LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Restbedrag Duisenbergregeling

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Jack10
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 okt 2003 22:51

Restbedrag Duisenbergregeling

Ongelezen bericht door Jack10 »

Hallo allemaal,

enige tijd terug ben ik ingegaan op de Duisenbergregeling. Omdat ik onder de eegalease-regeling viel werd de restschuld kwijtgescholden.
Wat schetst echter mijn verbazing dat ik aan Dexia nog een bedrag van iets meer dan Eur. 300,- dien te betalen.

Wie heeft dit ook aan de hand (gehad) of kan mij vertellen waarop dit gebaseerd is.

(Ik heb reeds eerder hiernaar gevraagd op het forum maar de postings gingen destijds in een heel andere richting.)

Bijvoorbaat dank voor jullie reacties!!!

Groetend,

Jack

zomerzegel
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 jul 2006 23:33

Re: Restbedrag Duisenbergregeling

Ongelezen bericht door zomerzegel »

een nog openstaande termijn?

Adne
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 aug 2005 14:08

Re: Restbedrag Duisenbergregeling

Ongelezen bericht door Adne »

Heb je Dexia al gebeld die kunnen je uitsluitsel geven :!:

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Restbedrag Duisenbergregeling

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Het lijkt mij dat er hier genoeg is gewaarschuwd voor de betrouwbaarheid van Dexia.
Mooie beloftes over kwijtschelding zouden voor mij daarom niet voldoende zijn. Bovendien, zet je betaalde inleg eens naast het bedrag van de zogenaamde kwijtschelding.
Een kwijtschelding van een schuld die nog helemaal niet vast staat.
Mocht ik ooit in de verleiding komen om een aangeboden schikking te tekenen dan zou ik die pas tekenen als ik een gespecificeerde "eindafrekening" zou krijgen met de vermelding dat Dexia hier niet meer op kan terugkomen.
Sterker, dat je na ontvangst geen enkel contact met Dexia meer wilt.
Ik weet niet of dat bij de Duisenbergondertekening mogelijk was maar
dit soort naheffingen waar Dexia best wel recht op zal hebben verbaast me dus niets.
Lokkertjes over wat je kwijtgescholden krijg maar geen opgaaf over wat je nog moet betalen.
gr. OD.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Restbedrag Duisenbergregeling

Ongelezen bericht door Janny »

Op de eindafrekening die ik kreeg, en terzijde legde, staat ook een bedrag van"contractueel nog verschuldigd dividend"en dan volgd er een bedrag dat nergens uit valt af te leiden.

En waar dan wel in het "contract"staat dat ik aan het eind van de rit hun nog dividend moet betalen, heb ik nergens gevonden. echter ze zetten het wel op de eindafrekening.

Toen ik een voorstel voor de duisenberg *(rekening *)regeling kreeg, stond ook weer hetzelfde bedrag vermeld.

Janny
Laatst gewijzigd door Janny op 02 aug 2006 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Restbedrag Duisenbergregeling

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Als ik het goed begrijp moest je dus eerst de Duisenbergregeling tekenen en kreeg je daarna pas de eindafrekening?
Sta er verder buiten hoor, alleen interessant om te volgen.
gr.OD.

jcpvanmeer
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2005 14:09

Re: Restbedrag Duisenbergregeling

Ongelezen bericht door jcpvanmeer »

Ik kreeg in april ook een aanbod voor kwijtschelding van de restschuld met de mededeling dat er op de eindafrekening nog E. 80,-- betaald moest worden. Dit om voor mij onduidelijke reden. Ik heb toen besloten het aanbod niet te accepteren en door te procederen. Gelukkig....
Iedereen veel geduld toegewenst want dat zullen degenen die doorprocederen wel nodig hebben.
Jacqueline

teejee
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 jun 2006 11:20

Re: Restbedrag Duisenbergregeling

Ongelezen bericht door teejee »

Hoi Jack,

Wellicht heb je al eerder een lease-contract gehad waar je iets aan over gehouden hebt. Dat wordt eerst verrekend met je verlies en dien je dus terug te betalen als je akkoord gaat met de DB-regeling. Dit wordt gemakshalve niet vermeld door Dexia, velen zijn hier al in getrapt. :cry:
Dexia bestempeld een uitbetaling van een eerder contract als winst, terwijl je volgens mij toch echt de betaalde rente-termijnen in mindering moet brengen en dan pas moet kijken of je iets verdiend hebt.

Je had inderdaad eerst over de eindafrekening moeten beschikken alvorens je tekende. Deze werkwijze van Dexia wordt niet duidelijk uitgelegd aan de gedupeerden.

Sterkte!!!

Jack10
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 okt 2003 22:51

Re: Restbedrag Duisenbergregeling

Ongelezen bericht door Jack10 »

@Teejee,

(ben even afwezig geweest)

ik heb nooit eerder een contract of wat dan ook gehad.
Mijn echtgenote had niet megetekend dus bestaat er in feite geen contract.

Na ondertekening Duisenbergregeling kwam de afrekening en bleek dat het bedrag van Eur. 300 nog wat betaald moest worden.
Zo niet maakte men melding bij het BKR.

k-h
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2006 09:11

Re: Restbedrag Duisenbergregeling

Ongelezen bericht door k-h »

Ja, ook ik kwam volgens Dexia in aanmerking voor terugbetaling Duisenberg regeling ik vond dit heel vreemd in het voorjaar had ik nog een schuld van 5.843.00 euro en op 26 mei kon ik ineens 2.151.36 euro terug krijgen via Duisenberg regeling alleen ze moesten nog een uittreksel hebben uit de Gemeentelijk Basis Admininistratie dat ik toen gehuwd was.dit alles moest zo snel mogelijk terug maar voor 28 aug.2006.
Ik heb begin van deze maand een briefje naar Dexia Amsterdam gestuurd met de vraag als ik dit tekend of dat ik dan echt rond ben met Dexia.
Ik ben opgebeld door een heel aardig jonge dame van Dexia Amsterdam hoop begrip en vond alles ook heel naar maar wist te vertellen dat het beetje verwarend was opgesteld. ik kreeg niet die 2.151.36 terug maar dit was het bedrag dat van mijn restschuld afging.
Ik heb haar gevraagd dit voor mij een gespecificeerde rekening toe testuren .
Maar echt op het voorstel wordt geen woord geschreven over die 5.843.00 euro dit hadden ze toch ook kunnen vermelden bij dit voorstel
ze noemde het: productnaam- beeindegings datum- koersresultaat -persoonlijk saldo- restschuld(hier staat bij 2.151.36)als ze open waren had hier toch moeten staan 5.843.00 -2.151.36= dit moet u alsnog betalen als u dit nu ondertekend
Ik heb hier maar een gedachte bij, HET BLIJVEN RATTEN.







Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Restbedrag Duisenbergregeling

Ongelezen bericht door Elias »

En wratten......ze blijven maar terugkomen :wink:

Gesloten