LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LEED door SPAARSELECT en DEXIA deel 2

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

LEED door SPAARSELECT en DEXIA deel 2

Ongelezen bericht door Piet »

Brabander
Geplaatst op 03 Aug 2005 22:24 door Brabander


Ik lees op dit forum dat veel mensen zeggen dat we niet zo moeten zeuren en accoord moeten gaan met de Duisenberg schikking. Ik lees dat veel mensen denken dat we stom zijn geweest. Er zijn heel veel mensen net als ik die met zoveel ellende zitten en waarvoor de schikking geen oplossing is. Ik lees veel gescheld en onbegrip op dit forum. Lees mijn verhaal en stop met het gescheld en de verwijten en laat de echte gedupeerden doorprocederen en af en toe hun hart kunnen luchten op dit forum. MIJN VERHAAL OVER SPAARSELECT EN DEXIA: Ik ben 2001 benaderd door een adviseur van de Spaarselect. Hoe hij bij mij is tercht gekomen weet ik niet, waarschijnlijk heeft iemand anders mij als referentie-adres opgegeven. Ik heb dus helemaal geen beleggingservaring. In het eerste gesprek met de adviseur heb ik aangegeven dat ik maandelijks gezien mijn inkomsten en uitgaven wel een bedrag kon missen van ongeveer 150 tot 200 Euro om extra te sparen om eerder te stoppen met werken. Toen kwam deze adviseur met zijn verhaal. Spaarselect had iets unieks wat mij nog niet eens 200 Euro per maand kostte en nog veel meer opbracht. Ik kon de overwaarde van mijn woning zonder risico benutten en zo tegen bijna minimale kosten extra geld sparen. Hij heeft toen alle financiële gegevens van mij genoteerd. Bij een volgend gesprek heeft hij mij schriftelijk een berekening overhandigd waarop hij heeft voorgerekend dat ik door het opnemen van een 2e hypotheek en deze te beleggen in een 4=10 Effect contract en een gedeelte te storten in een beleggingsdepot mijn maandlasten met 125 Euro OMLAAG zouden gaan en ik op het einde van de rit nog een bedrag overhield van ongveer 75.000 Euro. Ik heb toen en in gesprekken diverse keren daarna gevraagd of ik niet het risico liep om extra bedragen te moeten betalen. Hij heeft mij toen diverse malen in het bijzijn van mijn echtgenote toegezegd dat ik geen enkel risico liep en dat gezien de ervaringen van Spaarselect met dit soort producten hij ook deze garantie kon geven. Daarna is nog een financieëel plan opgemaakt met daarin dezelfde gegevens als tijdens de gesprekken. Ik heb toen een 2e hypotheek afgesloten en de contracten afgesloten zoals hierboven vermeld. John Rooswinkel is toen nog geweest voor een paar handtekeningen en heeft mij de laatste keer beloofd om het financieëel plan aan te passen. Hij zou de afgegeven garantie daarin opnemen. Kort daarna is hij vertrokken bij Spaarselect. Twee maanden na het afsluiten van het contract ben ik voor het eerst aan de bel gaan trekken bij Spaarselect over de toegezegde garanties. Eerst kreeg ik een brief van Spaarselect met de mededeling dat 'ze een dezer dagen contact zouden opnemen'. Dat is nooit gedaan. Zes maanden daarna heb ik de eerste klachtbrief ingediend bij Spaarselect. Na veel heen en weer geschrijf heb ik zes maanden daarna zowel Spaarselect als Bank Labourche (Dexia) aansprakelijk gesteld. Spaarselect en Labourche (Dexia) wijzen beiden elke verantwoordelijkheid af. Labourche (Dexia) heeft aangegeven dat ik binnen drie maanden dus nog een klacht kan indienen bij DSI. Dit heb ik gedaan maar deze zaak wordt daar steeds maar aangehouden. Bij het afsluiten van de contracten heb ik mij gebaseerd op de presentatie en het op schrift stellen van een berekening door Spaarselect. Er is mij tijdens de gehele totstandkoming nergens gewezen op nadelen of risico's. Ik heb ze zelfs aangehaald en die werden door de adviseur afgedaan met de mededeling dat zij het toegezegde konden garanderen. In plaats van een opgebouwd spaarbedrag zit ik met een hoop ellende en een schuld waar ik nooit meer vanaf kom. Ik heb Spaarselect en Labourche (Dexia) beiden aansprakelijk gesteld omdat ik door misleidende voorlichting bewogen ben tot het aangaan van deze contracten. Ik heb gevraagd om vernietiging van deze contracten en terugbetaling van het bedrag van de opgenomen hypotheek. Dit is dor zowel Spaarselect als Dexia afgewezen. Ik ben nu aangesloten bij de Stichting Leaseleed. Mijn betalingen aan Dexia heb ik stop gezet en het betalen van de tweede hypotheek lukt nog met hangen en wurgen.
Normaal gesproken had dit een interessante topic kunnen worden.
Helaas door de passieve houding van de Radar internet redactie en de meest waanzinnige postings van een stelletje galbakken is dit het resultaat:
Geplaatst op 04 Aug 2005 20:32 door Brabander


