LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aan- en verkoopkoersen

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
camel

aan- en verkoopkoersen

Ongelezen bericht door camel »

Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik kan nagaan of de koersen waar indertijd mijn aandelenpakket voor is verkocht, c.q. de aex index op het moment van aankopen kloppen?
Deze laatste is voor mij aangekocht op € 597,41 op 12 april 2001. Zo hoog heeft de aex volgens mij nooit gestaan. Hoe kan ik dit controleren?

kees

Re: aan- en verkoopkoersen

Ongelezen bericht door kees »

Volgens mij is dit het antwoord op je vraag.

Het AEX-plus Certificaat

Met het AEX-plus Certificaat van KoersExtra belegt u in 25 bedrijven, waarvan de aandelen het meest verhandeld worden aan de effectenbeurs van Euronext Amsterdam. Bijvoorbeeld ABN AMRO, AEGON, Ahold, Koninklijke Olie en Unilever. Elk jaar worden de fondsen voor de AEX-index opnieuw samengesteld, onder andere op basis van het aantal verhandelde aandelen. Gedurende de volledige looptijd heeft u dus een brede spreiding over ondernemingen uit verschillende sectoren. Hierdoor wordt het risico beperkt.

Het sneeuwbaleffect

De meeste aandelen leveren dividend op. Dit wordt door Legio onmiddellijk in de koers van het AEX-plus Certificaat verwerkt. Elk jaar opnieuw. Door deze herbelegging van dividend groeit de waarde van uw Certificaat gegarandeerd sneller dan de AEX-index zelf. Dat is het sneeuwbaleffect van KoersExtra. Hoe langer uw overeenkomst doorloopt, hoe harder het sneeuwbaleffect voor u werkt.

Bron: www.legio.nu

Gesloten