Een van de eisen was het onmiddellijk verwijderen van de BKR registratie.
Sub (c) is in dit geval de eis van verwijdering.
Dexia stelt over de BKR registratie:
Dexia zegt dus, als je de registratie wilt laten verwijderen, dan moet je bij het BKR zijn, zie artikel 27.Volledigheidshalve merkt dexia nog op dat het in sub(C) gevorderde in geen geval voor toewijzing in aanmerking komt.
Dexia kan nooit genoopt worden als haar mening te geven, dat de registratie onjuist is, nu zij van mening blijft dat die registratie terecht is.
Overigens geschied verwijdering van gegevens uit het register op initiatief van het bureau zelf(zie artikel 27 Algemeen reglement BKR ).
Het staat ..... vrij hun mening omtrent het bestaan van schulden aan dexia aan het bureau kenbaar te maken.
En wat zegt het BKR hierover:
Bovenstaande staat op www.bkr.nlBent u van mening dat de gegevens die u hebt ingezien onjuist zijn? Dan kunt u een verzoek tot correctie indienen bij de deelnemer die uw gegevens heeft aangemeld of bij BKR. U hebt 'het recht op correctie' als uw gegevens onjuist zijn. Wij kunnen uw gegevens alleen wijzigen in opdracht van de deelnemer die uw gegevens heeft aangemeld. Komt u er niet uit met uw kredietverlener? Dan kunnen wij voor u bemiddelen. Wij gaan dan na of de informatie over u volgens de juiste procedures en met de juiste gegevens verwerkt is in het Centraal Krediet Informatiesysteem (CKI).
Als het conflict blijft bestaan, kunt u uw zaak ook voorleggen aan de Geschillencommissie BKR. Komt de geschillencommissie tot een uitspraak, dan is deze bindend. Dit betekent dat de deelnemer, BKR en u zich moeten neerleggen bij de uitspraak. Voor meer informatie over het indienen van uw bezwaar kunt u terecht bij de afdeling Inlichtingen & Inzage van BKR, postbus 6080, 4000 HB Tiel. Op werkdagen is deze bereikbaar tussen 8.30 en 17.00 uur via 0900-257 84 35 of 0900 - BKRTIEL (€ 0,15 per minuut).
Procedure Geschillencommissie BKR
Kunt u het niet eens worden met de deelnemer over de door hem aangemelde gegevens? Dan kunt u de Geschillencommissie BKR om een uitspraak vragen. Deze commissie beoordeelt of de deelnemer en BKR zich hebben gehouden aan de BKR regels. Komt de Geschillencommissie tot een uitspraak, dan is deze bindend. Dit betekent dat de deelnemer, BKR en u zich moeten neerleggen bij de uitspraak.
Voor het indienen van klachten bij de geschillencommissie gelden onder andere de volgende voorwaarden:
· U moet schriftelijk kunnen aantonen dat u uw klacht eerder zonder succes hebt voorgelegd aan de deelnemer of aan BKR. U kunt dus pas een beroep doen op de geschillencommissie als u er niet uit komt met de deelnemer of met BKR.
·U moet uw bezwaar schriftelijk indienen binnen twee maanden nadat BKR of de deelnemer uw verzoek tot correctie heeft afgewezen.
·U draagt zelf € 22,50 bij aan de kosten voor behandeling van uw bezwaarschrift door de commissie. Als de commissie u in het gelijkstelt, krijgt u deze bijdrage uiteraard terug.
De Geschillencommissie BKR komt een aantal keer per jaar bijeen. De uitspraken van de commissie worden gepubliceerd in het Uitsprakenblad van het Nederlands Instituut voor het Bank- en Effectenbedrijf, NIBE, in Amsterdam.
Wilt u meer weten over hoe u een klacht kunt indienen? Bel dan met onze afdeling Inlichtingen & Inzage. Op werkdagen is deze bereikbaar tussen 8.30 en 17.00 uur via 0900 - 257 84 35 of 0900 - BKRTIEL (€ 0,15 per minuut). Of schrijf naar BKR, afdeling Inlichtingen & Inzage, postbus 6080, 4000 HB Tiel. Onze medewerkers informeren u over de te volgen procedure, de geldende voorwaarden en de termijnen die u in acht moet nemen.
Geschillencommissie BKR
De Geschillencommissie BKR bestaat uit onafhankelijke deskundigen op het gebied van privacywetgeving en kredietverlening. De uitspraken van de geschillencommissie zijn bindend. Dit betekent dat de deelnemer, BKR en u zich moeten neerleggen bij de uitspraak.
De uitspraken van de Geschillencommissie BKR worden gepubliceerd in het Uitsprakenblad van het Nederlands Instituut voor het Bank- en Effectenbedrijf (Nibe).
Samenstelling Geschillencommissie BKR
Dhr. prof. mr. J.J.C. Kabel, voorzitter
Mw. mr. L. Jonker, secretaris
Dhr. J. van Dasselaar, lid
Dhr. mr. G.J. Ribbink, lid
Dhr. J.A. Helmes, plaatsvervangend lid
Dhr. mr. M.M. van Vonderen, plaatsvervangend lid
Nou, ik zou zeggen succes, doen, makkie!
Niet waar dus, er zijn al veel topics verschenen over BKR en het NIET verwijderen van de BKR registratie. De rechter zal hierover moeten vonnissen en dat kan lang duren, tot die tijd moeten we dus op een houtje bijten.
Zalm en zijn piranja vriendjes laat ons zwemmen in troebel water maar hoe kom je eruit?
Wie heeft ervaring met deze geschillen commissie.
Groeten,
Piet