LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Voorkom verjaring van je claim
Voorkom verjaring van je claim
Elders, eerder op dit forum heb ik betoogd dat Dexia een soort "uitrookbeleid"" voert om het aantal (juridische) tegenstrevers zo klein mogelijk te houden en zo veel mogelijk gedupeerden aan de Duisenber-fooi te binden of helemaal met lege handen te laten staan. Wat het laatste betreft zal ook het punt van verjaring de komende tijd steeds meer een rol gaan spelen. Inmiddels zijn er al enkele rechtszaken (bijna) gestruikeld over het feit dat de vernietiging door de partner (artikel 1:88 BW, de huurkoopgrond) niet binnen de voor deze rechtsgrond geldende snelle verjaringstermijn van 3 jaar plaatsvond. Ook voor de Wck-rechtsgrond -nietigheid en daarmee onverschuldigde betaling- geldt een relatief snelle verjaringstermijn van 5 jaar. Weliswaar gaat die verjaringstermijn pas tellen zodra een gedupeerde bekend raakt met het bestaan van deze rechtsgrond. Maar om problemen te vermijden is het altijd van belang om verjaring te "stuiten". Elder op dit forum zijn wel voorbeeldbrieven te vinden om zo'n stuiting te realiseren. Voor de vast kern van forumbezoekers -soms heb ik de indruk dat er geen andere bezoekers zijn- zal dit oud nieuws zijn, voor nieuwkomers niet
-
Re: Voorkom verjaring van je claim
Kennelijk heb jij hier al veel meer verstand van. Het heeft mij heeeel veel moeite gekost om uberhaupt naar de uitzending op TROS Radar en op deze site te durven kijken. Ik blokkeer gewoon. Mijn hart bongt in mijn keel terwijl ik nu reageer. Ik ben degene die de contracten heeft afgesloten, ook op naam van mijn kinderen. Mijn man heb ik niet laten meetekenen. Wel heb ik zelf de contracten van mijn kinderen mede-ondertekend. Inmiddels ben ik zonder werk geraakt en heb het moeilijk de maandelijkse premie/rente te betalen. Wat nu? Een aantal contracten konden per eind november 2005 worden beeindigd, onder betaling van de restschuld. De rest van de contracten loopt nog door. Wat moet ik doen en kan ik nog aanspraak maken op het niet mede-ndertekenen? Mijn man heeft zich aangemeld bij de Stichting Eegalease, maar is niet geinformeerd over het (alsnog) sturen van een brief naar LegioLease/Dexia om de contracten nietig te laten verklaren. Heeft dat nu nog kans van slagen?
Help me aub.
Marietje
Help me aub.
Marietje
Marietje,
Als ik u was zou ik deskundige hulp zoeken bij een belangenbehartiger zoals www.leaseproces.nl of PAL.
Die kunnen u verder helpen en adviseren wat het beste te doen.
Op basis van de gegevens die u op dit forum geplaatst heeft kan ik verder geen advies geven.
Groet,
Martin
Als ik u was zou ik deskundige hulp zoeken bij een belangenbehartiger zoals www.leaseproces.nl of PAL.
Die kunnen u verder helpen en adviseren wat het beste te doen.
Op basis van de gegevens die u op dit forum geplaatst heeft kan ik verder geen advies geven.
Groet,
Martin
Marietje,
PAL > www.platformaandelenleasae.nl of u kunt ook contact opnemen met de heer Piet Koremans [email protected] !
Succes.
PAL > www.platformaandelenleasae.nl of u kunt ook contact opnemen met de heer Piet Koremans [email protected] !
Succes.
Nogmaals waarschuwing voor verjaring
Vele aandelenlease gedupeerden dreigen het slachtoffer te worden van de verjaring van het recht om te kunnen procederen.
Verjaring speelt bij alle aandelenlease contracten die de diverse banken hebben verkocht.
Om te kunnen procederen moet je dit wel doen binnen 5 jaar nadat het contract is beëindigd of binnen 5 jaar nadat een aansprakelijkheidsbrief, een stuitingsbrief of vernietigingsbrief is opgestuurd.
Met een stuitingsbrief stuit (stuiten = tegenhouden) je de verjaring.
En stuitingsbrief moet je weer gebruiken als de 5 jaar na de eerste brief bijna voorbij zijn en je nog niet aan het procederen bent.
Heb je dit niet gedaan dan is je recht om te procederen verjaard.
Is de verjaringsperiode nog niet voorbij en heb je nog geen advocaat ingeschakeld in jouw zaak, doe het dan nu.
De tijd begint te dringen en niets doen en wachten betekent straks dat je nooit meer wat kunt doen!
Veel gedupeerden zijn al te laat en staan nu met lege handen.
Voorbeeld.
