LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] a-codering BKR

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
marieke

a-codering BKR

Ongelezen bericht door marieke »

Ik vraag me af of er niemand in de problemen is gekomen door de a-codering bij de BKR. Ik ben met een nieuwe hypoyheek bezig, maar die a-codering kan me nog wel eens de nek om gaan doen. Weten jullie welke banken hier streng in zijn en welke wat soepeler? Is er nog een mogelijkheid om de a-codering aan te vechten?

Marieke

Nes

Re: a-codering BKR

Ongelezen bericht door Nes »

Marieke dat zou ik nou ook heel erg graag willen weten-
ik ga ook een hypotheek aanvragen en ben bang dat ik in problemen kom

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

beste Mareike,

de a-codering bij bkr is echt ramp, ik ben nu bezig om deze codering te laten verwijderen,via de advocaat en rechtbank.

maar de vraag is hoe kom jij aan A-codering door dexia of door een ander financial instellingen, is de A-codering volgens u terecht of ten onrecht aan de hand daar kan jij zien welke mogelijkheiden er is.

A- codering bestemde voor achterstand van betalingen.

en als u hebt de inzage van de BKR kan jij zien wie heeft jou gecoderde.

let op de bkr zeggen dat zie zijn onafhankelijk en dit bewering is niet waar de bkr werken voor banken en registreren in opdracht van banken en als gewoon mens u wordt niet geholpen door de bkr voor mij de bkr is een handlanger van banken, en naar mij mening dit instituut wordt gezien bij die banken als straf ongeachte wat.bkr is :twisted: :twisted:

success

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Het BKR is onafhankelijk, in die zin dat ze niet BESLISSEN of jij nog een lening krijgt of niet.

Als je een lening afsluit, dan wordt dat geregistreerd. Wil je later nog een lening afsluiten, dan vraagt de nieuwe geldverstrekker info bij het BKR op. Het BKR geeft dan door wat je al aan schulden hebt, maar zegt niet of je nog een lening mag sluiten of niet. Het BKR kan dit ook helemaal niet beslissen, ze weten bijvoorbeeld de hoogte van je inkomen niet.

Natuurlijk werkt het BKR in de eerste instantie voor banken: als je al een (te) hoge lening hebt, dan is het niet in het belang van de bank je NOG een lening te geven.

Als je terecht een a-codering hebt, dan is het waarschijnlijk ook in jouw eigen belang dat je niet NOG een lening af kan sluiten.

L. Blok

Ongelezen bericht door L. Blok »

SJZ,

Het BKR is niet onafhankelijk. De banken bekostigen de BKR volledig. Dat is alleen maar in Nederland zo. In elke ander Europees land wordt deze "BKR" door de regering van dat land in stand gehouden onder supervisie van de Nationale bank van dat land. De Nederlandse regering heeft geen enkele inmenging in de BKR en de Nederlandse Bank ook niet.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

OK, in dat geval is het BKR niet onafhankelijk, maar onpartijdig.

EchteMeisje

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Of het BKR nu wel of niet onafhankelijk is, daar kun je lang over discussiëren. Feit is dat je met die A-codering blijft zitten.

Uit ervaring weet ik inmiddels dat bij het afsluiten van een hypotheek de banken daar een stuk moeilijker over doen dan verzekeringsmaatschappijen. Wellicht dat je met een goede tussenpersoon toch een hyptheek bij een verzekeraar kan afsluiten.

Gesloten