Dat bedoelde ik nou. Iedere serieuze topic verwordt tot een scheldpartij van een paar onbenullen. Dit is mijn laatste bijdrage aan TROSRADAR forum. Ik kots ervan net als van DEXIA en SS.
Op deze manier is het forum alleen nog maar een speelplaats voor lieden die dit forum en de gedupeerden kapot willen maken en door acceptatie hiervan door de internet redactie van Radar slagen ze hierin met hun ziekelijke postings.
Steeds meer topics worden verwijderd en op slot gezet waardoor belangrijke informatie van het forum verdwijnt.
Wederom dankzij een bewust optreden van bepaalde, totaal verziekte, figuren die de oorzaak zijn van het verwijderen en de slotjes.
En dit terwijl de grootste onzin op het forum blijft staan.

Jammer, Tros Radar!

Groeten,
Piet

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: LEED door SPAARSELECT en DEXIA deel 2

Ongelezen bericht door JH »

http://forum.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=31809

Bij het nalezen van de betreffende topic constateer ik slechts de gebruikelijke trend waarop men op dit forum met elkaar discussieert c.q. omgaat. Dus de bewering dat dit een interessante topic had kunnen worden gaat niet op.

Kor S
Berichten: 588
Lid geworden op: 26 feb 2005 12:01

Re: LEED door SPAARSELECT en DEXIA deel 2

Ongelezen bericht door Kor S »

voor de mensen die noch in de ;running; zijn:

EEN ZEER INTERESSANTE TOPIC.

voor anderen die niet meer in de running zijn, :idea:
ga msn ,n of party flocken....
h.g .kor.

Notenkraker
Berichten: 835
Lid geworden op: 21 jun 2005 11:29

Re: LEED door SPAARSELECT en DEXIA deel 2

Ongelezen bericht door Notenkraker »

JH, jij toont dezelfde familietrek als je broer OH. Alleen heb jij zijn kunst nog beter onder de knie: OuweHoeren.

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: LEED door SPAARSELECT en DEXIA deel 2

Ongelezen bericht door Elias »

Notenkraker,
Door op elke flutopmerking ( want meer is het niet) te reageren van die trollen hou je ze mede in stand. Ze zitten daar gewoon op te wachten.
Laat ze doodbloeden....

Groet,
Elias.

Notenkraker
Berichten: 835
Lid geworden op: 21 jun 2005 11:29

Re: LEED door SPAARSELECT en DEXIA deel 2

Ongelezen bericht door Notenkraker »

Ok, Elias. Ik ga wel op mijn handen zitten als ik weer de neiging voel.

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: LEED door SPAARSELECT en DEXIA deel 2

Ongelezen bericht door Hollander »

Beste Piet,

Je hebt gelijk dat die topic pagina's lang helemaal verpest is. Helaas ben ik ook in jouw teleurgesteld in die topic: ik heb je een serieuze vraag gesteld omdat het antwoord mij niet echt duidelijk is.
Piet, hoeveel kans geef jij een "kleine" gedupeerde bij de rechter. Ik denk dan aan iemand met een 3 tot 5.000 euro verlies (inleg plus restschuld), geen egaleaser, maar uiteraard is bij afsluiten contract niks aan zorgplicht gedaan. Gewoon via een telefoontje en formulieren contract gesloten. Contractant niet echt dom, begreep half hoe het in elkaar zat, had niet echt verstand van beleggen, maar in het verleden wel eens wat aandeeltjes gekocht en met een honderd gulden winst verkocht.

