LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brief Dexia

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Hiawathaatje
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 nov 2007 10:56

Re: Brief Dexia

Ongelezen bericht door Hiawathaatje »

Waarom geven de rechters niet gewoon iedereen die vernietigd heeft gelijk?
Omdat het zo niet werkt helaas.
Of Dexia moet het zo zat raken dat ze weer een collectieve schikking aanbieden maar tot die tijd, procederen.

Voorlopig zie ik bovenstaande ook niet gebeuren dus is de gang naar de rechter onvermijdelijk.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Brief Dexia

Ongelezen bericht door Piet »

Piet even een vraagje
Weet u misschien hoe het zit met de procedures die al lopen via leaseproces bij de rechter van de eagaleasers zaken ,de hoge raad heeft beslist
maar onze zaak is 4 dec voorgeweest en is aangehouden door D...
zouden we ook nog iets terug zien van advocaat kosten?

Gr. Liba2
Dexia is druk bezig met het versturen van brieven aan de gerechtigden die volgens Dexia onder de uitspraak van de Hoge Raad vallen.
Als Dexia alle gegevens heeft ontvangen die ze nodig hebben (staat in de brief) dan zullen ze in mei met een voorstel komen om het geschil te beëindigen.
Je krijgt dan m.i. je geld terug met de wettelijke rente en de BKR registratie zal worden verwijderd.
Tevens zal er, indien van toepassing, een proceskosten vergoeding komen, schat ik zo in.
Hetzelfde zou je ook krijgen als je zou gaan procederen of doorgaat met procederen.

Groeten,
Piet

RuudVC
Berichten: 137
Lid geworden op: 01 mar 2004 23:07

Re: Brief Dexia

Ongelezen bericht door RuudVC »

Ik ben eegaleaser.
Ook ik heb een brief mogen ontvangen van Dx. waarin men mij meldt dat ik in de tweede helft van mei van hun een concreet voorstel ontvang om te schikken.
Het voorstel van hen zal in de lijn van het arrest van de HR liggen.

vr. groet,
Ruud

villa_cees
Berichten: 313
Lid geworden op: 02 okt 2003 18:14

Re: Brief Dexia

Ongelezen bericht door villa_cees »

Zijn er nog mensen (zoals ik) die denken zeker te weten dat ze onder het arrest van de HR vallen en die (nog) geen brief hebben gehad?

Of ben ik nu te ongeduldig en komt ie nog?

Na al die jaren en met het eind in zicht wil je wel eens wat ongeduldig worden natuurlijk!

vr.gr.Cees :wink:

bjorrie
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 sep 2004 20:05

Re: Brief Dexia

Ongelezen bericht door bjorrie »

Hallo villa_cees.


Ik heb ook nog niets ontvangen en ook ik word ongeduldig.Hoop van de week toch ook iets te horen van Dexia :roll: :shock:

mvg

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: Brief Dexia

Ongelezen bericht door Hans A »

Ik weet voor 100% zeker dat ik er bij hoor maar heb ook nog niets ontvangen.
Het schijnt dat als je procedeert je bericht via je advocaat krijgt. Dat zal mogelijk voor wat vertraging zorgen.

Gr Hans A

leguaan
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 apr 2007 19:23

Re: Brief Dexia

Ongelezen bericht door leguaan »

Ik ben ook van mening dat wij onder dit arrest vallen maar heb tot op heden nog niets van Dexia ontvangen.
Vraag:wel hebben wij in 2003 de contracten verlengd voor 36 maanden kom je dan ook nog in aanmerking voor dit arrest , als je uitspraken leest met dezelfde situatie ga ik er toch maar van uit hieronder te vallen ,maar zeker weten doe ik dat niet.

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: Brief Dexia

Ongelezen bericht door Hans A »

Je zegt "hebben wij", als je bedoeld "heb ik" is er niets aan de hand en blijft het huurkoop zonder toestemming partner.
Maar als je partner toen alsnog meetekende en dus schriftelijk toestemming gaf heb je mogelijk een probleem.

gr Hans A

Julika
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 nov 2003 18:50

Re: Brief Dexia

Ongelezen bericht door Julika »

