LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tweede faillissementsverslag van Beursklacht BV

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Chris G
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 aug 2003 14:13

Tweede faillissementsverslag van Beursklacht BV

Ongelezen bericht door Chris G »

Het tweede faillissementsverslag van Beursklacht is hier te lezen.

Uit punt 1.7 blijkt dat Beursklacht kennelijk de zaken niet zo goed hebben beheert. Daarom is het onbegrijpelijk dat de vereniging Payback spreekt van 'een donderslag bij heldere hemel' betreffende het faillissement van Beursklacht terwijl één van de oprichters van Beursklacht al ruim 8 maanden was toegetreden tot het bestuur van Payback en de stichting Zinloos Betalen. Blijkbaar heeft deze figuur zijn kaken stijf dicht gehouden.
1.7 Oorzaak faillissement:
De oorzaken van het faillissement heeft de curator in onderzoek. Het is de curator
gebleken dat de vennootschap al gedurende langere tijd voorafgaand aan het faillissement
in financieel zwaar weer verkeerde. De vraag doet zich voor of niet eerder een
faillissement aan de orde had moeten c.q. kunnen zijn. Beantwoording van deze vraag
betrekt de curator bij zijn onderzoek naar bestuurdersaansprakelijkheid.
Laatst gewijzigd door Chris G op 01 nov 2012 12:45, 3 keer totaal gewijzigd.

sylvia1974
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 jan 2012 15:02

Re: Tweede faillissementsverslag van Beursklacht BV

Ongelezen bericht door sylvia1974 »

bedankt ChrisG. Wat denk je zelf, zijn de betalingen aan beursklacht voor het in werking zetten van de procedure, ( soms €400, -) nog te verhalen? of moet ik dan bij de curator zijn?

Chris G
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 aug 2003 14:13

Re: Tweede faillissementsverslag van Beursklacht BV

Ongelezen bericht door Chris G »

@sylvia1974
01 nov 2012 12:00, sylvia1974 schreef:bedankt ChrisG. Wat denk je zelf, zijn de betalingen aan beursklacht voor het in werking zetten van de procedure, ( soms €400, -) nog te verhalen? of moet ik dan bij de curator zijn?
Zo te lezen uit het verslag van de curator punt 1.5 geef ik je weinig kans.
1.5 Verzekeringen:
Bij het vorige verslag is melding gemaakt van gebruikelijke verzekeringen. Bedoeld wordt
daarmee verzekeringen voor inventaris en bedrijfsvoorraden. De curator is niet bekend
met enige verzekering ter zake van wettelijke aansprakelijkheid dan wel
beroepsaansprakelijkheid. Veel voormalige klanten van Beursklacht B.V. hebben de curator
gevraagd of de claims van de gelaedeerden kunnen worden ondergebracht bij een
verzekeringsmaatschappij. De curator is met het bestaan van zodanige verzekering niet
bekend en heeft dat betrokkenen ook (voor zover mogelijk) gemeld.
Wellicht zou je kunnen proberen, indien je op aanraden van Payback bij Beursklacht terecht bent gekomen, of Payback je op een of andere manier iets zou kunnen vergoeden.
Het is natuurlijk absurd dat je via een belangenbehartiger nu dubbel gedupeerd dreigt te worden. Een gegeven waar Payback duidelijk verantwoording voor moet nemen.

ClaimConcept
Berichten: 2005
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Tweede faillissementsverslag van Beursklacht BV

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

7.0 Algemeen:
Het faillissement van Beursklacht B.V. betekent een forse tegenslag voor een groot aantal klanten dat toch al in moeilijkheden was gekomen in verband met de (effectenlease)contracten dat zij in het verleden had afgesloten met allerlei financiële instellingen. Te denken valt dan aan instellingen als DSB Bank, Dexia, Aegon, Defam. Een aantal van de klanten van Beursklacht c.q. betrokkenen heeft zich verenigd in belangenorganisaties c.q. zich daarbij aangesloten. In dat kader moeten de namen genoemd worden van de Stichting Zinloos Betalen en de Stichting Pay Back. Voorts is actief een organisatie met de naam Claim Concept. De curator poogt zo veel mogelijk in goed overleg met alle betrokkenen informatie te vergaren en deze waar nodig en mogelijk te delen. Aan de andere kant moet de curator constateren dat door bepaalde organisaties stellingen worden ingenomen die niet altijd op waarheid berusten c.q. een onjuiste inschatting van de verhoudingen weergeven. Waar nodig probeert de curator dat bij te sturen.
Tot grote verbazing is onze naam opgedoken in dit 2e faillissementsverslag. Met de curator hebben wij echter geen contact gehad, wel met Legal Concepts. In dit verband willen wij niet onvermeld laten dat LC alle medewerking verleend zolang dit in alle redelijkheid wordt gevraagd.

