LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koopkracht

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Westlander
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 nov 2003 17:04

Koopkracht

Ongelezen bericht door Westlander »

Ik heb nog steeds nergens gelezen dat indien de vele gedupeerden volledig in het gelijk worden gesteld dit een geweldige impuls voor de Nederlandse economie zou kunnen zijn.
Een ander punt: na lange overwegingen en door omstandigheden zal ik binnenkort , met behulp van mijn advocaat, Dexia aanklagen.
Gevoelsmatig zou ik echter dit zo lang mogelijk willen uitstellen, daar mijn inziens in de toekomst betere resultaten te behalen vallen.
Het doek zal toch een keer vallen voor Dexia en deze zal dan met de billen bloot moeten.
In de tijd hiervoor is het voor Dexia nog steeds lonend om mensen te intimideren , te bedreigen ,aan te klagen of zelfs aangeklaagd te worden.
Ik denk dan ook dat een select groepje mensen zal overblijven die na zeer lange tijd door de rechtbank in het gelijk worden gesteld.
Zo dit wilde ik even kwijt.
Iedereen nog veel succes in de strijd gewenst.

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: Koopkracht

Ongelezen bericht door woest »

Geplaatst op 10 Mrt 2005 13:36 door woest

Uiteindelijk is het voor de Nederlandse economie ook beter als al die gezinnen eindelijk weer eens wat kunnen uitgeven.
Het is voor Nederland ook beter als al die tieners, wier studiepot nu leeg is, wel kunnen gaan studeren.
Of als al die getalenteerde jongeren iets kunnen gaan doen op artistiek gebied, i.p.v. thuis te zitten omdat er geen geld is voor materiaal. En ga zo maar door.
Helemaal mee eens, Westlander! Veel sterkte & succes gewenst,
Woest

Notenkraker
Berichten: 835
Lid geworden op: 21 jun 2005 11:29

Re: Koopkracht

Ongelezen bericht door Notenkraker »

Zijn jullie niet bang dat Zalm en zijn collega-zakkenvullers dan weer iets gaan bedenken om ons dat geld af te pakken? Ik heb geen enkele fiducie meer in onze onbetrouwbare overheid.
Als je die uitzending van Twee Vandaag gisteren hebt gezien, zinkt de moed je toch in de schoenen over de manier waarop het "recht" in Nederland wordt uitgeoefend? Ons land is helaas verworden tot een regelrechte bananenrepubliek.

Don Quijote
Berichten: 110
Lid geworden op: 28 sep 2004 00:29

Re: Koopkracht

Ongelezen bericht door Don Quijote »

Over de onbetrouwbaarheid van die Zalm nog het volgende:

Het kwakje van Kok is inmiddels het kwakje van Zalm geworden. Deze onbetrouwbare vis heeft in een televisiedebat voor de laatstgehouden verkiezingen voor de Tweede Kamer der Staten-Generaal gezegd om de kiezers te paaien dat het kwakje van Kok zo snel mogelijk aan de automobilisten moest worden terug gegeven. Maar toen die vis weer rondzwom in de pluchen regeringsvijver nadat de verkiezingsuitslag was gestolen, hoorde je hem er niet meer over! Wat een kwakjeszalver. Beweerde die Zalm ook nog dat twee kabinetten Paars de potten hadden verteerd. Twee kabinetten waar hij nota bene zelf als minister van financiën deel heeft uitgemaakt. De minister van financiën is de spil in de hele begrotingscyclus.
En die Bak Ellende maar steeds meer impopulaire maatregelen nemen waardoor de Nederlandse economie steeds verder wegzakt in het moeras van de recessie. Ja we mogen straks ons spaarloon opnemen, maar dat is een sigaar uit eigen doos.

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Koopkracht

Ongelezen bericht door Hollander »

zinkt de moed je toch in de schoenen over de manier waarop het "recht" in Nederland wordt uitgeoefend?
Nou, als ik naar de uitspraken van gedupeerden tegen Dexia kijk van de afgelopen periode, dan zinkt me de moed helemaal niet in de schoenen. En dan ben ik zeer tevreden over hoe het recht wordt uitgeoefend in Nederland.

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Koopkracht

Ongelezen bericht door Dubio »

Gedupeerden doen net of geld niks voorstelt, dat Dexia dat allemaal gemakkelijk kan betalen. Het doet mij gewoon denken aan de jaren 20 in Duitsland, zet de geldpers maar aan. De inflatie zal gieren, en dan moet een sterke man het oplossen...
Hopelijk niet Piet.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Koopkracht

Ongelezen bericht door Janny »

dubio,

Het gaat niet om medelijden met wie dan ook.

Het gaat om recht en het handhaven van de Nederlandse wetten.!!!!!!

Als dat betekent dat wij onrechtmatig handelen dan zal de rechter dat uit moeten spreken.

Als dat betekent dat Dexia onrechtmatig gehandelt heeft . dan zal de rechter dat moeten uitspreken en daar in de uitspraak naar moeten handelen.

En iemand voorliegen is niet geoorloofd.

Janny

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Koopkracht

Ongelezen bericht door CB »

Geplaatst op 28 Jul 2005 13:40 door Janny


--------------------------------------------------------------------------------

dubio,

Het gaat niet om medelijden met wie dan ook.

Het gaat om recht en het handhaven van de Nederlandse wetten.!!!!!!
Helaas heeft Dubio laten blijken dat, het handhaven van de Nederlandse wetten voor aanbieders van aandeelenlease contracten, hem een biet zal zijn.

Aanbieders van aandelenlease hoeven zich volgens Dubio niet aan de wetten te houden. Zij mogen volgens Dubio, de Nederlandse wetten negerend, de consument als een citroen uitknijpen.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Koopkracht

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Ach het moet nu toch zo langzaamaan wel duidelijk zijn dat dit figuur op de loonlijst staat van dexia.