Je contract is in 2002 afgelopen en je hebt de restschuld betaald.
Heb je vervolgens niets meer gedaan dan kun je nu ook niets meer doen.
Je recht om te procederen is verjaard.
Voor de Dexia gedupeerden zit er nog een addertje onder het gras, naast de mogelijke verjaring.
Alleen de Dexia gedupeerden die gebruik hebben gemaakt van de opt out regeling en een bevestiging hiervan hebben ontvangen van de notaris kunnen nog procederen binnen de verjaringstermijn.
Alle andere Dexia gedupeerden niet meer.
Uitzondering voor de opt out regeling zijn degene die een contract hebben die onder depotlease valt.
Voor deze groep is natuurlijk wel de verjaring van toepassing.
Dexia gedupeerden die niet tijdig de verjaring hebben gestuit kunnen hooguit kijken of zij in aanmerking komen voor een gedeeltelijke vergoeding op de betaalde restschuld conform de Duisenberg regeling.
Je hebt dan ook niets meer aan je opt out verklaring.
Je opt out verklaring is dus geen stuiting!
Voor meer informatie over verjaring en advocaten die een rechtszaak kunnen gaan opstarten, [email protected]
Aanvullingen op bovenstaand stukje over de verjaringstermijn zijn welkom.
Groeten,
Piet
Vele aandelenlease gedupeerden dreigen het slachtoffer te worden van de verjaring van het recht om te kunnen procederen.
Verjaring speelt bij alle aandelenlease contracten die de diverse banken hebben verkocht.
Om te kunnen procederen moet je dit wel doen binnen 5 jaar nadat het contract is beëindigd of binnen 5 jaar nadat een aansprakelijkheidsbrief, een stuitingsbrief of vernietigingsbrief is opgestuurd.
Met een stuitingsbrief stuit (stuiten = tegenhouden) je de verjaring.
En stuitingsbrief moet je weer gebruiken als de 5 jaar na de eerste brief bijna voorbij zijn en je nog niet aan het procederen bent.
Heb je dit niet gedaan dan is je recht om te procederen verjaard.
Is de verjaringsperiode nog niet voorbij en heb je nog geen advocaat ingeschakeld in jouw zaak, doe het dan nu.
De tijd begint te dringen en niets doen en wachten betekent straks dat je nooit meer wat kunt doen!
Veel gedupeerden zijn al te laat en staan nu met lege handen.
Voorbeeld.
Je contract is in 2002 afgelopen en je hebt de restschuld betaald.
Heb je vervolgens niets meer gedaan dan kun je nu ook niets meer doen.
Je recht om te procederen is verjaard.
Voor de Dexia gedupeerden zit er nog een addertje onder het gras, naast de mogelijke verjaring.
Alleen de Dexia gedupeerden die gebruik hebben gemaakt van de opt out regeling en een bevestiging hiervan hebben ontvangen van de notaris kunnen nog procederen binnen de verjaringstermijn.
Alle andere Dexia gedupeerden niet meer.
Uitzondering voor de opt out regeling zijn degene die een contract hebben die onder depotlease valt.
Voor deze groep is natuurlijk wel de verjaring van toepassing.
Dexia gedupeerden die niet tijdig de verjaring hebben gestuit kunnen hooguit kijken of zij in aanmerking komen voor een gedeeltelijke vergoeding op de betaalde restschuld conform de Duisenberg regeling.
Je hebt dan ook niets meer aan je opt out verklaring.
Je opt out verklaring is dus geen stuiting!
Voor meer informatie over verjaring en advocaten die een rechtszaak kunnen gaan opstarten, [email protected]
Aanvullingen op bovenstaand stukje over de verjaringstermijn zijn welkom.
Groeten,
Piet
afz JJ
Laatst gewijzigd door jeanjean op 29 mar 2008 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn vrouw heeft ooit een vernietigingsbrief verstuurd, in dezelfde brief is aangegeven dat wij er mee akkoord konden gaan dat enkel de restschuld zou worden "kwijtgescholden" en de BKR notering zou worden verwijderd en wij geen claim zouden leggen op betaalde termijnen etc.
Dexia vondt het toen in de standaard brief geen huurkoop etc. en beschouwde de brief dan ook als niet rechtsgeldig.
Mijn inziens ligt de bal ook nog steeds bij Dexia om ONS voor de rechter te dagen en niet andersom.
Geldt dan ook een verjaartermijn als ZIJ het niet doen????
Gr. Mitchell
Dexia vondt het toen in de standaard brief geen huurkoop etc. en beschouwde de brief dan ook als niet rechtsgeldig.
Mijn inziens ligt de bal ook nog steeds bij Dexia om ONS voor de rechter te dagen en niet andersom.
Geldt dan ook een verjaartermijn als ZIJ het niet doen????
Gr. Mitchell