Heb je dan ook een goede kans om alles terug te krijgen en je advocaatkosten vergoed te krijgen, zodat procederen lonend is?
Je hebt geen antwoord gegeven, ik heb je nogmaals gevraagd te antwoorden, en ook dat weiger je. Jij bent niet iemand die topics verpest met onzin en chatten, maar niet-antwoorden is net zo zinloos.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: LEED door SPAARSELECT en DEXIA deel 2

Ongelezen bericht door JH »

Beste Piet,

Je hebt gelijk dat die topic pagina's lang helemaal verpest is. Helaas ben ik ook in jouw teleurgesteld in die topic: ik heb je een serieuze vraag gesteld omdat het antwoord mij niet echt duidelijk is.

Quote:
Piet, hoeveel kans geef jij een "kleine" gedupeerde bij de rechter. Ik denk dan aan iemand met een 3 tot 5.000 euro verlies (inleg plus restschuld), geen egaleaser, maar uiteraard is bij afsluiten contract niks aan zorgplicht gedaan. Gewoon via een telefoontje en formulieren contract gesloten. Contractant niet echt dom, begreep half hoe het in elkaar zat, had niet echt verstand van beleggen, maar in het verleden wel eens wat aandeeltjes gekocht en met een honderd gulden winst verkocht.

Heb je dan ook een goede kans om alles terug te krijgen en je advocaatkosten vergoed te krijgen, zodat procederen lonend is?


Je hebt geen antwoord gegeven, ik heb je nogmaals gevraagd te antwoorden, en ook dat weiger je. Jij bent niet iemand die topics verpest met onzin en chatten, maar niet-antwoorden is net zo zinloos.

Hollander, ik vrees dat je wederom geen antwoord krijgt van Piet.
Wellicht omdat hij je geen objectief antwoord kan geven, omdat Piet iedereen 'adviseert' om te stoppen met betalen. Hij zou zijn uitspraak verloochenen wanneer hij jou een passend antwoord geeft op je vraag.

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: LEED door SPAARSELECT en DEXIA deel 2

Ongelezen bericht door Idaho »

Een soortgelijke vraag heb ik niet lang geleden ook aan Piet gesteld, helaas tot op heden geen antwoord gekregen.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: LEED door SPAARSELECT en DEXIA deel 2

Ongelezen bericht door Piet »

Alleen serieuze gedupeerden krijgen antwoord en daar horen de vorige sprekers, Idaho, Hollander en JH niet bij.
Lees hun "bijdragen" en je weet genoeg.

Gelukkig zijn er voldoende gedupeerden die ons wel weten te vinden en serieuze informatie vragen en krijgen m.b.t. hun eigen specifieke situatie.

Groeten,
Piet
[email protected]

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: LEED door SPAARSELECT en DEXIA deel 2

Ongelezen bericht door Idaho »

Yep zo maak je je er makkelijk vanf Piet!
Maar laat verder maar, de werkelijk goede lezer, zal door alle propaganda heen lezen en hopelijk ontdekken, dat het niet altijd een goed advies is om niks meer te betalen.

Helaas zijn er door dit advies waarschijnlijk een hoop mensen diep in de misere te komen zitten, althans dat kan ik me voorstellen, zij hebben nu nog maar heel weinig aan het schikkingsvoorstel.

Maar misschien mag ik je dit ook wel niet kwalijk nemen, jij zal waarschijnlijk ook onder grote druk van diverse advocaten staan, opdat men zich maar rap zal aanmelden.

