LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aegon ziet winst stijgen...

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Karin

Aegon ziet winst stijgen...

Ongelezen bericht door Karin »

Aegon ziet winst stijgen naar 466 mln

Door onze financiële redactie

DEN HAAG, 7 AUG. Aegon heeft in het tweede kwartaal zijn winst verdrievoudigd tot 466 miljoen euro. De verzekeraar profiteert van de aantrekkende beurs en minder bedrijfsdebacles.

Bij dit artikel
• NIEUWS - ABN Amro maakt winstsprong

Dat heeft het concern vanmorgen bekendgemaakt. Volgens Aegon zijn de vooruitzichten aan het verbeteren. Maar het concern vindt de marktomstandigheden nog te onzeker om een winstprognose te geven.

De nettowinst steeg van 146 miljoen naar 466 miljoen (30 cent per aandeel), voornamelijk als gevolg van het treffen van minder voorzieningen. In het afgelopen kwartaal trof de verzekeraar 126 miljoen euro aan voorzieningen voor kredietrisico's in de Verenigde Staten. In dezelfde periode vorig jaar zette Aegon nog 294 miljoen opzij.

Daarnaast werd in de maanden april, mei en juni niet meer versneld afgeschreven op de kosten van verkochte verzekeringspolissen. In het tweede kwartaal van vorig jaar nam Aegon een eenmalige last van 318 miljoen euro voor verkochte polissen. Daarnaast reserveerde het concern toen 171 miljoen euro voor verkochte verzekeringsproducten die een vaste uitkering garanderen.

Bestuursvoorzitter Don Shepard zei vanochtend dat de lagere dollar zorgde voor forse valutaverliezen bij Aegon dat meer dan de helft van zijn winst in de Verenigde Staten behaalt. Het concern moest het afgelopen kwartaal hierdoor 506 miljoen euro afboeken op het eigen vermogen. In het eerste kwartaal bedroegen de valutaverliezen 539 miljoen. Daarmee komt het valuta-effect over het eerste halfjaar uit op 1.045 miljoen euro negatief.

Financieel directeur Jos Streppel zei tevreden te zijn over de huidige financiële gezondheid van Aegon. ,,Daarom keren we ook een deel van de winst in contanten uit.''

Aegon wilde nog niet reageren op de voorstellen die de commissie-Tabaksblat vorige maand deed om goed ondernemingsbestuur te bevorderen. Tabaksblat stelde onder meer voor dat professionele beleggers als Aegon op aandeelhoudersvergaderingen komen en hun stem laten gelden. ,,Wij gebruiken ons stemrecht al in Amerika en Engeland'', zegt Streppel. ,,In Nederland doen we dat formeel nog niet. We beraden ons op de voorstellen van Tabaksblat en hebben tot begin september de tijd om daarop te reageren.'' Tabaksblat is president-commissaris van Aegon.

Geruchten over verkoop van Scottish Equitable, een verzekeringsdochter in het Verenigd Koninkrijk, verwees topman Shepard naar het rijk der fabelen. ,,Er is in het geheel geen discussie over verkoop. Wij zijn sterk gecommitteerd aan Scottish Equitable.''

7 augustus 2003 NRC Handelsblad

Luc

Re: Aegon ziet winst stijgen...

Ongelezen bericht door Luc »

De verzekeraar profiteert van de aantrekkende beurs en minder bedrijfsdebacles.
Nou, daar moet dan verandering in gaan komen wat betreft de bedrijfsdebacles.

:evil:

Luc

Ab S.

Ongelezen bericht door Ab S. »

Hoi

Jij bent een voorstander om Aegon aan te pakken vanwege, Sprintplannen en nog veel meer andere plannen. In dit geval dus Spaarbeleg, ik ben het helemaal met je eens , dat deze druiloren hard aangepakt moeten worden. Omdat zij de lachende derde gaan worden.

Met hun mooie winsten. Schandalig.

Groet,

A.S.
Laatst gewijzigd door Ab S. op 01 jul 2004 12:00, 2 keer totaal gewijzigd.

Luc

Nee Ab, vanwege het feit dat zij die rommel verzonnen hebben en de boel van de hand hebben gedaan. Zo blijven ze buiten schot.

Luc

Ab S.

Hi

Aegon is de bakermat van deze wanprodukten, je hebt 100% gelijk wat een "slimme jongens" maar ook deze mensen, zullen zichzelf ééns tegenkomen.

Groet,

Ab
Laatst gewijzigd door Ab S. op 01 jul 2004 12:00, 2 keer totaal gewijzigd.

Luc

Daar heb je helemaal gelijk in. Want het blijft een natuurwet:

Zoals je met anderen omgaat, zullen ze vroeger, nu of later ook met jóu omgaan.

