LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Het blijft maar doorgaan (alles komt aan het licht)
-
Het blijft maar doorgaan (alles komt aan het licht)
De Gelderlander, vrijdag 7 juli 2006.
Door de rechtbankverslaggever.
'Aandelenfraude bij Bakker Bart mede door gebrek aan toezicht'
Arnhem - Tegen de oprichter van broodketen Bakker Bart is een werkstraf van 240 uur en een boete van een half miljoen euro wegens belastingfraude.
De officier van justitie vroeg ook een voorwaardelijke celstraf van acht maanden. Een medeverdachte, een (inmiddels ontslagen) hoge employé van Van Landschot Bankiers, zou de zakenman hebben geholpen, door op verzoek te sjoemelen met data op de opdrachtsformulieren van de aandelentransactie. Volgens het openbaar ministerie was valsheid in geschrifte bij de bank doodeenvoudig door falend intérn toezicht. Tegen deze bankmedewerker, die ontvindbaar is maar een adres in Luxemburg heeft, is twaalf maanden cel geëist waarvan vier voorwaardelijk. De 52-jarige zakenman uit Groesbeek zou de fiscus voor 4,4 miljoen euro hebben benadeeld, rekende de officier van justitie gister de rechtbank voor: twee miljoen aan vennootschapsbelasting en 2,5 miljoen aan inkomstenbelasting. De oprichter van Bakker Bart verkocht in 1999 zijn bedrijf aan het Duitse Kamps. De helft van de verkoop werd betaald in contanten, de andere helft in aandelen. Via zijn beheermaatschappij verkreeg hij ook privé een groot aantal aandelen. De Groesbeker zou in 2000 en 2001 aandelen heen en weer hebben geschoven van het privé- naar het bv-depot. Daalde de koers, dan was het fiscaal aantrekkelijk ze in de bv te hebben. Koersverliezen konden worden afgetrokken. Stegen de effecten, dan was het interessanter ze in privé-bezit te hebben. De zakenman zelf ontkent belastingontduiking. Hij zou slechts hebben gehandeld op advies van adviseurs van BDO en Van Landschot.
Door de rechtbankverslaggever.
'Aandelenfraude bij Bakker Bart mede door gebrek aan toezicht'
Arnhem - Tegen de oprichter van broodketen Bakker Bart is een werkstraf van 240 uur en een boete van een half miljoen euro wegens belastingfraude.
De officier van justitie vroeg ook een voorwaardelijke celstraf van acht maanden. Een medeverdachte, een (inmiddels ontslagen) hoge employé van Van Landschot Bankiers, zou de zakenman hebben geholpen, door op verzoek te sjoemelen met data op de opdrachtsformulieren van de aandelentransactie. Volgens het openbaar ministerie was valsheid in geschrifte bij de bank doodeenvoudig door falend intérn toezicht. Tegen deze bankmedewerker, die ontvindbaar is maar een adres in Luxemburg heeft, is twaalf maanden cel geëist waarvan vier voorwaardelijk. De 52-jarige zakenman uit Groesbeek zou de fiscus voor 4,4 miljoen euro hebben benadeeld, rekende de officier van justitie gister de rechtbank voor: twee miljoen aan vennootschapsbelasting en 2,5 miljoen aan inkomstenbelasting. De oprichter van Bakker Bart verkocht in 1999 zijn bedrijf aan het Duitse Kamps. De helft van de verkoop werd betaald in contanten, de andere helft in aandelen. Via zijn beheermaatschappij verkreeg hij ook privé een groot aantal aandelen. De Groesbeker zou in 2000 en 2001 aandelen heen en weer hebben geschoven van het privé- naar het bv-depot. Daalde de koers, dan was het fiscaal aantrekkelijk ze in de bv te hebben. Koersverliezen konden worden afgetrokken. Stegen de effecten, dan was het interessanter ze in privé-bezit te hebben. De zakenman zelf ontkent belastingontduiking. Hij zou slechts hebben gehandeld op advies van adviseurs van BDO en Van Landschot.
Re: Het blijft maar doorgaan (alles komt aan het licht)
Tja Ben, fraude zal er altijd zijn, jouw opmerking "het gaat maar door" is juist, het is er altijd geweest en zal er altijd zijn.
Maar wat wil je nu eigenlijk zeggen? Heeft dit met aandelenlease te maken?
Maar wat wil je nu eigenlijk zeggen? Heeft dit met aandelenlease te maken?
-
Nee Navarre dit heeft niets met aandelenlease te maken. Maar het
gaat hierbij erom hoe men met aandelen tewerk ging.
gaat hierbij erom hoe men met aandelen tewerk ging.