Westlander
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 nov 2003 17:04

Re: Koopkracht

Ongelezen bericht door Westlander »

Gedupeerden doen net of geld niks voorstelt, dat Dexia dat allemaal gemakkelijk kan betalen.
Een bekenden psycholoog zei weleens: draai de aantijgingen van je tegenstander maar om en dan zie je wat ie eigenlijk werkelijk wilt zeggen cq bedoelt.

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Koopkracht

Ongelezen bericht door Dubio »

Zij mogen volgens Dubio, de Nederlandse wetten negerend, de consument als een citroen uitknijpen.
Hiermee impliceer je dat de contracten onder dwang aan de man zijn gebracht, hou het even in het reële aub!

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Koopkracht

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Dubio nog een keer en dan hou ik het wat jou betreft voor gezien.

Die contracten zijn onder smerige misleidende kopteksten aan de nietsvermoedende, in banken vertrouwende consumenten aangesmeerd :!:
En dat gaan we steeds meer onder het kopje misdrijf brengen, zeg dat maar tegen je baas. Misschien dat hij dan met jou als bagagesjouwerke nog op tijd twee enkeltjes Argentinië kan versieren. 8)

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Koopkracht

Ongelezen bericht door CB »

Ach Dubje,

Je begrijpt niet wat ik bedoel. Ik heb helemaal niet gezegd dat de contracten onder dwang zijn verkocht, maar buiten het voldoen aan de wettelijke verplichtingen.

Waren deze wettelijke verplichtingen door Dexia en voorgangers van Dexia niet genegeerd, dan waren er vele contracten niet gesloten. Contracten verstrekken aan minderjarigen, onvoldoende inkomen, etc. etc.

Sorry dat ik in mijn eerdere posting niet wat uitgebreider ben geweest. Ik ging er echter vanuit dat jij de materie volledig beheerste. Kennelijk heb ik je overschat. Nogmaals sorry.

Mischien wel handig als je je wat meer gaat verdiepen in de wettelijke verplichtingen van financiële instellingen.

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Koopkracht

Ongelezen bericht door Dubio »

De materie niet beheersen, natuurlijk beheers ik de materie. Ik denk dat ik een van de weinigen hier ben die de werking van een leasecontract in z'n geheel uit kan leggen.
Ik begrijp ook dat de anderen dat helemaal niet willen weten.
Ik weet ook waarom er toen zoveel afgesloten zijn, namelijk door het geloof in een immer doorstijgende beurs, zowel van aan- als verkoopkant.
Dit geloof was zo sterk dat men zelfs (ver)leaste zonder verzekering, behalve dan bij het sprintplan.
Ik vraag mij af of Piet uit kan leggen hoe een leasecontract werkt want ik heb het hem nog nooit zien doen.

Marja3
Berichten: 97
Lid geworden op: 02 jul 2005 14:22

Re: Koopkracht

Ongelezen bericht door Marja3 »

Zo Dubio,

Als ik me goed herrinner heb je zelf contracten (gehad?)
Hoeveel van die contracten heb je tevens zelf verkocht?

Marja3
Laatst gewijzigd door Marja3 op 29 jul 2005 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.

hansop
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2005 12:38

Re: Koopkracht

Ongelezen bericht door hansop »

Toch interessant dat het in deze forums van klagende niet oplettende klakkeloze handtekeningzetters altijd gaat over wie allemaal schuld hebben aan hun financiele misstap.
Heb er nog geen gezien die zich afvraagt: hoe heb ik zo stom kunnen zijn. Nee, naast Dexia heeft zelfs het kabinet schuld aan het feit dat je iets verkeerds hebt gekocht?
Vraag me altijd nog af wat al deze klagers hadden gedaan wanneer er wel een hoog rendement was uitgekeerd als de beurs nog goed was. Dan was het neem ik aan EIGEN verdienste geweest?

shamyrah
Berichten: 395
Lid geworden op: 11 mei 2004 22:52

Re: Koopkracht

Ongelezen bericht door shamyrah »

Leuk zo'n binnenkomer hansop, zeker als je hier voor 't eerst komt.

Groetjes A3

hansop
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2005 12:38

Re: Koopkracht

Ongelezen bericht door hansop »

Hier voor 't eerst inderdaad. Was even vergeten dat de praatclubjes van 'gedupeerden' van Aegon, Dexia en andere vage bankjes alleen voor huilende huigelaars zijn die graag snel geld hadden verdiend en niet accepteren dat bij risico nemen ook hoort dat je verlies moet kunnen nemen...
Moeilijk om te horen dat het grotendeels je eigen schuld is, vandaar ook dit 'gesloten forum' voor gelijkgezinden natuurlijk.

Martinvdm

Re: Koopkracht

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Jij zit zeker ook bij Bruneel op zijn schoot...? :D

Erg kortzichtige, ongenuanceerde bijdrages lever je en daarom plaats ik je samen met Dubio in hetzelfe bootje...

Groet Martin

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: Koopkracht

Ongelezen bericht door Belegger+ »

"Dubio" is al wat langer op dit forum en heeft uitstekend inzicht in de materie.
Las net een postje van "hansop", misschien wat hard van hem/haar, maar ook ik ben van mening, dat ieder die meerdere contracten heeft getekend , vliegwielen, kompassen en wat al niet meer van deze schreeuwerige produkten...welzeker engiszins "op winst uit was" en nu niet moet jammeren.

Egaleasers mogen in hun handje wrijven, dat ze via de laatste jurisprudentie nog ontsnappen kunnen. Ik moet mijn aandelen altijd contant betalen en kan naderhand nergens mijn beklag doen.

Gr.
B.

Gesloten