En wat als ze erop ingaan en de beurskoersen stijgen de komende drie jaar?
Ik vind het dus ook vreemd dat de banken hier niet op ingaan, de beurs staat nu stukken lager als eind 1999, dus juist nu zou je met aandelenlease minimaal je inleg wel terug kunnen krijgen. Een spaarrekening blijft hoe dan ook veel veiliger.
Ik had dus een AEX plus certificaat, pas vanaf een stijging van 55% van de eindkoers t.o.v. de beginkoers in 2000 zou ik mijn inleg terugkrijgen(na de minimale looptijd van 5 jaar). De AEX zou nu dan rond de 1000 punten moeten staan. Had die bedrieger van die verkoper mij dat destijds ook zo uitgelegd, dan had ik nooit dat contract getekend. Hij was het destijds zelfs met mij eens dat de koersen niet meer zouden stijgen

Mijn inleg zou ik nooit kwijt kunnen raken.
Als ik mijn contract tot het maximum van 20 jaar door zou laten lopen dan zou de eindkoers zelfs 155% hoger moeten liggen t.o.v. de beginkoers om minimaal mijn inleg terug te krijgen.
LaBouchere is zo sluw geweest om de inleg steeds buiten de berekeningen te laten. Als de AEX nu op hetzelfde punt zou staan als in 2000, dan zou ik inderdaad iets uitgekeerd krijgen. Maar mijn inleg die ik kwijt zou zijn was vele malen hoger dan het uitgekeerde bedrag.
Aandelenlease producten zijn daarom ook juist aan de man gebracht toen de koersen heel hoog stonden. Met de koersen van nu durft een bank het niet aan om opnieuw mensen aandelen te laten leasen. De kans is nu nl. groot dat de banken over 3 jaar uit moeten betalen. En als je geen aandelen koopt of 1 pakket aan meerdere mensen verhuurt, dan kom je dus in de problemen. Slimme jongens bij banken en verzekeringsmaatschappijen