Ja, ook met aandelen wordt er gefraudeerd, zoals er met alles wat fraudegevoelig is gefraudeerd wordt.
That's life.......
That's life.......
Navarre,
Je kunt wel aan de gang blijven met je bijdehande opmerkingen,of je wilt het niet zien of je bent te stom om het te zien wat ben .bridel bedoelt is dat banken allemaal corrupt en hebberig zijn.
En hoe langer dexia de zaak probeert te rekken hoe meer fraude en corruptie, misstanden er aan het licht zullen komen.
Uit eindellijk zal er zoveel stront boven komen drijven dat er een grootschalig onderzoek bij alle banken zal komen.
Dat zal nog veel meer fraude en misstanden aan het licht brengen,en rechters kunnen dan niet anders dan inzien dat banken gewoonweg criminele instanties zijn waar word gelogen en bedrogen om zoveel mogelijk geld ten koste van gewone hard werkende burgers te innen.
En volgens mij ben je niet gewoon een irritant iemand maar ben je een advokaat van dexia of iets dergelijks en schijt je zeven kleuren stront,want anders zou je niet zoveel energie in dit forum steken.
Menig gedupeerde steekt minder energie in dit forum.
Dus het kan niet anders dat jij er een zeer groot belang bij hebt om dit forum de nek om te draaien.
Ongetwijfelt zul je nu weer met één of andere onzinnige reactie komen die kant nog wal raakt maar het zal je niet helpen om het imago dat de banken nu hebben op te poetsen sterker nog het imago van de banken
zal nog verder zakken want op den duur zal er beerput na beerput worden geopend.
Want waar er met geld/aandelen word gewerkt zal er altijd fraude en oplichting zijn dat is nu wel duidellijk steeds meer zal er aan het licht komen steeds meer mensen zullen naar de rechter stappen totdat er een zeer grootschalig onderzoek zal plaatsvinden en dan moet je eens opletten hoeveel hoge koppen er gaan rollen,dan zal blijken hoe corrupt onze bestuurders zijn.
Je kunt wel aan de gang blijven met je bijdehande opmerkingen,of je wilt het niet zien of je bent te stom om het te zien wat ben .bridel bedoelt is dat banken allemaal corrupt en hebberig zijn.
En hoe langer dexia de zaak probeert te rekken hoe meer fraude en corruptie, misstanden er aan het licht zullen komen.
Uit eindellijk zal er zoveel stront boven komen drijven dat er een grootschalig onderzoek bij alle banken zal komen.
Dat zal nog veel meer fraude en misstanden aan het licht brengen,en rechters kunnen dan niet anders dan inzien dat banken gewoonweg criminele instanties zijn waar word gelogen en bedrogen om zoveel mogelijk geld ten koste van gewone hard werkende burgers te innen.
En volgens mij ben je niet gewoon een irritant iemand maar ben je een advokaat van dexia of iets dergelijks en schijt je zeven kleuren stront,want anders zou je niet zoveel energie in dit forum steken.
Menig gedupeerde steekt minder energie in dit forum.
Dus het kan niet anders dat jij er een zeer groot belang bij hebt om dit forum de nek om te draaien.
Ongetwijfelt zul je nu weer met één of andere onzinnige reactie komen die kant nog wal raakt maar het zal je niet helpen om het imago dat de banken nu hebben op te poetsen sterker nog het imago van de banken
zal nog verder zakken want op den duur zal er beerput na beerput worden geopend.
Want waar er met geld/aandelen word gewerkt zal er altijd fraude en oplichting zijn dat is nu wel duidellijk steeds meer zal er aan het licht komen steeds meer mensen zullen naar de rechter stappen totdat er een zeer grootschalig onderzoek zal plaatsvinden en dan moet je eens opletten hoeveel hoge koppen er gaan rollen,dan zal blijken hoe corrupt onze bestuurders zijn.
-
Navarre wie je bent of wat je bent doet niet terzake.
Wat mij opvalt is dat de AFM in het verleden heeft zitten slapen.
Ik hoop dat zij nu en in de toekomst beter hun werk zullen doen.
Wat mij opvalt is dat de AFM in het verleden heeft zitten slapen.
Ik hoop dat zij nu en in de toekomst beter hun werk zullen doen.
En strafbaar
Geplaatst op 09 Jul 2006 11:55 door Navarre
Ja, ook met aandelen wordt er gefraudeerd, zoals er met alles wat fraudegevoelig is gefraudeerd wordt.
That's life.......