Ik denk, dat Dexia met het alphabet de brieven verstuurd. Mijn achternaam beginnt met een B zoals Berta en die van mijn vriendin
Bakker ook. Haar advocaat had ook de brief gekregen, over de contrachten waar hij nog geen actie had genomen.
Ik moet erbij zeggen van de zaak in Hoger beroep heb ik niets gehoord.
Alleen een kleine contract, welke wij weggemoffeld hebben, omdat Dexia dan wel kon aantonen, dat we al eel keertje in het verleden aandelen hadden gekocht.
groetjes Julika

leguaan
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 apr 2007 19:23

Re: Brief Dexia

Ongelezen bericht door leguaan »

Beste Hans A.
Bij het verlengen van die twee contracten heeft mijn vrouw niet meegetekend net als bij aanvang van deze contracten dus ga ik uit van jou veronderstelling en wacht het komende maar af.

vr groet leguaan.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Brief Dexia

Ongelezen bericht door peewee »

Leguaan,

Het gaat er niet alleen om dat je vrouw of partner niet heeft meegetekend. Een bijkomende voorwaarde is dat je partner tijdig de vernietiging moet hebben ingeroepen bij Dexia. Tijdig wil zeggen, binnen drie jaar nadat je partner kennis kreeg van het bestaan cq het afsluiten door jou van je leasecontract met Dexia (voorheen Legio
Lease of Bank Labouchere).
Bovendien moet je ook nog vóór 31 juli 2007 een opt out verklaring hebben verzonden aan het desbetreffende noariskantoor in Den Haag.

Vooral door het niet tijdig opt outen zijn naar schatting zo'n 150.000 Dexia eegaleasers op 1 augustus 2007 buiten de boot gevallen. Met dank aan Duisenberg, Leaseverlies, CB, VEB en het Gerechtshof Amsterdam (en ook een beetje dankzij hun eigen onoplettendheid of desintresse !).

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Brief Dexia

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

en ook een beetje dankzij hun eigen onoplettendheid of desintresse !
Een beetje? Wat dacht je van geheel?

leguaan
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 apr 2007 19:23

Re: Brief Dexia

Ongelezen bericht door leguaan »

Beste Peewee.

Even ter informatie contracten afgesloten 29 augustus 2000 vernietigd door mijn vrouw 8 februari 2003 dus binnen drie jaar ook opt out voor 1 augustus gedaan dus hoop ik ondanks het verlengen van deze contracten onder dit arrest te vallen.

gr leguaan.

Hiawathaatje
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 nov 2007 10:56

Re: Brief Dexia

Ongelezen bericht door Hiawathaatje »

Het lijkt me eigenlijk niet zo moeilijk.

Je hebt opt-outers en geen opt-outers. De eerste groep gaat een juridische procedure aan al dan niet door Dexia gedagvaard of krijgt een schikkingsvoorstel van Dexia omtrent de uitspraak van de HR. Ook is het verstandig als deze groep nooit iets getekend heeft zoals een Dexia aanbod (anders had opt outen weinig zin).

De tweede groep heeft de Duisenberg regeling geaccepteerd of gaat dit doen als dat nog mogelijk is of gaat alsnog procederen maar kans op slagen lijkt me klein. Deze mensen krijgen ook te maken met incassobureaus zoals al bekend is gezien de verschillende bijdrages.

Dexia is op dit moment aan het fragmenteren. Ze hebben een grote groep Duisenberg klanten die ze af gaan handelen, een groep verkocht aan het incassobureau waar ze dus nu ook mee klaar zijn, een groep die in de uitspraak van de HR valt en een groep die nog aan het procederen zijn.

Deze laatste groep baart ze erg zorgen want dit gaat nog veel geld en tijd kosten. Er zit een grote groep tussen die aan het procederen zijn met als inzet de 2e handtekening MAAR vernietigd na drie jaar afsluiten contract. Deze mensen hebben een sterke zaak omdat Dexia moet bewijzen dat de eega op de hoogte was van de inhoud van het contract en dat er pas later dan drie jaar vernietigd is nadat men wist van het contract. Dit is een moeilijke opgave en niet te doen voor Dexia. Ik verwacht dan ook een soort schikking in de lijn van de uitspraak van de HR.

De groep die overblijft is de 'categorie' groep. Dexia kan zelf uitrekenen wat deze groep gaat kosten en ook met een voorstel komen. In principe kunnen ze dit jaar van alle sore af zijn en de bijkomende kosten.

