LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] reacties kranten en overige media

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
JH

reacties kranten en overige media

Ongelezen bericht door JH »

Dexia-gedupeerde is het demonstreren nog niet moe
door Mathijs Rotteveel

'Dexia? Dexinee!', 'Pak de dief!' en 'Waarom meneer Zalm?' Ondanks het schikkingsvoorstel van Dexia is de strijd tussen de bank en de leasebeleggers nog altijd niet gestreden. Het lijkt er zelfs steeds feller aan toe te gaan.

Dexia-gedupeerden protesteren tegen de stopzetting van rechtszaken. Agnes Kant (op de voorgrond) nam een manifest van de demonstranten in ontvangst.
(foto Cees Zorn | GPD)

DEN HAAG | Gisteren stonden ze er weer. Honderd boze leasebeleggers demonstrerend op het Binnenhof in Den Haag. Ze waren verontwaardigd over de schikkingsvoorstellen die Dexia bank de gedupeerde beleggers heeft gedaan.
"Het is een schande", zegt Piet Koremans, van Platform Aandelenlease. "Ik wil en ik kan niet akkoord gaan met het schikkingsvoorstel van Dexia. Als ik daarop in zou gaan, moet ik alsnog alle rentebetalingen voldoen van de afgelopen tijd. In afwachting van het vonnis van de rechter heb ik die namelijk stopgezet. Maar ik ben Dexia helemaal niks schuldig, Dexia is mij iets schuldig."

Volgens Rob Okhuijsen, woordvoerder van Dexia, kan Piet Koremans best in aanmerking komen voor het schikkingsvoorstel, als hij dat zou willen. "Op 20 juni aanstaande weten we of de beleggers van de stichtingen Eegalease en Leaseverlies akkoord gaan. Als meer dan de helft van alle inzenders voor is, stoppen Eegalease en Leaseverlies hun collectieve rechtszaken tegen ons. Daarna kunnen ook leasebeleggers die geen lid zijn van genoemde stichtingen zich bij de schikking van Duisenberg aansluiten, dus ook de heer Koremans. En voor mensen die niet direct hun achterstallige rentes kunnen betalen, is er een betalingsregeling te treffen."

Koremans is echter nog niet overtuigd. "Dexia is er helemaal niet blij mee dat wij doorzetten", zegt hij. "Er zijn dit jaar nog heel wat rechterlijke uitspraken geweest die voor de bank allemaal negatief uitpakten."

Volgens Okhuijsen is dit onjuist. "Wij hebben heel lang onze mond gehouden over individuele rechtszaken", zegt hij. "Dexia is een beursgenoteerd bedrijf en kan niet bij elke uitspraak de pers inlichten. Onze aandeelhouders zouden er horendol van worden. Om de onjuiste verhalen van de verschillende belangengroepen te ontkrachten hebben we nu toch besloten een lijstje met voor Dexia positieve uitspraken te publiceren. Dat kan de heer Koremans ook krijgen, als hij wil."

Koremans: "Oh, nou ik heb andere informatie, maar ik ben hier wel benieuwd naar. Wij willen de betrokkenen natuurlijk wel van de juiste informatie voorzien".

Niet alleen

Maar Koremans staat in zijn protesten niet alleen. Belangenbehartigers als Leaseleed en Payback hebben dezelfde mening: procederen levert voor beleggers met de grootste schulden meer op dan het schikkingsvoorstel. Ook commerciële rechtsbureaus als Beursklacht en Leaseproces, denken dat er voor de meeste gedupeerde beleggers nog veel te halen valt. "Geen wonder", zegt Okhuijsen van Dexia. "Deze bureaus verdienen hun geld aan gedupeerde beleggers die doorprocederen."
Volgens Ger van Dijk van Leaseproces vallen de kosten voor beleggers echter reuze mee. "Wij werken op 'no-cure-no-pay'-basis." Volgens hem speelt Dexia het spel slim en heeft het zo de grote stichtingen en de politiek meegekregen.

