LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat moet ik doen met korting-koers certificaten KoersKompas

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Smile

Wat moet ik doen met korting-koers certificaten KoersKompas

Ongelezen bericht door Smile »

Hallo, ik ben al die reacties op het forum aan het lezen.
En ik snapte er al niet al teveel van maar ik zie nu door de bomen het bos niet meer. Wie kan me helpen?

Ik heb vier certificaten afgesloten via Koerskompas in 2001.
te weten: 2 korting-koers certificaten, 1 cash-click happy Beursday certificaat en 1 Millennium beursbengel certificaat.
Ik ben er altijd van uitgegaan dat dit een soort spaarregelingen zijn, dus dat je na afloop in ieder geval je inleg terugkrijgt en als de beurs goed is wat extra's, maar door alle verhalen hier begin ik erg te twijfelen.
Weet iemand hier meer van en kan diegene mij adviseren wat nu te doen?

Groeten Smile :| :?: :?:

trudy

Re: Wat moet ik doen met korting-koers certificaten KoersKompas

Ongelezen bericht door trudy »

Hallo smile, altijd blijven lachen.

Koerskompas is een spaarbelegging. Heeft dus niets met geld lenen en rente betalen te maken. Ik ken iemand met een Koerskompas gigagarantiecertificaat (hoe verzinnen ze 't) :lol:

Houdt in dat je de inleg plus 10% altijd terugkrijgt bij afloop contract plus evt. stijgingen beleggingen. Er staat ook op het contract: geen beleggingsrisico ook al dalen de koersen.

Is niet te hopen dat die contracten nog lang doorlopen. Wie weet wanneer Dexia Nederland de stekker eruittrekt? Staat de moederbank dan garant? Hier kan ik geen zinnig antwoord op geven, helaas.

vr.gr. trudy

SSonja

Ongelezen bericht door SSonja »

Bij koerskompas kun je ook een bijgevoegde leaseuitvoering hebben.
Dus als je 2 jaaropgaves krijgt van \koerskompas, dan moet je nog
eens schrijven.. Dan gaat het dus wel om lease en bijbetalen, zoals
bij mij.

trudy

Dit gaat boven m'n pet. Kijk in de eerste topic hoeveel benamingen Koerskompas kan hebben. Ze hebben er wel een zooitje van gemaakt. Wie ziet hier nu door de bomen het bos nog?

Het beste is gewoon je contract heel goed doorlezen.

Smile

Ongelezen bericht door Smile »

Ik heb net met koersKompas gebeld. Maar volgens hen hebben ze met mijn inleg bij Dexia belegd. En als ik nu stop krijg ik dus niks weer en moet zelfs nog bijbetalen.
Hoe zit dit? Wat kan ik het beste doen? Twee contracten zijn per 25 maart afgelopen. 1 loopt nog door tot 2008.
Wie o wie kan me duidelijk uitleggen wat ik nu kan doen?

trudy

Wat dacht je van een eerste gesprek met een advocaat die goed op de hoogte is van Dexia-zaken?

Bij Dexia zullen ze niet zo vriendelijk zijn als je om informatie vraagt.

En lees eerst je contracten zelf eens goed door. Wat voor verschil zit er in die vier Koerskompassen? Geven ze geen garantiewaarde? Wordt er met jouw inleg belegd of is die inleg alleen maar rente. Dat moet toch terug te vinden zijn ergens in je contract?

Voor advocaten zie de site van PAL, die is gratis. Je kan daar ook een mailtje naar toe sturen. Misschien weet PAL iets meer over het Koerskompas.

En smile.......geen paniek hoor, we zitten allemaal in hetzelfde schuitje :roll:

Ik heb toch zo'n idee dat jouw Koerskompassen spaarbeleggingen zijn, zonder mogelijkheid van restschuld. Maar nogmaals.......lees ze eerst eens goed.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Gebruik eerst de zoekfunctie van het forum om te zien of uw vraag ergens anders al beantwoord is. Dit topic wordt gesloten.

Met vriendelijke groet,
Redactie Radar

Gesloten