LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Twee tot drie vonnissen per week: dat schiet lekker op !

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
peewee

Twee tot drie vonnissen per week: dat schiet lekker op !

Ongelezen bericht door peewee »

Ik weet niet of PAL alle vonnissen van de Rechtbank Amsterdam (Dexia Team) op haar website plaatst. Is dat het geval dan is de oogst aan vonnissen wel heel erg mager. De laatste weken steeds 2 tot 3 vonnissen per week. En nog zo'n 15.000 te gaan, alleen al aan Dexia zaken.

Laatst (deze week) een vonnis van de Rechtbank Den Bosch (kantonrechter Helmond) die een mooi tussenvonnis wees, maar de zaak vervolgens gaat aanhouden om partijen de kans te geven hoger beroep in te stellen. Die rechter houdt er blijkbaar van om achter zijn eigen staart aan te blijven lopen. Steeds weer opnieuw het wiel uitvinden in plaats van voortvarend knopen doorhakken en vonnissen wijzen.

Tijd voor harde actie ?

coño

Re: Twee tot drie vonnissen per week: dat schiet lekker op !

Ongelezen bericht door coño »

15.000 vonnissen / 3 per week = 5000 weken

5000 weken / 52 weken = 96 jaar

Leeftijd gemiddelde gedupeerde is 35.

Als je pech hebt moet je tot je 131ste jaar wachten.

Hiawathaatje

Ongelezen bericht door Hiawathaatje »

Voordeel is dat de wettelijke rent doorloopt, evt. voor de nabestaanden

Levert het contract toch nog de beloofde poen op, maar helaas op een andere manier dan voorgesteld :(

jeroenEUR

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Niet zo depressief, Piet heeft onlangs nog aangegeven dat er elke week tientallen uitspraken worden gedaan. PAL krijgt hiervan echter maar een handvol toegezonden, dat is ook logisch want veel uitspraken zijn inhoudelijk standaardwerk geworden en daardoor nauwelijks nog de moeite van het publiceren waard.

Lees ook even deze post van Piet.

Ondertussen vraag ik mij wel af hoe het er met het verzoek om cassatie in het belang der wet voor staat, hierover zijn al maanden geen mededelingen meer gedaan.

B17

Ongelezen bericht door B17 »

Het eerste klopt als een bus, er zijn al veel uitspraken gedaan en er komen nog veel uitspraken.

Het andere inzake de Zwolsche doorbraak, helaas niet veel nieuws

b17

Elias

Ongelezen bericht door Elias »

Tijd voor harde actie ?
Tja peewee, hoeveel goede momenten ( afgezien van de steeds tegenvallende actiebereidheid ), zijn er al gepasseerd ? Ten tijde van:
- het niet doorprocederen door SLV, SEL Consumentenbond, VEB:
- de momenten dat ZALM, DONNER, BOS e.a. het af lieten weten;
- de WCAM procedure en onderzoek achtergronden "onafhankelijke rechter";
- "actie" van Duisenberg, etc.

De enige "harde" actie met kans op nog nuttig resultaat voor het restant gedupeerden is: doorprocederen op een aantal hekele punten tot in de hoogste instantie(s).
Maar welke gedupeerde kan dat riskeren, laat staan opbrengen, gezien de algemeen "accepteerde" zienswijze van het Leaseteam in Amsterdam....

Wat nog erger is: Met de woekerpolis gaat het precies dezelfde kant op.

cornelis

Ongelezen bericht door cornelis »

Wat nog erger is: Met de woekerpolis gaat het precies dezelfde kant op
Het is niet te geloven echt heel Nederland is opgelicht, en de politiek zwijgt in alle talen.

Dexia,woekerpolis en pensioenpolis.Om maar een paar voorbeelden te noemen. En dan zijn er nog rechters die twijfelen aan de goede bedoelingen van banken en verzekeraars.

Er moet gewoon standaard van oplichting worden uitgegaan,want dat is het,niets meer en niets minder.We zijn op alle fronten willens en wetens bedondert.Als er nog rechters zijn die dat niet willen inzien is deze rechter of omgekocht of moet terug naar school

peewee

JeroenEUR,

Dat het tientallen zijn wordt dan door dit forumbericht duidelijk. Blijft de vraag wat onder 'tientallen'' moet worden verstaan. HEt kunnen er gemiddeld 20 zijn, maar ook negentig of meer.

Zijn het er 20 per week. dan praten we nog steeds over circa 750 weken. Of te wel bijna 15 jaar.

Ik heb overigens geen last van depressiviteit. Ik ben zelf immers niet gaan aandelenleasen. Ik volg de affaire voor mijn in het buitenland wonende broer die destijd niet goed oplette en verder -jurist zijnde- beroepsmatig.

peewee

en dan zijn er nog rechters die twijfelen aan de goede bedoelingen van banken en verzekeraars
Ik denk juist dat er nog te veel rechters zijn die NIET twijfelen.

Gesloten