Gunstig

"Het voorstel aan Leaseleed en Leaseverlies is voor Dexia heel gunstig", zegt Van Dijk. "Bij deze organisaties zijn heel veel kleine beleggers aangesloten. Voor hen is het niet zo interessant om verder te procederen omdat de kosten hiervan te hoog zijn. Bovendien tellen voor de acceptatie van de schikking alleen de ingezonden stemmen. Mensen die niet akkoord gaan met de schikking, zullen minder snel geneigd zijn om Dexia hier een briefje over te sturen, dan mensen die het wel zien zitten." | GPD

Haagsche Courant dd. 2/6/2005

Oom Dagobert

Re: reacties kranten en overige media

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

"Het voorstel aan Leaseleed en Leaseverlies is voor Dexia heel gunstig", zegt Van Dijk.
leaseleed moet zijn eegalease al is het afzonderlijke voorstel aan leaseleed ook onder de maat.

OD.

Truus2004

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Artikel uit BN/DeStem van 02-06-2005
‘Dexia? Dexinee!’ en ‘Pak de dief!’

Door Mathijs Rotteveel

Donderdag 2 juni 2005 - DEN HAAG – ‘Dexia? Dexinee!’, ‘Pak de dief!’ en ‘Waarom meneer Zalm?’ Ondanks het schikkingsvoorstel van Dexia is de strijd tussen de bank en de leasebeleggers nog altijd niet gestreden. Het lijkt er zelfs steeds feller aan toe te gaan.

(Foto: Robert Vos)

Gisteren stonden ze er weer. Honderd boze leasebeleggers demonstrerend op het Binnenhof in Den Haag. Ze waren verontwaardigd over de schikkingsvoorstellen die Dexia bank de gedupeerde beleggers heeft gedaan.

„Het is een schande“, zegt Piet Koremans, van Platform Aandelenlease. „Ik wil en ik kan niet akkoord gaan met het schikkingsvoorstel van Dexia. Als ik daarop in zou gaan, moet ik alsnog alle rentebetalingen voldoen van de afgelopen tijd. In afwachting van het vonnis van de rechter heb ik die namelijk stopgezet. Maar ik ben Dexia helemaal niks schuldig, Dexia is mij iets schuldig.“ Volgens Rob Okhuijsen, woordvoerder van Dexia, kan Piet Koremans best in aanmerking komen voor het schikkingsvoorstel, als hij dat zou willen. „Op 20 juni weten we of de beleggers van de stichtingen Eegalease en Leaseverlies akkoord gaan. Als meer dan de helft van alle inzenders voor is, stoppen Eegalease en Leaseverlies hun collectieve rechtzaken tegen ons. Daarna kunnen ook leasebeleggers die geen lid zijn van genoemde stichtingen zich bij de schikking van Duisenberg aansluiten, dus ook de heer Koremans. En voor mensen die niet direct hun achterstallige rentes kunnen betalen, is er altijd een betalingsregeling te treffen.“ Koremans is echter nog niet overtuigd. „Dexia is er helemaal niet blij mee dat wij doorzetten“, zegt hij.

„Er zijn dit jaar nog heel wat rechterlijke uitspraken geweest die voor de bank allemaal negatief uitpakten.“

Volgens Okhuijsen is dit onjuist. „Wij hebben heel lang onze mond gehouden over individuele rechtszaken“, zegt hij.

„Dexia is een beursgenoteerd bedrijf en kan niet bij elke uitspraak de pers inlichten. Onze aandeelhouders zouden er horendol van worden.“

Om de onjuiste verhalen van de verschillende belangengroepen te ontkrachten hebben we nu toch besloten een lijstje met voor Dexia positieve uitspraken te publiceren. Dat kan de heer Koremans ook krijgen, als hij wil.“

Koremans: „Oh, nou ik heb andere informatie, maar ik ben hier wel benieuwd naar. Want wij willen alle betrokkenen natuurlijk wel van de juiste informatie voorzien.“

Maar Koremans staat in zijn protesten niet alleen. Belangenbehartigers als Leaseleed en Payback hebben dezelfde mening: procederen levert voor beleggers met de grootste schulden meer op dan het schikkingsvoorstel.

Ook commerciële rechtsbureaus als Beursklacht en Leaseproces, denken dat er voor de meeste gedupeerde beleggers nog veel te halen valt.

