LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] schulden na duizenberg regeling
schulden na duizenberg regeling
Hallo allemaal, ik heb helaas uit angst voor een grotere schuld de duizenberg regeling aanvaard resultaat incl. rente €9000 terug betalen, ik ben nu een jaar €246 per maand aan het aflossen, helaas houd ik dit niet altijd vol, ik ben mijn baan kwijtgeraakt en wacht nu al 2 maanden op mijn eerste uitkering, dus achterstand bij Dexia Bank, telefonisch contact gehad(500e keer) maar moet gewoon betalen, nu dreigen ze weer met opzeggen betalingsregeling, Kan ik hun niet via een kort geding een coulantere opstelling laten opleggen, want ik `wil` wel betalen maar helaas lukt het hoge maandtermijn niet altijd,en dexia houd vast aan het maandbedrag van €246 ......... iemand van jullie al iets gehoord over de gevolgen van het niet`kunnen` betalen van het restand na de duizenberg regeling.(kom niet in aanmerking voor dexiacoulance) b.v.d. Nievo
Re: schulden na duizenberg regeling
je kunt het proberen, maar het is kansloos, tenzij je valt onder een coulanceregeling. Wat je misschien beter kunt doen (als je niet onder een coulanceregeling valt) is via de gemeente schuldhulpverlening vragen. De schuldhulpverlener kan dan eventueel t.o.v Dexia dreigen een schuldsaneringsregeling te vragen. Dat is een soort zachte vorm van faillissement voor particulieren. Je wordt dan drie jaar op een laag budget gezet, maar dan ben je er daarna vanaf.
Echter als je vermogen hebt, zit er niets anders op dan "de boot te verkopen".
Echter als je vermogen hebt, zit er niets anders op dan "de boot te verkopen".
bedankt voor je reactie, om schuldhulpverlening in te schakelen daar vind ik het bedrag te laag voor, alleen om dat kl*te Dexia een oor aan te naaien is dat wel een optie, maar dan ben ik weer 3 jaar voor dexia in het stof het bijten dus.....? De rechters weten toch wat Dexia veroorzaakt heeft, dan verwacht je toch dat ze aan de kant van de burger blijven staan als die welwillend zijn maar door omstandigheden niet altijd dat hoge maand bedrag kunnen betalen.Waarom MOET het binnen 3 jaar afbetaald zijn? het blijft een vervelende instelling wat die daar hebben........... de gedupeerden zijn maar lastig denken ze daar... word tijd dat we eens echt de handen ineen gaan slaan en eens met 20.000 man naar dat kantoortje van hun gaan, zit al 7jaar in de stress door die idioten.. gr Nievo
Hallo Nievo,
Je schrijft dat je situatie is veranderd omdat je je baan bent kwijtgeraakt.
De maandelijkse betalingen kun je niet (meer) betalen.
Krijg je nu via je uitkering beduidend minder als toen je nog werkte?
Zo ja, dan is het mogelijk om je aflossing via de Coulance rekening aan te laten passen.
Ook al heb je een hekel aan Dexia, ja zal toch zaken met ze moeten doen om tot een oplossing te komen.
Een kort geding heeft geen zin, dat is een van te voren al verloren zaak.
N iet betalen bekent het inschakelen van een incasso bureau en dan ben je nog verder van huis.
PAL heeft goede contacten met Dexia en kan, als je dat zou willen, jouw situatie bespreken met Dexia en kijken of er een nieuwe regeling getroffen kan worden gezien de huidige situatie.
Maar nogmaals, dat zou alleen mogelijk kunen zijn als je uitkering onder je eerdere salaris zit en dit aantoonbaar is.
Wil je meer weten, mail dan naar [email protected] en je krijgt z.s.m. antwoord.
Het gerechtshof heeft al gesproken over de Duisenberg regeling en dat is definitief.
Om te demonstreren bij Dexia heeft weinig zin, de ervaring is dat er slechts een paar mensen bij zullen zijn en wat is dan je boodschap?
Dexia heeft het gerechtshof Amsterdam achter zich staan en zal verwijzen naar de beslissing van het gerechtshof over de Duisenberg regeling.
Het geeft al met al veel frustratie en veel gedupeerden hebben die frustratie, maar getekend voor de Duisenberg regeling of het niet tijdig versturen van de opt out regeling betekent dat je verplicht bent om de Duisenberg regeling na te komen.
Hoe onrechtvaardig dit ook is.
Groeten,
Piet
Stichting Platform Aandelen Lease
Je schrijft dat je situatie is veranderd omdat je je baan bent kwijtgeraakt.
