LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie niet in aanmerking komt

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Wie niet in aanmerking komt

Ongelezen bericht door Dubio »

De zeer schappelijke Dexiabank heeft zich weer van z'n barmhartige kant getoond.
2/3 korting op je restschuld als je contract afloopt.
100% als je contract afloopt en je hebt een slecht huwelijk.
10% korting bij de langlopende producten die men eerder wil stoppen.
1/3 deel korting op je restschuld als je het Dexia-aanbod hebt getekend, en je schuld in een keer wil voldoen.

Wie worden hier NIET genoemd: de wanbetalers.
De mensen die naar Piet hebben geluisterd en zijn gestopt met betalen worden in dit voorstel niet genoemd, zou er voor hun iets anders gelden?

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Wie niet in aanmerking komt

Ongelezen bericht door flappie »

omdat zei toch niet met de schikking meegaan natuurlijk.

groen
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 apr 2005 13:24

Re: Wie niet in aanmerking komt

Ongelezen bericht door groen »

Beste stront vlek, (Dubio)

hahahahah, denk je echt dat wij hier mee akkoord gaan. Ben nog aan het lachen van "HET AANBOD"

Nu kunnen we lekker snel de rechter een uitspraak laten doen, wedden dat we geld gaan terug krijgen.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Wie niet in aanmerking komt

Ongelezen bericht door flappie »

precies meneer groen.

jll
Berichten: 453
Lid geworden op: 10 feb 2004 21:34
Contacteer:

Re: Wie niet in aanmerking komt

Ongelezen bericht door jll »

Jurispredentie tot heden:

Egalease: vernietiging contract, terugbetaling betaalde termijnen
Depotconstructie:vernietiging contract, terugbetaling betaalde termijnen
Sprintplan (geen restschuld mogelijk na 5 jaar): vernietiging contract, terugbetaling betaalde termijnen
Groeivermogen (geen restschuld mogelijk na afloop): vernietiging contract, terugbetaling betaalde termijnen
enz. enz

sannie
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 feb 2004 10:14

Re: Wie niet in aanmerking komt

Ongelezen bericht door sannie »

dubio,wat voor iemand ben jij eigenlijk,weet jij hoeveel ellende er word uitgestort over ons,hoe kun je je zo vermaken over de ellende van een ander,hoe kun jij zo leven?

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Wie niet in aanmerking komt

Ongelezen bericht door impact »

Vertel maar aan je baas dat ik doorga met mijn eegaleasezaak, Dubio. Tot het einde. Ik wil de hele inleg terug + rente en kosten en natuurlijk vernietiging restschuld door de nietigheid van de contracten. TENMINSTE!

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Wie niet in aanmerking komt

Ongelezen bericht door flappie »

eenmaal begonnen moeten we de westrijd toch ook afmaken. Dus dat betekend de overwinning behalen op dexia.

groen
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 apr 2005 13:24

Re: Wie niet in aanmerking komt

Ongelezen bericht door groen »

Beste Flappie,

Je heb helemaal gelijk, we gaan door tot het bittere einde.

Trouwens als wij ons geld terug krijgen. Heb ik er wel € 1000 over op er achter te komen wie dubio is. Wie doet er mee?

Met geld kun je iedereen omkopen, dus Dubio maak je borst maar vast nat. Wij komen wel ff bij je langs. hahahahahah


Groeten en onhou,

DEXIA GAAT BETALEN

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: Wie niet in aanmerking komt

Ongelezen bericht door woest »

Van www.dexia.nl:
Moet ik mijn maandtermijnen blijven betalen?

Ja, het nakomen van uw contractuele verplichtingen is een voorwaarde om in aanmerking te komen voor een schikking.
Zoals je ziet, dubieuze dubio, heeft je baas daar aan gedacht.
Laatst gewijzigd door woest op 29 apr 2005 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.

meesmerel
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 apr 2005 11:03

Re: Wie niet in aanmerking komt

Ongelezen bericht door meesmerel »

nb. 100% kwijtschelding restschuld zal alleen gelden indien er sprake is van eegalease-zaak: nb. volgens Dexia dient er dan binnen 3 jaar na het afsluiten van het contract correct te zijn vernietigd door de niet meetekende partner.... In rechtzaken geldt dat de rechter zegt dat de verjaringstermijn pas gaat lopen op het moment dat de partner van het contract afweet...en het vonnis is dan dat dexia de inleg terug moet betalen en de restschuld wordt kwijtgescholden...

bij geen eegalease: rechtbank oordeelt meestal dat 75% van de inleg + restschuld voor rekening van dexia moet zijn en 25% voor de belegger...dit is dus gunstiger dan het voorstel.... waar slechts 66% van de restschuld wordt kwijtgescholden....

Dexia-aanbod = misbruik van omstandigheden en volgens mij niet rechtsgeldig (zwarte lijst)...dus de rechter zal waarschijnlijk ook hier gunstiger oordelen (is al gebeurt ook)...

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Wie niet in aanmerking komt

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Schikken doe je alleen als je daar profijt bij hebt.

Dexia verdient dus aan de schikking zoals voorgesteld, anders zou deze schappelijke :lol: , barmhartige :lol:, sociale :lol: dexiabank het echt niet doen.