„Geen wonder“, zegt Okhuijsen van Dexia. „Deze bureaus verdienen hun geld aan gedupeerde beleggers die doorprocederen.“

Volgens Ger van Dijk van Leaseproces vallen de kosten voor beleggers echter reuze mee. „Wij werken op ‘no-cure-no-pay'-basis.“

Volgens hem speelt Dexia het spel slim en heeft het zo de grote stichtingen en de politiek meegekregen. „Het voorstel aan Leaseleed en Leaseverlies is voor Dexia heel gunstig“, zegt hij. „Bij deze organisaties zijn heel veel kleine beleggers aangesloten. Voor hen is het niet zo interessant om verder te procederen omdat de kosten hiervan te hoog zijn. Bovendien tellen voor de acceptatie van de schikking alleen de ingezonden stemmen. Mensen die niet akkoord gaan met de schikking, zullen minder snel geneigd zijn om Dexia hier een briefje over te sturen, dan mensen die het wel zien zitten.“

Truus2004

Artikel uit BN/DeStem van 02-06-2005
Belangenbehartigers

Donderdag 2 juni 2005 - Er zijn tal van instelligen die hun best doen om het leaseleed te verzachten. Hier volgt een overzicht.

Eegalease en Leaseleed: Stichtingen die samen ruim honderdduizend beleggers vertegenwoordigen. Hebben collectief proces aangespannen tegen Dexia en trekken dat in als op 20 juni blijkt dat de meerderheid van de aangesloten beleggers akkoord gaat met het schikkingsvoorstel van Dexia.

Payback, Leaseleed en Platform Aandelenlease: Stichtingen en een platform die samen ruim 4.000 beleggers vertegenwoordigen die zich niet bij de schikking neerleggen. Payback en Platform Aandelenlease adviseren aangesloten beleggers bij hun rechtsgang en vragen daarvoor een bescheiden (vrijwillige) bijdrage. Leaseleed vraagt een bijdrage van zo'n duizend euro maar voert dan wel het proces.

Leaseproces en Beursklacht: Commerciële bureaus die op ‘no-cure-no-pay’ basis processen tegen Dexia voeren.

Truus2004

Okhuijsen ga ik ook een keer uitnodigen voor een lunch, om het hem dan allemaal ook maar eens uit te leggen! Maar ja, om na Duisenberg en Van Delden weer een afwijzing te krijgen..... :wink: (Al waren die afwijzigingen steeds zeer beleefd, strikt vertrouwelijk en persoonlijk per post, dat weer wel!). :)

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

Woensdag 1 juni Ja of NEE !!!

En dan hebben we het natuurlijk over het Ja of Nee tegen het schikkingsvoorstel van Dexia en de demonstratie om dit kracht bij te zetten.

Het gaat niet om een simpel Ja of Nee.
Het gaat om een Ja of Nee tegen de manipulatie en het onder druk gezet worden van de aandelenlease gedupeerden.
Het gaat om een Ja of Nee tegen de eenzijdige berichtgeving over deze schikking.
Het gaat om het Ja of Nee tegen het ingrijpen door de overheid door de eenzijdige stopzetting van de rechtszaken tegen Dexia.
Het gaat om een Ja of Nee tegen de zogenaamde belangenbehartigers Leaseverlies en de Consumentenbond.
Wiens belangen worden nu eigenlijk behartigt, die van de belangenbehartigers of die van de gedupeerden.