De maandelijkse betalingen kun je niet (meer) betalen.
Krijg je nu via je uitkering beduidend minder als toen je nog werkte?
Zo ja, dan is het mogelijk om je aflossing via de Coulance rekening aan te laten passen.
Ook al heb je een hekel aan Dexia, ja zal toch zaken met ze moeten doen om tot een oplossing te komen.
Een kort geding heeft geen zin, dat is een van te voren al verloren zaak.
N iet betalen bekent het inschakelen van een incasso bureau en dan ben je nog verder van huis.
PAL heeft goede contacten met Dexia en kan, als je dat zou willen, jouw situatie bespreken met Dexia en kijken of er een nieuwe regeling getroffen kan worden gezien de huidige situatie.
Maar nogmaals, dat zou alleen mogelijk kunen zijn als je uitkering onder je eerdere salaris zit en dit aantoonbaar is.
Wil je meer weten, mail dan naar [email protected] en je krijgt z.s.m. antwoord.
Het gerechtshof heeft al gesproken over de Duisenberg regeling en dat is definitief.
Om te demonstreren bij Dexia heeft weinig zin, de ervaring is dat er slechts een paar mensen bij zullen zijn en wat is dan je boodschap?
Dexia heeft het gerechtshof Amsterdam achter zich staan en zal verwijzen naar de beslissing van het gerechtshof over de Duisenberg regeling.
Het geeft al met al veel frustratie en veel gedupeerden hebben die frustratie, maar getekend voor de Duisenberg regeling of het niet tijdig versturen van de opt out regeling betekent dat je verplicht bent om de Duisenberg regeling na te komen.
Hoe onrechtvaardig dit ook is.
Groeten,
Piet
Stichting Platform Aandelen Lease
bedankt voor je reactie Piet, Ik heb dexia een berekening van inkomsten en uitgaven toegestuurd en gevraagd voor een lager maandbedrag namelijk €150, ik wacht nog op hun reactie, de Dexia coulance regeling is voor mij zelfs nu niet van toepassing omdat hun coulance regeling vrij streng is en omdat een werkeloosheid normaal maar tijdelijk is, alleen wat begrip tonen heb ik gevraagd maar dat is helaas nog niet gebeurd,ook de invorderingskosten worden steeds opgelegd terwijl ik al 3 maanden terug mijn situatie heb uitgelegd.... in iedergeval bedankt voor je aanbod Piet en ik wacht nog even hun reactie af,en wil indien nodig wel terug komen op uw voorstel.. b.v.d.Nievo
Piet, nog even via deze weg een vraag, ik heb nu ongeveer €3000 afbetaald en moet nog ongeveer €6000 betalen en heb geen zin om weer door incasso kosten e.d weer terug bij af te zijn... Weet u mischien of Dexia een langere betalings termijn welleens goedkeurd i.p.v 3jaar bijv.5jaar? ik heb dit al meerdere keren gevraagd maar steeds afgewezen maar ik heb het vermoeden dat ik steeds de verkeerde mensen te spreken krijg die zich `strikt`aan hun regeltjes houden of dat Dexia mij een andere leningsvorm kan aanbieden, want door al die BKR noteringen die ik heb van hun willen ze mij bij een andere bank niet meer helpen... ergens moet het probleem toch op te lossen zijn.b.v.d Nievo
Hallo Nievo,
PAL spreekt wel de juiste mensen, maar dat is natuurlijk geen garantie dat alles gaat zoals we graag zouden willen, maar wel de moeite waard om te proberen en dat kan op korte termijn.
Het BKR probleem is pas opgelost na het betalen van de laatste termijn.
Tot die tijd sta je gewoon geregistreerd met een nog openstaande lening.
Groeten,
Piet
ik heb het vermoeden dat ik steeds de verkeerde mensen te spreken krijg
PAL spreekt wel de juiste mensen, maar dat is natuurlijk geen garantie dat alles gaat zoals we graag zouden willen, maar wel de moeite waard om te proberen en dat kan op korte termijn.
Het BKR probleem is pas opgelost na het betalen van de laatste termijn.
Tot die tijd sta je gewoon geregistreerd met een nog openstaande lening.
Groeten,
Piet
Bedankt Piet, ik neem zodra ik een reactie van Dexia over mijn voorstel heb ontvangen en dit is negatief voor mij, contact op met PAL. Ook als ze positief tegenover mijn voorstel staan wil ik bekijken of er voor beide partijen een (langdurige) oplossing kan worden gevonden waar we beide mee verder kunnen gaan......gr Nievo