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: LEED door SPAARSELECT en DEXIA deel 2

Ongelezen bericht door woest »

Geplaatst op 27 Nov 2004 20:54 door Idaho

Hulpje vd Bank, naast het beroep van nar des dexia vermoed ik dat je ook nog een baantje ernaast hebt, dat van zuiger.
Ga toch fijn met michiel luidens spelen als jullie al niet een en dezelfde persoon zijn.
Destijds heb ik een foto van michiel gezien en ach, met zo'n smoeltje zou ik waarschijnlijk ook hier als niet-gedupeerde vaak rondhangen om de boel te zieken, eigenlijk toch te triest voor woorden dat jij/jullie niet iets beters te doen hebben, voor Dexia hoef je het niet meer te doen, deze jongens vertrekken uit ons land. Misschien dat jij/jullie het doen om te likken bij de bazen in Belgie, maar denk je/jullie nou echt dat je hier mee scoort......
Nee dus.............ga gewoon lekker leven en maak jezelf niet nog meer belachelijk dan je al bent, misschien dat het dan met jouw/jullie leven ook nog wat wordt, hoewel ik daar een hard hoofd in heb, maar gezien jullie input hier zal jij/jullie daar een zelfde mening over toegedaan zijn.
Kortom..... jij/jullie zullen hier blijven komen om je leven nog minder inhoud te geven dan het nu al heeft, het zij zo, ik wilde dit gewoon even kwijt!
Tja....Net als JH 'van zijn geloof gevallen', maar wel een man/vrouw met een missie. Jammer.

Maar terug naar het verhaal van Brabander.
Geplaatst op 04 Aug 2005 09:13 door woest

Brabander, bedankt, dat je je verhaal wilde doen.


Ik wens je heel veel sterkte en gerechtigheid !

Hartelijke groet,
Woest
Laatst gewijzigd door woest op 06 aug 2005 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: LEED door SPAARSELECT en DEXIA deel 2

Ongelezen bericht door Idaho »

Tja....Net als JH 'van zijn geloof gevallen', maar wel een man/vrouw met een missie. Jammer.
Woest dat moet ik tegenspreken, mijn "geloof" is nog steeds hetzelfde, het is alleen zo dat mijn visie op het hele gebeuren in samenhang met de ontwikkelingen enigzins veranderd is.

Vanuit die visie heb ik verder deelgenomen aan dit forum, maar dat was dus fout, de reakties werden steeds feller en enigzins respectloos, dan moet je nu niet zeggen dat ik van mijn geloof ben gevallen, ik reageer op reakties en daarnaast blijf ik bij mijn standpunten, zoals jullie dat ook doen.

Misschien dat dit verhaal enigzins ook voor JH opgaat, maar dat moet hij indien hij daar de behoefte toe voelt, zelf maar vertellen.

Idaho

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: LEED door SPAARSELECT en DEXIA deel 2

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Ik wilde vandaag maar eens niet reageren, vanwege een bonkende kop, veroorzaakt door het vieren van een lustrum.
Maar Woest veroorzaakt nu bij mij zo'n ongeloofelijke lachbui dat ik dat toch even moest laten weten. :D :D :D Dexianen :lol: :lol: :lol: Hulpje van de Bank :D :D :D .
Wie oh wie is wie?
Nou Ikke nie 8)

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: LEED door SPAARSELECT en DEXIA deel 2

Ongelezen bericht door woest »

de reakties werden steeds feller en enigzins respectloos
Idaho


Ik doelde op jouw felle (en weinig respectvolle) reactie op een ondermijner van het forum (zie de quote van jouw posting van 27 november 2004). Ik wil maar zeggen: je weet hoe het voelt. Zeker helemaal vergeten...

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: LEED door SPAARSELECT en DEXIA deel 2

Ongelezen bericht door Idaho »

Ja, ik weet waar je op doelt, echter je/jullie denken maar dat ik dit forum wil ondermijnen, niet dus.

Maar Woest, laten we er fijn over op houden, jullie reakties op anders denkenden zijn zo langzamerhand wel bekend en daar valt verder niks meer aan te doen, dus jullie gaan lekker jullie gang en ik ga lekker verder met waar ik mee bezig ben.

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: LEED door SPAARSELECT en DEXIA deel 2

Ongelezen bericht door woest »

Dank je wel.

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: LEED door SPAARSELECT en DEXIA deel 2

Ongelezen bericht door Idaho »

Voor wat?

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: LEED door SPAARSELECT en DEXIA deel 2

Ongelezen bericht door woest »

inderdaad

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: LEED door SPAARSELECT en DEXIA deel 2

Ongelezen bericht door Idaho »

dan begrijpen we elkaar

Gesloten