LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarom Wim Duisenberg bemiddeld!!!

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Spongebob

Waarom Wim Duisenberg bemiddeld!!!

Ongelezen bericht door Spongebob »

Zo vreemd is het niet dat Wim Duisenberg een bemiddelingspoging doet, want wie was er ook al weer het hoofd van de Nederlandse Bank tot 1 juli 1997? Juist onze Wim. Welke instantie was er toen der tijd verantwoordelijk voor de controle over alle banken en geldverstrekkende instanties in Nederland? Juist de Nederlandse Bank.
Wanneer is Labouchere gestart met het Legio Lease? Juist, ver voor 1997!

M.a.w. Wim Duisenberg was en is mede verantwoordelijk voor het feit dat Labouchere een ondeugdelijk produkt op de markt kon brengen en houden en moet nu alsnog proberen de reputatie van de Nederlandse Bank(en) te redden.

Om mijn voorgaande bewering te verduidelijken, heb ik onderstaande quote van de site van De Nederlandse Bank gehaald:
Harde eisen
Niet iedereen kan zomaar financiële diensten aanbieden. Hiervoor is een vergunning nodig, die alleen wordt gegeven als de onderneming voldoet aan minimumvoorwaarden voor financiële zekerheid en goed bestuur. DNB ziet toe op de naleving van de voorwaarden.

Financiële instellingen moeten daarom regelmatig inzicht geven in hun boeken. Zijn de instellingen wel goed georganiseerd? Hebben ze genoeg geld in kas en zijn er voldoende reserves? Aan wie zijn grote kredieten verleend en onder welke voorwaarden? Zijn er bijzondere omstandigheden die extra aandacht verdienen?

Ook de bestuurders van financiële instellingen ontkomen niet aan het wakend oog van de toezichthouders. Zij worden getoetst op hun capaciteiten bij het besturen van een financiële instelling, maar ook op hun achtergronden en levenswandel.

Bij problemen kan DNB maatregelen treffen. Wie zich niet aan de regels houdt, moet rekenen op sancties. In het ergste geval wordt de vergunning ingenomen.
Kan iemand mij dan uitleggen dat er blijkbaar jarenlang zonder vergunning krediet kan worden gegeven en geregistreerd bij het BKR zonder de juiste vergunning ?

P.S. ik heb bovenstaande reeds eerder gepost in "Kritiek op Duisenberg", maar ik wil graag weten wat jullie hiervan vinden.

Willems

Re: Waarom Wim Duisenberg bemiddeld!!!

Ongelezen bericht door Willems »

Spongebob,
Op grond van mijn reeds verzamelde dokumentaties, heb ik getracht jou een antwoord te geven op jouw vraag.
Dat er blijkbaar, jaren lang zonder vergunning krediet kon worden gegeven en geregistreerd bij de BKR zonder de juiste vergunning, was inderdaad mogelijk! In feite was meer dan dat mogelijk, en hierbij behoor je zeker niet uit het oog verliezen het verschijnsel "Poldermodel"(staat- bedrijfsleven-Vakbonden).
Meer, dan hetgene wat je vraagt was mogelijk: Geheel de controle van gecertificeerde accountancy verzwakte en viel geheel uit net als de staatswaakhonden door toedoen van de Topmanagers ten gunste van hun tantièmes, premies en dividenden.
Zelfs knoeien met de koersen was mogelijk (Dit kwam overgevlogen uit VS)
Wat je nu vraagt is maar het topje van de ijsberg, een bescheiden onderdeel van de totale zwendel, waarbij het schijnt dat i e d e r e e n
voordeel bij had van niets gezien, niets gehoord en niets gezegd....totdat de ontstane zeepbel, door geknoei in de boekhoudingen uit elkaar spatte en vele bedrijven begonnen te verdampen, óók de bedrijven die aan ons gedupeerden waardeloze aandelen verkocht hadden,(om zich te redden) dat wij nu in problemen zijn geraakt.
Volgens mij, indien men in mondjes maat bleef knoeien, had het langer geduurd, voordat de aap uit de mouw kwam. Maar men overdreef
en hieruit ontstond "het graaien uit alle macht" met alle gevolgen die wij thans kennen en waarvoor wij gezinnen zeer ten onrechte de slachtoffer zijn!!!
Wat aandelenlease zelf betreft, moet je dan zien als een truc om aan geld te geraken in dit geval van een toevallige groep spaarders (gedupeerden) om de bedrijven in nood te kunnen redden. Toevallig omdat oorspronkelijk was aandelen lease gericht op een markt voor boven-modaal. Echter deze stapte uit de markt toen bleek dat de fiscale voordelen ingetrokken werden. Omdat Labouchere zoveel verdiende aan rente schaklelde zij toen over naar de gewone gezinnen,
kinderen, zieken, studenten.. doen er niet toe (zorgplicht werd gewoon aan de laarzen gelapt).
Ik kan zo een geschiedenis schrijven: ik zeg wie niet eens met mij is graag gedocumenteerd in discussie gaan, want deze zaak is oeverloos!

Gesloten