Het is dus duidelijk, mensen die schrik hebben en er vanaf willen zijn krijgen dus minder. Vergelijk dit maar met mensen die indertijd het dexia aanbod (onder zeer zware druk en dreigementen van dexia) hebben aanvaard. Die krijgen duidelijk véél minder.
Mensen die nu op dit nieuwe bod ingaan krijgen ook minder dan de mensen die hun aanvankelijke angst hebben omgezet in kwaadheid jegens dexia en en doorgaan en de rechter laten rechtspreken, zie:
Geplaatst op 29 Apr 2005 11:05 door jll

Jurispredentie tot heden:

Egalease: vernietiging contract, terugbetaling betaalde termijnen
Depotconstructie:vernietiging contract, terugbetaling betaalde termijnen
Sprintplan (geen restschuld mogelijk na 5 jaar): vernietiging contract, terugbetaling betaalde termijnen
Groeivermogen (geen restschuld mogelijk na afloop): vernietiging contract, terugbetaling betaalde termijnen
enz. enz

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Wie niet in aanmerking komt

Ongelezen bericht door flappie »

9 van de 10 zaken zijn gewonnen door de beleggers in andere gevallen is er niet geprocedeert met een advocaat of heeft men verstek laten gaan.

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Wie niet in aanmerking komt

Ongelezen bericht door cornelis »

Dexia-aanbod = misbruik van omstandigheden en volgens mij niet rechtsgeldig (zwarte lijst)...dus de rechter zal waarschijnlijk ook hier gunstiger oordelen (is al gebeurt ook)...



Dat is wat mijn advokaat ook zegt.
Bovendien weten we welke druk er is uitgeoefend om maar zoveel mogelijk gedupeerden over de streep te trekken.
En dexia maar doen alsof ze zo geweldig bezig zijn.
Groetjes

michel
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 okt 2003 02:07

Re: Wie niet in aanmerking komt

Ongelezen bericht door michel »

Ik zat 1.5 jaar geleden toen mijn winstverdriedubbelaar afliep met een restschuld van 12.000 euro. Ik heb toen besloten om de aandelen helemaal over te nemen en heb hiervoor 18.000 geleend van mijn ouders. Ik heb dit natuurlijk wel onder protest gedaan en in de brief vermeld dat ik niet van mijn rechten afzie, maar dat ik me gedwongen voel ze over te nemen.
Mijn vraag is nu heb ik ook nog gewoon recht op kwijtschelding van 3kwart van die 12.000 euro of heb ik het helemaal verkeerd aangepakt en al mijn rechten verloren.
Wie kan mij hier iets over zeggen, ik denk dat ik niet de enige ben die in deze situatie zit??

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Wie niet in aanmerking komt

Ongelezen bericht door Dubio »

Je moet bedenken dat de administratie van Dexia een puinhoop is, waarschijnlijk komen gewoon eerst de aflopende contracten aan de orde.
Daarna komen de mensen die wel al hun termijnen hebben betaald, maar nog niet hun restschuld. Zij krijgen waarschijnlijk nog een keer een zeer coulant verzoek om 1/3 deel van de restschuld te fourneren.
De eega's die alle termijnen hebben betaald, maar geen restschuld zijn waarschijnlijk overal vanaf.
De mensen die hun termijnen ook niet betalen zullen achtervolgd blijven worden.
Mensen met het Dexia-aanbod krijgen alleen korting als ze zelf initiatief ondernemen, maw: in een keer hun schuld voldoen.
Mensen die al betaald en zich dus eigenlijk keurig aan de afspraak hebben gehouden komen echt als allerlaatste, en jij hebt geen vordering op Dexia, en Dexia niet op jou.

michel
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 okt 2003 02:07

Re: Wie niet in aanmerking komt

Ongelezen bericht door michel »

Maar is dit nu een ja of een nee?
Ga ik nog wat terugvangen uiteindelijk of niet?

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Wie niet in aanmerking komt

Ongelezen bericht door Dubio »

Officieel zeggen ze dat het geld voor alle contracten die na 1997 gesloten zijn, dus ja. De moeilijkheid is dat jij geld van hen wil, kijk maar eens hoe moeilijk het voor Dexia is om geld te krijgen van cliënt en als Piet ed. Deze komen dus ook niet voor de schikking in aanmerking.

WimDuisenberg
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 apr 2005 12:29

Re: Wie niet in aanmerking komt

Ongelezen bericht door WimDuisenberg »

Trouwens als wij ons geld terug krijgen. Heb ik er wel € 1000 over op er achter te komen wie dubio is. Wie doet er mee?

Met geld kun je iedereen omkopen, dus Dubio maak je borst maar vast nat. Wij komen wel ff bij je langs. hahahahahah
Lekker zielig.

Ik ga ook akkoord. Meteen van het gezeik af.

groen
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 apr 2005 13:24

Re: Wie niet in aanmerking komt

Ongelezen bericht door groen »

Ja wel,

Dexia probeert ook iedereen om te kopen, alleen ze betalen niks. Ja, zalm en donner hebben ze al omgekocht. Nu alleen de rechters nog. Nou ik ga net zo lang door tot ik me geld terug krijg.

En als ik het uiteindelijk allemaal verlies dan ben ik pleiten uit nederland. Maar niemand krijgt ook nog maar € 1 euro van me. Maar verliezen doen we niet, de enige verliezers zijn de mensen die met dit plan instemmen. Er word een worst voor je gehouden. En de mensen bijten ook nog. Nou veel succes allemaal, als wij straks van dexia winnen. Want trek je al je haren uit je hoofd.

Groeten

groen

Gesloten