LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zwaardere boetes in financiële sector

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Chris G

Zwaardere boetes in financiële sector

Ongelezen bericht door Chris G »

Zwaardere boetes in financiële sector

DEN HAAG - Het kabinet wil de boetes in de financiële sector fors verzwaren en bovendien niet alleen bedrijven, maar ook personen beboeten. De ministerraad stemde vrijdag in met een nota van minister Zalm van Financiën, die nu naar de Tweede Kamer gaat en de aanzet moet geven tot een aparte Boetewet.
Nu is de maximale boete zo'n half miljoen euro. Bij zwaardere overtredingen staat dat volgens Zalm niet in verhouding tot de schade die is aangericht of tot het genoten voordeel. In het nieuwe stelsel wordt de maximale boete één miljoen euro, maar kan toch nog hoger uitvallen.

Als de schade die anderen lijden van de overtreding meer is dan de maximumboete, kan ook dat bedrag worden opgelegd. Ook kan de boete gelijk zijn aan twee keer het met de overtreding behaalde financiële voordeel.

vrijdag 13 mei 2005

© Dagblad De Limburger

Elias

Re: Zwaardere boetes in financiële sector

Ongelezen bericht door Elias »

Tsja, moet ik hier op dit moment blij mee zijn ? Ik schaf zo'n contract niet meer aan !

Zo doet nu ook AFM, allerlei nieuwe voornemens en nieuwe regeltjes. Och, och kijk toch eens hoe ze nu van leer trekken !!!

Laat Zalm, Donner, DNB, AFM e.a. EERST nog eens goed achterom kijken, wat ze willens en wetens hebben laten gebeuren en waar ze medeverantwoordelijk voor zijn.

Niet simpelweg over die honderdduizenden gedupeerden heen stappen als ware het lijken.
( Ach niets meer aan te doen)

Ik noem het een verzwegen schuldbekentenis, zonder consequenties voor de heren.
Eerst de achterliggende schade en schande op eerlijke wijze oplossen en er voor uitkomen.

Janny

Re: Zwaardere boetes in financiële sector

Ongelezen bericht door Janny »

ik hoef geen boete voor de staat,

maar schadevergoeding voor de gedupeerden.

mag er wel bovenop.

janny

Gesloten