LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stel: aandelen wel op naam gesteld

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.

Stel dat de aandelen wel op naam waren gekocht?

Dan waren ze niet gedaald?
0
Geen stemmen
Dan had ik ze goedkoper gekregen?
0
Geen stemmen
Dan waren ze gestegen!
0
Geen stemmen
Aanschaf net zo duur (of duurder) daling net zo groot.
0
Geen stemmen
Wat maakt het uit... de beurs daalde...
1
100%

Totaal aantal stemmen: 1

Eugene Cernan

Stel: aandelen wel op naam gesteld

Ongelezen bericht door Eugene Cernan »

In het afgelopen radar-programma werd er weer heel moeilijk gedaan of de aandelen wel daadwerkelijk op naam aangekocht/afgedekt werden. Iedereen die zich een beetje in de lease-materie verdiept heeft weet dat de aandelen in bulk gekocht zijn en daarna over de aangemelde contracten verspreid zijn, vandaar ook dat contracten over het algemeen even aantallen van aandelen vermeldden: in mijn geval: 11 Aegon, 33 kon. olie, 33 KPN en 22 Unilever. En dat keer 3 omdat de volgende 2 paketten via een optie aangekocht zouden worden. Als je dat alleen al ziet, dan weet je dat er in bulk gekocht is, en niet voor jou persoonlijk naar aandelen gezocht is. Was dit wel gebeurd dan waren de aankoopkosten aanzienlijk hoger geweest, en dan had je vast niet zo'n even pakket gehad. Maar de vraag waar het allemaal om draait:

16again

Re: Stel: aandelen wel op naam gesteld

Ongelezen bericht door 16again »

Ik mis het juiste antwoord:
Dan had Dexia nu een probleem minder

Martinvdm

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Klopt 16again...

Ik heb begrepen dat de aandelen op naam moeten staan zoals vermeld in de voorwaarden en Wge. Nu Eugene komt vertellen dat de aandelen in bulk gekocht zijn, strookt dit dus niet met hetgeen in de voorwaarden staat...dus weer een misstap van Dexia die Eugene aan het licht brengt :D
Als je dat alleen al ziet, dan weet je dat er in bulk gekocht is, en niet voor jou persoonlijk naar aandelen gezocht is.
Dit slaat echt nergens op...Hoe zou ik dit moeten weten dan ?
Destijds wist ik helemaal niks van deze materie maar door schade en schande wordt men wijs..Ik wou dat ik in 1998 had geweten wat ik nu weet...
Was dit wel gebeurd dan waren de aankoopkosten aanzienlijk hoger geweest, en dan had je vast niet zo'n even pakket gehad.
En door die hogere aankoopkosten had de gedupeerde meer moeten betalen voor zo een pakket en dat kon leiden tot minder contracten en minder centjes voor Legio Lease. En daar ging het allemaal om: ZOVEEL MOGELIJK CONTRACTEN VERKOPEN !!

Math

Ongelezen bericht door Math »

De aandelen zullen best in bulk zijn gekocht maar in het contract staat duidelijk dat ze persoonlijk op naam werden gezet van de lesse. En als je dan nagaat dat de WCK van toepassing is vanaf 1992 als ik goed geluisterd heb gisteren er geen vergunning was dan vraag je je af waarom dit allemaal zo lang moet duren, het ligt er toch dik en dubbel op dat we geflest zijn. De doofpottheorie heeft men geprobeerd maar die vogel kan niet meer opgaan volgens mij daar nu onderhand zoveel boven water is gekomen dat dit geen obstakel moet zijn voor de rechters. Maar ja wie ben ik?

dido

Ongelezen bericht door dido »

kan je wel zeggen math, gisteren kon knuppe gewoon niet uit zijn woorden komen. Zei het is heel eenvouding uit te leggen. Dan vindt ik dan het ook heel eenvoudig moet zijn dat ze met bewijzen komen!!!!

jll
Contacteer:

Ongelezen bericht door jll »

Juiste verpanding van aandelen is van cruciaal (klant-)belang in geval van faillissement van Dexia.
Zonder juiste verpanding zal een curator de aandelen beschouwen als bezittingen van Dexia en deze onmiddelijk verkopen ten behoeve van de schuldeisers.
Vervolgens gaat de curator lopende kredieten proberen te incasseren, zonder pandrecht is je restschuld dan gelijk aan de hoofdsom.

Een voorbeeld ter verduidelijking:
Je koopt een auto met volledige financiering. Als de garage nu verzuimd om de auto op je naam te zetten en vervolgens failliet gaat, moet je nog wel de lening blijven afbetalen...

dokwerker

Ongelezen bericht door dokwerker »

Bij mijn weten moet je een lening altijd terugbetalen in zo'n geval 8)

jll
Contacteer:

Ongelezen bericht door jll »

Juiste verpanding van aandelen is van cruciaal (klant-)belang in geval van faillissement van Dexia.
Zonder juiste verpanding zal een curator de aandelen beschouwen als bezittingen van Dexia en deze onmiddelijk verkopen ten behoeve van de schuldeisers.
Vervolgens gaat de curator lopende kredieten proberen te incasseren, zonder pandrecht is je restschuld dan gelijk aan de hoofdsom.

Een voorbeeld ter verduidelijking:
Je koopt een auto met volledige financiering. Als de garage nu verzuimd om de auto op je naam te zetten en vervolgens failliet gaat, moet je nog wel de lening blijven afbetalen

Elias

Ongelezen bericht door Elias »

Ik ga met JLL mee.
En om het antwoord nog vollediger te maken:
En daarom hadden we in dat geval slechts een normaal geldende rente hoeven te betalen in plaats van die angstvallig toegedekte en verzwegen 12 % of nog hoger..........

Gesloten