Niet nodig cornelis, jouw betoog spreekt boekdelen.Ongetwijfelt zul je nu weer met één of andere onzinnige reactie komen
waarom kan dexia dit ook niet gedaan hebben of gaan doen?
met de data aan en verkoop rommelen?
toezicht niet voldoende!
weten we toch allang ?
afm heeft destijds zitten slapen.weet u nog!
dezelfde afm gaat het nu dunnetjes? overdoen in opdracht
rechtbank.
ik zou niet graag hebben dat mijn slager zijn eigen vlees Zou
mogen keuren!
met de data aan en verkoop rommelen?
toezicht niet voldoende!
weten we toch allang ?
afm heeft destijds zitten slapen.weet u nog!
dezelfde afm gaat het nu dunnetjes? overdoen in opdracht
rechtbank.
ik zou niet graag hebben dat mijn slager zijn eigen vlees Zou
mogen keuren!
-
@Cornelis:
@Naverre:
Ik ga nog niet zo lang mee op dit forum, maar telkens als ik jouw reacties lees op dit soort onderwerpen krijg ik een soort van onderbuikgevoel. Een gevoel, welke in in bepaalde opzichten kan delen met Cornelis.
Kerel, wordt eens wakker. De leugen regeert, wist je dat nog niet?
@Naverre:
Ik ga nog niet zo lang mee op dit forum, maar telkens als ik jouw reacties lees op dit soort onderwerpen krijg ik een soort van onderbuikgevoel. Een gevoel, welke in in bepaalde opzichten kan delen met Cornelis.
Kerel, wordt eens wakker. De leugen regeert, wist je dat nog niet?
Twin cam dude, jouw onderbuikgevoel is naar, probeer er vanaf te komen zou ik zeggen, misschien dat je samen met cornelis tot een oplossing kunt komen?
Ik kan me er verder niet druk over maken.
Fijne avond verder.
Ik kan me er verder niet druk over maken.
Fijne avond verder.
-
Ja Ja daar komt er weer een:
Bron: de Gelderlander van 11-07-2006
FORTIS ONDER VUUR VAN TOEZICHTHOUDER
De Autoriteit Financiele Markten eist inzicht in de verkoopmethoden van Fortis. De financieel toezichthouder betwijfelt of de bankverzekeraar wel onafhankelijk advies geeft. Anne Gram, de teruggetreden directeur beleggingen van dochteronderneming Mees Pierson , klaagde eerder dit jaar over een cultuur van Product Pushing en provisiejagen. Klanten zouden worden overgehaald Fortis-producten af te nemen, ook al is dat niet in hun belang. Dergelijke praktijken zijn verboden.
DE AFM is mijns inziens op de goede weg. Doorgaan zo!!!!!!
Bron: de Gelderlander van 11-07-2006
FORTIS ONDER VUUR VAN TOEZICHTHOUDER
De Autoriteit Financiele Markten eist inzicht in de verkoopmethoden van Fortis. De financieel toezichthouder betwijfelt of de bankverzekeraar wel onafhankelijk advies geeft. Anne Gram, de teruggetreden directeur beleggingen van dochteronderneming Mees Pierson , klaagde eerder dit jaar over een cultuur van Product Pushing en provisiejagen. Klanten zouden worden overgehaald Fortis-producten af te nemen, ook al is dat niet in hun belang. Dergelijke praktijken zijn verboden.
DE AFM is mijns inziens op de goede weg. Doorgaan zo!!!!!!
-
Deze aso-bank heeft nog niets geleerd van hun Groeivermogen schandaal!!!!
-
En weer één,
Ex-handelaren v.d. Moolen schuldig.
Twee Amerikaanse ex-handelaren van effectenhuis Van der Moolen zijn in de VS schuldig bevonden aan de fraude op Wall Street. Ze kunnen veroordeeld worden tot 20 jaar cel. De rechter maakt pas op 27 oktober de strafmaat bekend.
Volgens de rechtbank in Manhattan hebben de twee handelaren zich schuldig gemaakt aan verduistering van een miljoen dollar. Ze deden dat tussen 1999 en 2003 door te manipuleren met aan- en verkooporders. Ze handelen deels voor eigen rekening.
Van der Moolen heeft al geschikt voor een bedrag van bijna 58 miljoen dollar zonder schuld te bekennen.
Ex-handelaren v.d. Moolen schuldig.
Twee Amerikaanse ex-handelaren van effectenhuis Van der Moolen zijn in de VS schuldig bevonden aan de fraude op Wall Street. Ze kunnen veroordeeld worden tot 20 jaar cel. De rechter maakt pas op 27 oktober de strafmaat bekend.
Volgens de rechtbank in Manhattan hebben de twee handelaren zich schuldig gemaakt aan verduistering van een miljoen dollar. Ze deden dat tussen 1999 en 2003 door te manipuleren met aan- en verkooporders. Ze handelen deels voor eigen rekening.
