Ik ben vennoot geweest in een VOF met beperkte tekenbevoegdheid tot destijds 10.000 gulden.
In de VOF zaten 3 vennoten.
Een van de drie vennoten heeft ergens in 2001 een overeenkomst getekend met Dexia op naam van de VOF, zonder toestemming van de andere twee vennoten.
In 2002 in de betreffende vennoot uit de VOF gestapt.
Nu, 2009, krijg ik een brief van een incassobureau dat ik een schuld heb bij een instelling, die de schuld dus kennelijk heeft overgenomen van Dexia en dat ik een schuld opgebouwd schijn te hebben van ca. 20.000 euro.
Ik heb echter nooit een overeenkomst of contract getekend bij Dexia. Daarbij is de naam die kennelijk op de overeenkomst staat een andere naam dan die waarmee ik destijds stond ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.
Kunnen de overige vennoten verantwoordelijk worden gehouden voor een actie van een derde vennoot, die heeft gehandeld zonder voorafgaand overleg? Ik heb in de periode tussen 2002 en heden nimmer enige correspondentie ontvangen van Dexia of wie dan ook.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Schuld aan Dexia
Re: Schuld aan Dexia
Voor zover ik kan vinden is elke persoon aansprakelijk voor fouten van anderen.
U moet dus met 3 personen die betalen.
Vraag de 2e persoon ook eens of hij hetzelfde kreeg.
De persoon die afsloot is niet meer en U heeft dus geen goede controle gedaan.
Hij had vermoedelijk het recht om dit soort dingen te regelen en U had toen moeten zien dat er geld weg ging naar onbekende bestemming.
Dus vraag deze personen eerst eens.
De nadelen van VOF is dus nu dit soort gevallen en indien hij tekenbevoegdheid had is dit helaas een foutje!
U moet dus met 3 personen die betalen.
Vraag de 2e persoon ook eens of hij hetzelfde kreeg.
De persoon die afsloot is niet meer en U heeft dus geen goede controle gedaan.
Hij had vermoedelijk het recht om dit soort dingen te regelen en U had toen moeten zien dat er geld weg ging naar onbekende bestemming.
Dus vraag deze personen eerst eens.
De nadelen van VOF is dus nu dit soort gevallen en indien hij tekenbevoegdheid had is dit helaas een foutje!