Chris G
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 aug 2003 14:13

Re: Tweede faillissementsverslag van Beursklacht BV

Ongelezen bericht door Chris G »

7.0 Algemeen:
Het faillissement van Beursklacht B.V. betekent een forse tegenslag voor een groot aantal klanten dat toch al in moeilijkheden was gekomen in verband met de (effectenlease)contracten dat zij in het verleden had afgesloten met allerlei financiële instellingen. Te denken valt dan aan instellingen als DSB Bank, Dexia, Aegon, Defam. Een aantal van de klanten van Beursklacht c.q. betrokkenen heeft zich verenigd in belangenorganisaties c.q. zich daarbij aangesloten. In dat kader moeten de namen genoemd worden van de Stichting Zinloos Betalen en de Stichting Pay Back. Voorts is actief een organisatie met de naam Claim Concept. De curator poogt zo veel mogelijk in goed overleg met alle betrokkenen informatie te vergaren en deze waar nodig en mogelijk te delen. Aan de andere kant moet de curator constateren dat door bepaalde organisaties stellingen worden ingenomen die niet altijd op waarheid berusten c.q. een onjuiste inschatting van de verhoudingen weergeven. Waar nodig probeert de curator dat bij te sturen.
Naar mijn mening gaat de curator hier buiten zijn boekje dus de fout in door het noemen of eigenlijk het aanprijzen van enkele belangenbehartigers. Met name het noemen van de Stichting Zinloos Betalen en de Vereniging Payback. Dit i.v.m. het volgende gegeven:
Van de Stichting Zinloos Betalen is één van de oprichters/eigenaars van Beursklacht ook voorzitter van de Stichting Zinloos Betalen. Verder is deze persoon toegetreden tot de staf van de Vereniging Payback als zijnde bestuurslid.
Het kan natuurlijk niet zo zijn dat een curator in notabene een faillissementsverslag een belangenbehartiger noemt waarvan de voorzitter c.q. bestuurslid één van de oprichters/eigenaar is/was van het gefailleerde bedrijf. Naar mijn mening is dit absoluut een belangenverstrengeling en hoort een curator zich daarvan verre te houden.
Verder noemt de curator:
Aan de andere kant moet de curator constateren dat door bepaalde organisaties stellingen worden ingenomen die niet altijd op waarheid berusten c.q. een onjuiste inschatting van de verhoudingen weergeven.
Doordat de curator op geen enkele wijze feiten noemt of verwijst naar deze organisaties en op geen enkele manier door mij iets van deze door hem geconstateerde feiten heb kunnen vinden, lijkt ook deze melding meer op stemmingmakerij dan op zakelijke constateringen!!

ClaimConcept
Berichten: 2005
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Tweede faillissementsverslag van Beursklacht BV

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

De kritiek van de curator betreft zeker niet ClaimConcept (niet te verwarren met Legal Concepts), in die zin beschouwen wij de vermelding als een compliment.

Inmiddels hebben wij, kosteloos en in principe op basis van pure no-cure-no-pay, een aantal dossiers van ex-Beursklacht bekeken. Vaak duimendik, niet meer dan logisch dat Legal Concepts ophaaldagen heeft georganiseerd en van de curator druk- en verzendkosten mocht rekenen. Daarin valt op dat bij Beursklacht tot op het laatste moment geprobeerd is om gedupeerden ter wille te zijn.

Anders ligt het bij verantwoordelijken die het schip voortijdig hebben verlaten (netjes uitgedrukt), dus voor 19 september 2011. Ook dit is een rode draad in de bekeken dossiers: de onkunde van deze 'deskundige(n)' die nu met een andere pet op, min of meer zichzelf aansprakelijk willen stellen voor hun eigen falen! Een juridisch novum?
Hoewel 'opgeven' niet in ons woordenboek voorkomt, zijn daardoor enkele dossiers zo verpest dat het zelfs voor ClaimConcept bijna onmogelijk is om nog iets te kunnen betekenen. In die zin is de kritiek van de curator volkomen terecht.

No Cure, No Pay Back, Zinloos Betaald, Zinloos Balen!

Gesloten