Ze hebben al een enorm voordeel dat veel mensen geschikt hebben in de lijn van Duisenberg dus de kosten worden enorm gereduceerd. Er is een kans dat iedere zaak uitgevochten gaat worden voor de rechtbank maar dit kost veel geld en inspanning en zal uiteindelijk onder de streep niks uitmaken voor ze. Die enkele zaken die ze zullen winnen wegen niet op tegen alle kosten van advocaten, personeel, rechtbankkosten, gebouwen enz.

Snel een oplossing scheelt veel geld voor dexia, en emoties voor de gedupeerden.

bromtol
Berichten: 648
Lid geworden op: 22 mei 2005 16:29

Re: Brief Dexia

Ongelezen bericht door bromtol »

Dexia heeft zich nog nooit wat aangetrokken van die emoties.

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Brief Dexia

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Dexia betwist ook het categoriemodel van de Rechtbank Amsterdam en zal dat blijven doen zolang de hoogst mogelijke rechter hierover nog niets heeft beslist.

Dus dan is het logisch dat zij aan de groep gedupeerden die van het categoriemodel afhankelijk is tot dat moment ook geen schikkingen aanbiedt omdat zij haarzelf daarmee anders zou tegenwerken.

Gedupeerden die afhankelijk zijn van het categoriemodel hebben kortweg twee opties:

1. Dexia dagvaarden, wachten tot de Rechtbank Amsterdam de zaak in behandeling kan nemen en dan maar hopen dat Dexia tegen de uitspraak geen beroep aantekent. Wie Dexia nu dagvaart kan dit jaar nog een vonnis op zak hebben, maar reken eerder op 2009.

2. Wachten op een schikkingsvoorstel van Dexia, dat dus niet eerder komt dan er in hoger beroep of cassatie is geoordeeld over het categoriemodel. Als Dexia ook hierin tot aan de Hoge Raad door wil gaan betekent dat zeker nog wachten tot 2010 / 2011.

Hiawathaatje
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 nov 2007 10:56

Re: Brief Dexia

Ongelezen bericht door Hiawathaatje »

Dexia betwiste ook het huurkoop argument maar heeft zich hierbij neergelegd door de uitspraak van de HR. Zou Dexia weer heel veel tijd en geld gaan spenderen om uiteindelijk over 3 of 4 jaar te horen dat het categorie model conform is tov de zorgplicht?

Ook voor Dexia lopen de kosten aardig op en de wettelijke rente.

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Brief Dexia

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Zou Dexia weer heel veel tijd en geld gaan spenderen om uiteindelijk over 3 of 4 jaar te horen dat het categorie model conform is tov de zorgplicht?
Tja. Dat is een beleidsvraagje, wij kunnen natuurlijk niet doorzien hóe snel Ben Knuppe Dexia Bank Nederland wil sluiten / ontmantelen.

Geld is voor Dexia geen issue, wat denk je dat ze besparen als het categoriemodel in hoger beroep / cassatie ten nadele van de gedupeerden wordt bijgesteld?

Ik weet ook niet of er al beroeps- en/of cassatiezaken over het categoriemodel lopen, wel kan ik mij nog goed herinneren dat Knuppe vorig jaar aankondigde tegen de voorbeelduitspraken van april 2007 in beroep te zullen gaan.

Dus voorlopig denk ik dat het antwoord (helaas) JA is.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Brief Dexia

Ongelezen bericht door Janny »

Dexia zal alles tot op het bot willen uitprocederen om maar geen negatieve rechterlijke verplichtingen te hoeven uitvoeren.
Van de eegaleaser was het voor hen vast even slikken. Je zag en hoorde ook de verbazing in gezicht en stem van de Heer Knuppe toen hij geintervieuwd werd.
Geld speel schijnbaar geen rol. hun eer des te meer. Hun eer als bank onder hun gelijken dan wel te verstaan. De klant heeft daar geen hoge pet meer van op. Dexia's eer is van hun hoofd gevallen. Ach ze snappen niets van de Nederlandse eer. Wij hopen immers nog steeds dat het naar eer en geweten wordt afgewerkt!! ja toch!!
Janny

leguaan
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 apr 2007 19:23

Re: Brief Dexia

Ongelezen bericht door leguaan »

Vraag: Wat te doen als je denkt onder het arrest van de hoge raad te vallen en nog geen brief van Dexia hebt ontvangen?
of zijn er nog meer gedupeerden die in zo,n zelfde situatie zitten.
Graag antwoord.
groet leguaan

Gesloten