Woensdag 1 juni om 1300 uur op het Malieveld in den Haag.
Ongeveer 150 aandelenlease gedupeerden maken zich op voor een demonstratie TEGEN de manipulatie, eenzijdige berichtgeving, eenzijdig ingrijpen en zogenaamde belangenbehartigers.
Als wij vertrekken staat dhr Lemstra, van de Stichting Leaseverlies en Eegalease belangstellend toe te kijken.
Een lange sliert met vele spandoeken en protestborden trekt aan hem voorbij richting Tweede Kamer.
Als wij langs het ministerie van Financiën lopen zingt Johan via de microfoon: Ik ben Gerrit en ik steel als de raven....
Goed gevonden Johan!.
Tijdens de hele tocht worden we gevolgd door diverse cameraploegen en fotograven.
Tijdens de hele demonstratie klinkt toepasselijke muziek met als hoogtepunt het betreden van het Plein voor de Tweede Kamer.
Na een toespraak van Piet wordt het Manifest met de bijbehorende 1615 namen overhandigd aan Agnes Kant en Kees Vendrik.
Hierna neemt eerst Agnes Kant het woord gevolgd door Kees Vendrik.
Beide speeches laten niet aan duidelijk over, eindelijk kamerleden en volksvertegenwoordigers die weten wat er in de samenleving leeft.
Zij maken tenminste het woord volksvertegenwoordiger waar.
Frank Heemskerk was door een misverstand niet aanwezig, maar kon er later toch wel even bij zijn.
Ook hier weer vele cameraploegen, waaronder buitenlandse en Piet moet er aan geloven en een interview in het Engels geven over de aandelenlease affaire.
Zelfs onze minister president kwam nog voorbij maar had geen oren naar onze demonstratie.
Toen hij geroepen werd kon er een goedkope armzwaai van af.
Niet interessant toch, dat gewone volk!
Nee, dan Okerene, hij stal de show.
Geweldig dat hij, onder de medicijnen en in en rolstoel, zich zo inzette voor alles en iedereen. Deze man is een toonbeeld van verzet en strijd, voorop in de demonstratie en met woord en daad verkondigen wat ons was overkomen.
Hij was er maar jammer genoeg niet die grote groep andere gedupeerden die ook opgelicht en misleid zijn door de banken.
Zelfs die gedupeerden die hun rechtszaak hadden gewonnen en al hun geld hadden teruggekregen waren aanwezig.
De saamhorigheid was weer groot en de hele groep straalde het uit: SAMEN STAAN WE STERK!!!
Juist dat samenzijn en die onderlinge steun maakt ons onoverwinnelijk.
Alle aanwezigen voelden die kracht en steun.
De strijd is nog lang niet gestreden en we blijven vechten tot de rechter een uitspraak heeft gedaan over het onrecht wat ons is aangedaan, keer op keer!
Zoals bij elke demonstratie eindigde Ramses Shaffy met: WE ZULLEN DOORGAAN.....

En dat zullen we, maar wel samen en we zullen winnen want het recht zal zegevieren, zelfs in Nederland.
Iedereen bedankt voor zijn of haar inzet, ook degene die niet konden komen maar wel een geestelijke steun waren en diegene die op een andere wijze tot steun waren, allemaal bedankt voor deze onvergetelijke middag op 1 juni in Den Haag.

En het blijft NEE !!!

Groeten,
Piet

Foto’s van de demonstratie zijn te zien op www.platformaandelenlease.nl

Op een terrasje op het Plein hebben we nog nagepraat en geborreld.
Toevallig zat ook Joost Eerdmans van de LPF met een paar partijgenoten op het terras dus.....even een praatje gemaakt met hen over aandelenlease.
Zelfs onder de borrel blijven we zaken doen.
Er zijn geen grenzen voor de echte PAL die hards.

bokkie

Ongelezen bericht door bokkie »

Wellicht een keer tijd om wakker te worden, Piet? Het nieuws is eraf. Je ligt eruit, niemand (behalve een paar echt stekeblinden) neemt je nog serieus.

Kor S

Ongelezen bericht door Kor S »

uitmuntend verhaal piet.
:wink: vriend.

zo komen we er zeker wel.[especely the diehards ]
h.g kor.

pluutje

Ongelezen bericht door pluutje »

Wellicht ook een keer tijd om wakker te worden, Bokkie!

Je ligt eruit, niemand neemt jou nog serieus :!: :idea:

RuudVC

Ongelezen bericht door RuudVC »

Bedankt voor je verslag Piet alsook de inzet en moeite om deze demonstratie te organiseren en te begeleiden.
Overigens was er die dag in Den Haag nog 1 sympathysant vanuit Limburg naar Den Haag gereisd, die helaas niet op tijd een parkeerplaats kon krijgen. Ik dus; ik heb daarna op het binnenhof niemand meer van jullie gezien alleen cameramensen en publiek die iets te maken hadden met het referendum-gebeuren. Ik heb nadien nog even door de stad gewandeld en ben weer gegaan.
vr. groet, Ruud

trudy

Ongelezen bericht door trudy »

Je ligt eruit, niemand (behalve een paar echt stekeblinden) neemt je nog serieus.
Nee, ik heb die mekkeraar nooit serieus genomen, maar hij begint nu wel vervelend en bijzonder irritant te worden met die zielige bokkesprongen van hem.

