LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wat nu?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
ikbenhetzat

wat nu?

Ongelezen bericht door ikbenhetzat »

Hallo, kan iemand me vertellen wat de contractuele verplichtngen inhouden? Ik bedoel, mijn contract is al afgelopen met een flinke restschuld. Mijn man heeft tijdig de vernietigingsbrief gestuurd, we zijn aagesloten bij eegalease en leaseverlies, we hebben een pro-deo advocaat en we wachten en wachten, maar horen verder niets. Behalve dan de jaaropgave. We hebben geen negatieve BKR code gelukkig, zodat we toch gewoon door konden leven. Maar wij hebben na de vernietiging van het contract zo gedaan dat het contract vernietigd was, dus hadden we volgens ons geen contractuele verplichtingen meer. Correct?
Nu lezen we via de pers dat er een deal kan worden gemaakt en dat er voor gestemd moet worden, helaas, i.v.m. verhuizing, hebben wij geen brieven ontvangen van de stichtingen, maar goed, dat terzijde. Nu lezen we dat je als eegaleaser alleen je geld kunt terug krijgen, als de deal tenminste doorgaat, als je aan je contractuele verplichtingen hebt voldaan. Aangezien wij dus vernietigd hadden, hebben we niet de zogenaamde restschuld betaald, betekent dit nu dat wij niet aan de contractuele verplichtingen hebben voldaan? En dat we dus geen recht hebben op kwijtschelding, als de deal doorgaat? Ik begrijp dat je eerst de schuld moet betalen, alvorens het geld weer terug te ontvangen? Begrijp ik dit goed? Maar dat is toch erg overbodig? Dan moeten we eerst ergens anders schulden maken, een lening afsluiten, die we denk ik niet voor elkaar kunnen krijgen, omdat het veel te veel is en we het financieel het niet denderend hebben. en dan hopen dat Dexia ons het geld weer terug geeft? Hoe moeten we dat dan doen? Ik zie het niet hoor. Het enigste wat ik kan doen is maar weer afwachten.
Wie weet iets zinnigs te zeggen tegen me of me in ieder geval een anwoort te geven op de vragen of ik het zo goed heb begrepen? Mijn dank!

pluutje

Re: wat nu?

Ongelezen bericht door pluutje »

Beste Mw ikbenhetzat,
Ik begrijp dat je eerst de schuld moet betalen, alvorens het geld weer terug te ontvangen? Begrijp ik dit goed?
Dit is een van de spelregels!

Kijk voor meer inlichtingen op www.platformaandelenlease.nl
Daar vind u vrijwel alle gegevens die u nodig heeft!

Veel succes!

NB.

Er zullen nog wel meer reacties volgen.
Laatst gewijzigd door pluutje op 01 jun 2005 08:25, 1 keer totaal gewijzigd.

a survivor

Ongelezen bericht door a survivor »

Ik vind het een belachelijk voorstel!
Eerst betalen en dan later (veel later!) weer terug krijgen..je reinste bureaucratie!
Trouwens ik ben het ook niet van plan, heb ook het contract vernietigd (eegalease) en restschuld niet betaald.
Het is gewoon te gek voor woorden dat zoiets bedacht wordt, waarom komen ze niet to the point?
Afhandelen die zaak door alles terug te draaien en uitbetalen :twisted:
Maar ik ga all the way om mijn geld terug te krijgen hoor!

ikbenhetzat

Beste Pluutje,
Bedankt voor je verwijzing en ik er vond dit:

5. De schikking is alleen voor gedupeerden die aan hun contractuele verplichtingen hebben voldaan.

Dus mensen die maandtermijnen niet hebben betaald of een restschuld niet hebben betaald komen niet in aanmerking voor de schikking!

Voor de eegaleasers is het maar af te wachten wat Dexia onder een correcte wijze van vernietiging verstaat

Hieruit maak ik op dat ik geen recht heb op de schikking en dus zal ik nee stemmen als ik de antwoord coupon nog kan bemachtigen. En inderdaad, Dexia kan er nog een eigen draai aangeven.
Ik vind het oko belachelijk dat je eerst geld moet betalen en daarna weer terug moet vorderen. Dat is toch extra rompslomp. Dexia moet gewoon eerlijk zijn, ze weten best dat het niet door de beugel kan, vooral zeker is het bij de eegaleasers dat het contract niet tot stand had mogen komen zonder handetekening van beide partners. Dit houdt in dat het contract nooit heeft bestaan.
Ik zag ook nog een eis van Dexia, dat is dat bij een vorig contract die eindigde met postief resultaat, dat het bedrag dan wordt verekend met de restschuld, ook vind ik dit niet terecht. Een voorgaande conract had eigenlijk ook niet tot stand mogen komen, omdat het op dezelfde basis was als het andere contract. Eigenlijk zou de verekening moeten zijn met alle inleg geld en de resultaten van de zogenaamde contracten, zij moeten betalen, niet wij!

Ik wacht maar af wat er gaat gebeuren en ik stem nee.
Het lijkt trouwens wel of de stichtingen een ja willen afkopen met het contibutie geld dat ze zeggen terug te geven als je ja stemt. Nou, vergelken met de schuld bij Dexia is 90 en 45 euro helemaal helemaal niets! En als zij niet meer procederen, dan zie ik niet in waarom ierdereen zijn gedl niet terug krijgt getstord met dank voor het vertrouwen die we hen hebben gegeven en niet alleen maar de mensen die ja stemmen zodat de schikking door kan gaan en iedereen, behalve de gedupreederen, van het gezeur af is.
Ik weet een betere menaier om iedereen tevreen te stellen, Dexia moet gewoon eerlijk zijn en iedereen de schuld kwijtschelden, dan is er niemand meer boos en de zaak opgelost. Zonder boe of ba.
Ik hoop en bid dat het zo gaat gebeuren. en anders wacht ik maar en ga de zaak bevechten in de rechtbank.

Dank voor jullie reacties, ik ben het zat.

pluutje

Ongelezen bericht door pluutje »

Beste Mw ikbenhetzat,
en anders wacht ik maar en ga de zaak bevechten in de rechtbank.
Dat lijkt mij verstandig!

Veel succes en sterkte.

Mvrg
Pluutje

bromtol

Ongelezen bericht door bromtol »

Lees mijn topic zou ik zeggen.

Ik heb ook mijn restschuld niet betaald, maar Dexia wil wel schikken op basis van het akkoord Duisenberg. Dus kennelijk hoef je niet eerst de restschuld te betalen.

Over de vraag wat tijdig vernietigen is procedeer ik; zie ook mijn topic.

Dexia gaat bij de Duisenbergregeling uit van 3,5 jaar na het sluiten van het contract. Als ik mijn procedure win, dan kan blijken dat tijdig vernietigen misschien ook nog wel in 2005 kan omdat pas in 2002 bij iedereen voldoende wetenschap kon ontstaan met betrekking tot de vraag dat het om een huurkoopcontract gaat.

Houdt mijn topic hoog. Dit zijn inderdaad belangrijke vragen!

ikbenhetzat

Bedankt voor jullie motivatie :) . Ik vertrouw erop dat het recht zal zegevieren. Jullie inspireren me om door te blijven zetten en mijn standpunten vast te houden :!: . Ik volg dit forum al lange tijd, niet continu, maar wel als er weer beweging is in de zaak Dexia.
Het blijft spannend...zucht

Gesloten