Van der Moolen heeft al geschikt voor een bedrag van bijna 58 miljoen dollar zonder schuld te bekennen.
En nog eentje.....
Fraude met 'Google-aandelen'
In de Verenigde Staten is een Nederlander opgepakt die voor meer dan een half miljoen dollar aan niet-bestaande aandelen in Google heeft verkocht. De werkelijke beursgang van Google zou dit jaar moeten plaatsvinden, maar een in New York wonende Nederlander heeft nu al $ 2,8 miljoen aan toezegingen weten los te krijgen bij geïnteresseerde beleggers.
Op het moment van de arrestatie van de Nederlander, hadden zijn slachtoffers al meer dan een half miljoen dollar op zijn bankrekeningen gestort. Als hij schuldig wordt bevonden, kan hij worden veroordeeld tot maximaal dertig jaar gevangenisstraf en een boete van 1 miljoen dollar. Ook zal hij zijn slachtoffers moeten terugbetalen.
En nog eentje.....
Drie Britse Enron-bankiers worden waarschijnlijk uitgeleverd aan de Verenigde Staten
Kort gezegd komt hun 'misdaad' er op neer dat ze hun voormalige werkgever, de grote Britse bank Natwest, adviseerden om een belang in een dochter van een Enron-tak onder de prijs te verkopen. Via via kochten ze dat bedrijf zelf en werden ze miljonair.
Het bleek dat Enron grootschalige fraude verhulde met een bewuste strategie, waarbij duizenden bv's werden opgericht in exotische bestemmingen. Daar hadden de Britse bankiers aan meegewerkt.
De drie worden waarschijnlijk vandaag uitgeleverd aan de Verenigde Staten waar hen een leven in een gevangenis wacht.
Iedereen doet eraan mee zo te zien Ben.
AMSTERDAM/UTRECHT - Mensen boven 65 jaar hebben vorig jaar voor 4,4 miljoen euro met de AOW gefraudeerd. Dat was ruim 10 procent meer dan in 2004, toen de Sociale Verzekeringsbank (SVB) 3,9 miljoen euro aan ten onrechte toegekende uitkeringen opspoorde.
Dat heeft een woordvoerster van de SVB maandag laten weten naar aanleiding van berichtgeving in het AD. Meestal betreft het AOW'ers die verzwijgen dat ze samenwonen, waardoor ze een hogere uitkering ontvangen. Een AOW'er die alleen woont, ontvangt 872 euro per maand. Samenwoners krijgen twee keer 595 euro.
-
Goed speurwerk verricht Navarre. Ga zo door!!!
Nog even en we kunnen een bundel uitbrengen van dit soort oplichtingspraktijken. Misschien wordt het nog een bestseller.
Nog even en we kunnen een bundel uitbrengen van dit soort oplichtingspraktijken. Misschien wordt het nog een bestseller.
Nog maar eentje en zo kunnen we het forum volgooien met fraudezaken.Massale fraude bij KPNQwest
KPNQwest is goed voor een van de grootste omzetfraudes ooit in
Nederland. Een civiele klacht van de curatoren verhaalt over vergaande
oplichting van beleggers en intimidatie van personeel door een
'samenzwering' van Qwest-bestuurders.
Dat is de conclusie uit de verbijsterende inhoud van de klacht bij de
rechtbank van New Jersey ingediend door de curatoren van KPNQwest (KQ),
Eddy Meijer van Houthoff Buruma en Jan van Apeldoorn van Levenbach
Advocaten in Amsterdam. Zij wikkelden in de afgelopen twee jaar het
bankroet af van de vele bedrijven van de joint-venture voor
datatransport van KPN en Qwest. Van Apeldoorn: "De uiteindelijke schuld
staat nog niet helemaal vast, maar komt uit tussen de 2,5 en drie
miljard euro.
Het heeft alleen 0 waarde als je het mij vraagt, iedereen weet dat er fraude wordt gepleegd Ben.
Als je nu eens met quotes komt waarin duidelijk staat dat Dexia gefraudeerd heeft, dan gaat het tenminste ergens over.
-
Navarre, je hebt helemaal gelijk als je zegt dat deze zaken niets met aandelenlease te maken hebben. Het geeft de geest weer van de
handel en beleggingscultuur van deze tijd.
En wat Dexia aangaat is het afwachten of ze wel of niet gefraudeerd
hebben. Ik vertrouw erop dat de AFM zijn werk grondig zal doen.
Over een maand weten we meer.
handel en beleggingscultuur van deze tijd.
En wat Dexia aangaat is het afwachten of ze wel of niet gefraudeerd
hebben. Ik vertrouw erop dat de AFM zijn werk grondig zal doen.
Over een maand weten we meer.