Alleen zijn wij daar misschien niet bij. Maar aan deze natuurwet kan geen mens zich onttrekken en dat is maar goed ook.

What goes around, comes around ;)

Vgr,

Luc

Ab S.

Zo is het maar net. Daar kunnen multinationals niets aan veranderen, aan natuurwetten. Ga nog een poosje buiten zitten. Wat een hitte :!:

Nog een prettige avond en bedankt voor de uitleg.

Groetjes,

Ab :wink: :wink:
Laatst gewijzigd door Ab S. op 01 jul 2004 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Luc

Zo is dat.

Wat rest is voor eenieder de dure les om nooit meer ondoordacht, onvoorbereid, onwetend of onder druk iets te tekenen. Dit geldt niet alleen voor bankzaken, maar voor alles.

Zodra mensen haast hebben om je iets te laten tekenen, dan klopt er al iets helemaal niet. Dat zou al een lichtje moeten laten branden.

Neem de tijd, informeer, probeer in de gaten te krijgen wáár je aan begint.

Laat je niet misleiden door gladde praatjes, 'u-bent-gek-als-u-dit-aanbod-laat-lopen!!!' - teksten. Neem (bedenk-)tijd. Ga op je intuïtie af. Blijf kritisch.

Juist de kwetsbare mensen zijn vaak de dupe. Hoe menselijk is het niet om dingen voor je te laten regelen als je niet sterk genoeg bent om alles zelf te overzien. Maar in dit geval is het fout gegaan.

Hou dingen in eigen beheer. Geef dit soort belangrijke zaken niet uit handen. Bepaalde mensen pakken wat ze pakken kunnen, zoveel is duidelijk geworden dus hou je hersens erbij.

Luc

Ted de Bruin

Ongelezen bericht door Ted de Bruin »

Hoi Luc,

Wijze woorden Luc , de zwakkere zijn altijd de pisang in deze keiharde wereld en het wordt alleen maar erger.

mvg

Ted.

An

Ongelezen bericht door An »

Nu Luc en Ted.

Ik wou juist op Luc,s wijze woorden reageren en zag dat Ted mij voor was. Goedenavond trouwens.

Maar dat wou ik dus ook ff zeggen, dat ze dit dus toendertijd, ook mijn schoonvader zo geflikt hebben. Iemand van 88 jaar verkoop je toch niet zulk een product? Maarja, hij is er toen ook ingetrapt, met alle gevolgen van dien. Stelletje geldwolven!

Gr. An :wink:

Ted de Bruin

Dag An,

Schandalig toch om zulke oude mensen , zulke produkten te verkopen.

Bij ons waren er 2 bemiddelaars destijds bezig, namen iedereen aan die maar een woordje Nederlands spraken.

Die verkopers gingen zelfs zo ver om namen te noteren van mensen, die waren overleden. Gingen ze via rouwadvertenties kijken op het kerkhof wat de geboortedatum was etc. Alleen maar om hoge provisies op te strijken.

Daarom vind ik de woorden van Luc erg goed gekozen.

Hoe is het verder met je. :wink:

Ted.

Ted de Bruin

Nou An ik zet mijn Targa computer uit want ik heb last van de hitte.

Groetjes,

Ted.

An

Hoi Ted.

Het gaat goed met mij hoor! Met jou ook?

Maarrre Ted, dat van dat kerkhof snap ik niet helemaal? Waarom gingen ze die geboortedata dan noteren? Toen ze het mijn schoonvader verkochten, leefde hij nog en was zelfs kerngezond maar wel al op leeftijd!

Alleen hij was ook zo naief om te niet te weten dat het om geleent geld ging, bleek later. Hij had ook volgens mij toen dollartekentjes in zijn ogen. Want wat moet een man op leeftijd nu met zoveel geld, als het wel goed was gegaan? Misschien voor zijn kinderen? Zijn we nooit te weten gekomen. Nu, de rest van het verhaal ken je wel, want dat had ik je al eens verteld.

Daarom Ted, blijf ik jullie verhalen hier op het forum graag volgen om bij te blijven, rondom deze materie.

An

:?: :?: Targa? Okè het zal wel! We hebben allemaal wel last van de hitte. Geef niks hoor!

Ted de Bruin

Dag An,

Ik wilde nog even kijken. Het was Adviesgroep. Gingen die verkopers :twisted: :evil: de geboortedatum noteren en zo werden middels valse handtekeningen contracten afgesloten. Hadden de verkopers de provisie gescoord en toen de rekeningen niet betaald werden, kwamen ze er achter dat het fraude was. Als je nog vragen hebt, beantwoord ik ze morgen.

Sleep well,

Ted.

Gesloten