LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zalmpie is blij!!!!!

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
zxc

zalmpie is blij!!!!!

Ongelezen bericht door zxc »

zxc

Re: zalmpie is blij!!!!!

Ongelezen bericht door zxc »

De gespreide betaling wordt aan cliënten aangeboden bij afloop van hun effectenlease-overeenkomst na de reguliere looptijd. U wordt kort voor afloop van uw overeenkomst schriftelijk door Dexia geïnformeerd over de mogelijkheid van het gespreid terugbetalen van uw eventuele restschuld. Hieronder kunt u berekenen hoe u op gespreide wijze uw schuld kunt terugbetalen.

standaard tarief bijzonder tarief

8.25%* 5.75%*

*Let op: Dit is de effectieve rente op jaarbasis. De effectieve rente op jaarbasis is een prijsaanduiding voor de gespreide betaling. Hierin komen alle kosten van de gespreide betaling tot uitdrukking.

Wij raden u aan de brochure van de gespreide betaling goed te lezen. Hierin leest u onder andere hoe u wordt geïnformeerd en wat u moet doen om voor een gespreide betaling in aanmerking te komen.

Bureau Krediet Registratie
De registratie van uw effectenlease-overeenkomst bij het Bureau Krediet Registratie (“BKR”) blijft gehandhaafd, met dien verstande dat (1) het geregistreerde bedrag wordt verhoogd met de in het kader van de gespreide betaling verschuldigde rente en (2) de registratie wordt verlengd tot het einde van de looptijd van de gespreide betaling. Dexia is verplicht om een achterstand in de nakoming van uw gespreide betaling van meer dan twee maanden te melden bij BKR. Dit kan gevolgen hebben voor iedere eventuele volgende financieringsaanvraag en bijvoorbeeld voor de aanvraag van een nieuw mobiel telefoonabonnement.

U kunt op geen enkele wijze rechten ontlenen aan deze berekening.

:evil: :evil: :evil: :evil:

ronald102

Re: zalmpie is blij!!!!!

Ongelezen bericht door ronald102 »

zalm verheugt zich op het principe accoord maar ik verheug me op die tijd dat zalm met de billen bloot zal moeten gaan.
Het was de regering die in die tijd, dat het al bekend was dat het om zeer gevaarlijke producten ging, de verzekeraars geen halt heeft toe geroepen. Sterker nog zalm heeft hardop in de media geroepen dat die producten niet onder de wck vielen. Hierdoor hebben verzekeraars en tussenpersonen een aantal jarenlang zonder problemen het product op de nederlandse markt kunnen verkopen. Indien nu blijkt, en daar lijkt het sterk op, toch onder de wck valt zal ook de regering schuldig zijn aan de hele problematiek. Ik zie dat zalm toch probeert deze mede verantwoordelijkheid te verdoezelen maar dit zal hem zeer zeker niet lukken. Heeft de regering het niet altijd over normen en waarden? Nou bij mijn opvoeding heb ik geleerd dat liegen niet tot de normen en waarden. Foei zalm, foei donner, foei etc.

Ik ben zelf gefrustreerd en depressief geworden doordat ik het machteloze gevoel heb gekregen dat als er in Nederland iets met je gebeurt waar de staat mogelijk mede verantwoordelijk is het heel moeilijk is om je recht te halen. Ik heb vorige week het debat in de tweede kamer op internet kunnen volgen. Het is toch onvoorstelbaar op welke toon en met welke arrogantie de ministers keer op keer hun verantwoordelijkheden aan het ontlopen waren, rookgordijnen aan het opwerpen waren, en geen concrete antwoorden gaven op de vragen. Hierbij wil ik Agnes Kant nog complimenteren met de goede voorbereiding en de geweldige inzet. Volgens mij was zij de enige die de ministers het moeilijk maakte.

Ik hoop echt dat er op korte termijn een grootschalige inbeslagname van boekhoudingen van alle verzekeraars en tussenpartijen gaat plaats vinden zodat de totale schade die de gedupeerden en verzekeraars geleden hebben nu eens boven tafel komt. Want na mijn menig hebben de verzekeraars geen enkele schade gehad.

Bij deze even een korte rekensom van mijn situatie om te laten zien dat die principe accoord nergens op slaat.
Totale leasesom: 50000 euro
Waarde aandelen nu: 23000 euro
_______
Verlies op dit moment 27000 euro
Looptijd nog zes jaar: 38000 euro aan inleg nog te voldoen.

Het verlies is op dit moment 27000 euro. Dit verlies kan in de komende 6 jaar afnemen maar mogelijk ook niet hebben we geleerd. Maar in die 6 jaar moet ik nog wel 38000 euro aan geld inleggen. M.a.w. dexia heeft aan mij in de aankomende 6 jaar een goede maar zeer kwade en ontevreden klant. Aan de eind van de looptijd zal ik hoogst waarschijnlijk dan nog een bedrag van 9000 euro (1/3 van 27000 euro) aan dexia moeten betalen.

Dus in totaal zal ik nog 6 jaar heel veel geld in een bodemloze put moeten storten waarbij dexia er ook nog een heel veel beter er van wordt.
Inleggeld van 6 jaar: 38000
Verlies (1/3): 9000
____
TOTAAL: 47000 euro

In totaal heb ik al 25000 euro ingelegd

Ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat dit voorstel als iets positiefs gezien wordt. Dexia heeft aangegeven dat het een om een schikkings voorstel gaat dat zo’n 1 miljard euro gaat kosten maar wat heeft het dexia allemaal wel niet opgeleverd in wat zal het allemaal nog wel niet opleveren in de aankomende jaren? In mijn geval moet ik nog meer geld als inleg betalen dan wat ik mogelijk aan restschuld overhoud, dus wat heeft deze aandelen constructie dexia nu daadwerkelijk opgeleverd. Ik ben er van overtuigd dat het nog steeds om bedragen gaat dat in de tien nullen loopt.

Ik hoop maar op een ding en dat is dat er een grootschalig boekhoudonderzoek bij de verzekeraars gedaan wordt zodat de onderste steen boven komt maar die illusie heb ik niet dat dit ooit gaat gebeuren want immers de regering bepaalt zijn eigen normen en waarden.

Een ding moet heel duidelijk zijn dat die schikking ten koste gaat van de winst van dit product maar het product als gevolg daarvan nog steeds niet verliesgevend.

P.S. Ik weet dat namen met een hoofdletter geschreven moeten worden maar dat verdienen de mensen niet die ik hierboven vermeld heb (stelletje

Gesloten