Bokkie kan je niet één heel grote sprong nemen en van dit forum springen? Zou je iedereen een groot genoegen mee doen.
Laatst gewijzigd door trudy op 06 jun 2005 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.

trudy

Ruud, onder het Malieveld is een parkeergarage.

Wat jammer nou toch, zo'n eind rijden en dan geen parkeerplaats vinden.

RuudVC

Ongelezen bericht door RuudVC »

Hallo Trudy, bedankt voor de info; ik had echter al moeite om het malieveld te vinden (ik kom niet vaak in Den Haag), doch mijn bestelbus past niet altijd in een parkeergarage vanwege de hoogte.
Een evt. volgende keer zal ik gewoon iets eerder moeten vertrekken.
Ik had gelukkig nadien nog een afspraak in Eindhoven, dus is niet alle moeite voor niets geweest.
vr.groet, Ruud

Willems

Ongelezen bericht door Willems »

Bok,

Je bent té eenvoudig, té ongelezen om iets treffends te kunnen zeggen, waaruit men zou kunnen zeggen, die bok is vooruitstrevend. Met jouw huidige uitlatingen, indien men zegt té simpel om niet achterlijk te zeggen, dan heeft men té veel gezegd! Indien je weet, maar dat kan je nooit weten, hoe ver de gedupeerden stonden twee à drie geleden en wat zij thans achter de rug hebben, dan zal jij op zijn minst een rode kaak krijgen met je stupide opmerking: wakker worden,nieuws is eraf!!Met jouw deeldenken geeft je aan, niets van heel deze affaire af te weten, laat staan dat jij een zinnig beeld hebt van het totale gebeuren. Je hebt behoefte om indruk te maken en valt op als een zeer triestig domme achterlijk figuur van willen en niet kunnen! Dat je toch zo moedig bent om je toch hier op dit forum te laten zien, komt omdat je onbewust overmoedig bent en jezelf overschat.
Theo van Gogh had dezelfde roekeloze fout gemaakt, maar van Gogh had een doel en jij bent een avontuurlijke proleet, die denkt wakker te zijn terwijl je slaapt, maar vroeg of laat definitief eruit ligt, zolang anderen jou wel serieus nemen en constant in de gaten blijven houden!
Bij jou is er geen spoortje verstand te ontwaren, dan dat van een meewarige zielepoot!

Margriet

Ongelezen bericht door Margriet »

RuudVC
Wij rijden naar Voorburg en nemen dan de tram naar CS station dan kun je lopend naar het Malieveld toe ,wij zijn ook nog in de stad gebleven tot ong. 17.00 of wat later, terrasje enz.Jammer dat je niemand gezien hebt maar er waren er toen nog meer..
Groeten Margriet.

aaron

Ongelezen bericht door aaron »

is deze site voor allemaal ongenoegen en elkaar steeds in de z""k zetten?iedereen heeft zijn eigen mening over dexia hoe dus op met al dat gedoe en onderneem stappen,ga naar een advocaat en wachtaf wat er uit komt,we zijn allemaal wantrouwig maar je moet zelf iets doen.

trudy

we zijn allemaal wantrouwig maar je moet zelf iets doen.
Denkt u nu echt dat wij stilzitten en niets doen??????

Waar haalt u die wijsheid wel vandaan?

En bokkie is een troll, die kunnen we niet serieus nemen. Die probeert ons gedupeerden steeds in de z . . k te zetten en niet andersom.

piano

Ongelezen bericht door piano »

aaron komt waarschijnlijk net kijken Trudy en heeft meteen last van de bekende vooringenomenheid.

trudy

wijsheid in pacht hebben bedoel je zeker :lol:

aaron

Ongelezen bericht door aaron »

ben niet van vandaag of gisteren maar dat gez""k moet ophouden.stil zitten doet niemand dat geloof ik graag.maar zeuren des te meer.

Gesloten