LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vaststellingsovereenkomst vandaag gekregen. Wat nu ?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
boooos

Vaststellingsovereenkomst vandaag gekregen. Wat nu ?

Ongelezen bericht door boooos »

Vandaag heb ik volgens aangekondigde brief van Reats een vaststellingsovereenkomst van Dexia gekregen. Ik heb een wvd3 en hou volgens de DB regeling ( -66.67%) een schuld over van +/- 8000 euro. WAT NU ?
Laatst gewijzigd door boooos op 30 mei 2006 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Van Dalen

Re: Vaststellingsovereenkomst vandaag gekregen. Wat nu ?

Ongelezen bericht door Van Dalen »

Hierop is geen antwoord te geven zonder van alle omstandigheden op de hoogte te zijn.
Dus booooos, mijn advies is om snel contact op te nemen met [email protected] en daar te vragen wat je kunt doen.

boooos

Bedankt voor je reactie, ik moet overigens uiterlijk voor 27 Aug reageren...

Van Dalen

Ongelezen bericht door Van Dalen »

Dat geeft je tenminste nog even lucht. Kijk ook regelmatig op de site van PAL, www.platformaandelenlease.nl om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen! Vooral de uitkomst van het onderzoek naar het kopen van echte aandelen door Legio/Labouchere/Dexia is ook voor jou erg belangrijk.
Lees ook het artikel "Eigenaardige leasekronkels" uit de Financiële Telegraaf. Dit staat ook in dit forum en op de site van PAL.

bromtol

Ongelezen bericht door bromtol »

Als het aanbod geldt tot 27 augustus, dan zou ik eerst maar eens afwachten of Hof Amsterdam de Duisenbergregeling voor die tijd wel of niet verbindend verklaart. Stel dat het Hof tot de conclusie komt dat er geen aandelen zijn gekocht, dan zou je kunnen besluiten om niet van het aanbod gebruik te maken. Stel dat het Hof wel de Duisenbergregeling verbindend verklaart, dan moet je kijken of de individuele regeling beter is en zou je kunnen besluiten alsnog daarop in te gaan, tenzij je wilt procederen. Door het stellen van een fatale termijn kan Dexia het aanbod niet herroepen tot die termijn verstreken is.

Het verdient verder wel aanbeveling om met een deskundige te overleggen wat wijsheid is, maar ik neem aan dat ook een deskundige zal adviseren eerst even af te wachten tot vlak voor 27 augustus

mali

Ongelezen bericht door mali »

Je hoeft niet te reageren op het aanbod, immers als de Duisenberg Regeling algemeen verbindend wordt verklaard, geldt het aanbod onverminderd, zonder fatale termijn.

In dat geval moet je juist reageren als je niet wilt dat de DB-regeling van toepassing is op jou. En wel binnen drie maanden. Maar dan praten we over december .. vooralsnog het beste om niet te reageren en af te wachten.

Eén ding is zeker: Dexia is niet te vertrouwen. Iedereen die iets heeft getekend bij Dexia, heeft spijt als haren op het hoofd. Eerst het Dexia-aanbod, toen de Duisenberg-regeling en nu de "uitgebreide" Duisenbergregeling ...... Trap er niet in. Je wordt belazerd waar je bijstaat.

Dexia heeft massa schade veroorzaakt, zo veel erkent zij zelf. Dan is het toch van de gekke dat jij behalve dat al je inleg kwijt bent, nu ook nog eens nóg meer moet betalen aan Dexia. Als Dexia schade heeft veroorzaakt moet zij betalen, niet ontvangen. Dexia lijkt wel een rupsje nooitgenoeg.

boooos

Mali... eigenlijk heb jij wel gelijk met je verhaal. De db regeling, als die algemeenverbindend wordt verklaard, dan heb ik daar altijd nog recht op. Dank je !

Gesloten