AFM aan het Gerechtshof uit 2006 hierover.
Kortom het grootschalig misleiden van rechters (die zich mogelijk maar wat graag lieten misleiden). Belangrijke issues waaraan gemakkelijk meerdere uitzendingen gewijd zouden kunnen worden.