LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aandelen LEASE

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Tino

Aandelen LEASE

Ongelezen bericht door Tino »

Is Legio Lease de enige de een loopje neemt met aandelen lease of zijn er meerdere gevallen bekend van ander firma's zoals: Spaar Select

Ik had bij Spaar Select n.l. een soort gelijk product afgesloten, die verdacht veel overeenkomsten met die van Legio Lease vertoond.
Ook hier een pakket aandelen gekocht (door tussenkomst van Bank LaBouchere) en net als bij Legio Lease bleven de gouden bergen ver uit het zicht.
Uiteindelijk is het zgn. Altijd Doen Plan van Spaar Select voor mij uitgemond in een Nooit Meer Doen Plan.

Nicole

Re: Aandelen LEASE

Ongelezen bericht door Nicole »

Ook ik heb met veel interesse naar de uitzending gekeken over LegioLease.
Ook ik heb een soortgelijk contract afgesloten bij Spaar Select. Maar SpaarSelect is hier de tussenpersoon van Legio Lease. Kijk maar eens goed boven je contract.
Een paar maanden geleden wilde ik een hypotheek afsluiten i.v.m. de koop van mijn eerste appartement en toen kwam ik er pas achter dat ik een lening had dat geregistreerd stond bij BKR te Tiel.

Dankzij de man die mij die verzuimd heeft om mij hierover voldoende voor te lichten, kon ik mijn droom-appartement niet kopen.Gelukkig heb ik de mazzel dat ik ouders heb die het contract voor mij overgenomen hebben, zodat de koop alsnog door kon gaan.
Maar inmiddels houd ik mijn hart vast: wat is mijn schuld over een paar jaar?

Overigens is die man ontslagen( omdat hij z'n werk niet goed deed kreeg ik te horen: maar ondertussen zit ik met de brokken!)Typisch niet?

Dus, inderdaad, niet alleen LegioLease maar ook andere organisaties die zich hiermee bezig houden moeten, in mijn ogen, aangepakt worden!

Radar, veel succes ermee!

A.Funna.

Ongelezen bericht door A.Funna. »

Naar aanleiding van uw programa over de legio lease
Ik heb ook een WinstVerDriedubbelaar wat is mijn.
consiecwentie heb in een keer betaald voor drie jaar.
Ik beb nog Twee jaar te gaan ik maak wel zorgen.
Wat kan ik doen heir over

A. Funna........

M. Verhoeven

Ongelezen bericht door M. Verhoeven »

Ik heb ook een "Sprintplan" van Spaarbeleg. Ik betaal iedere maand fl. 300,00 voor een periode van 5 jaar. Uiteindelijk betaal ik dus fl. 18.000,00. De waarde van mijn aandelenpakket t.w.v. fl. 45.000,00 moet dus stijgen naar fl. 63.000,00 om mijn inleg terug te krijgen. Om quitte te spelen moet je dus continu 8% + 4% inflatie = 12% winst hebben op je aandelen en die kans is natuurlijk nihil. Alles onder die 12% is puur verlies. Dit soort dingen is me zojuist verteld door mijn belastingconsulent, maar dit is me nooit verteld door de onafhankelijke financieel adviseur die mij heeft overgehaald om een “Sprintplan” te nemen.

Worden er door de vele gedupeerden nog stappen ondernomen?? Zo ja, waar kan ik mezelf aanmelden?

John

Ongelezen bericht door John »

Bij een inleg van 300 gulden in de maand, voor 5 jaar (=18.000 gulden)leen je 45.000 gulden. Je aandelen moeten dus van 45.000 gulden naar 63.000 gulden stijgen om alleen al je inzet terug te krijgen. Dit is een stijging van 40%!!!!! Dat verteld niemand je erbij.

Monique

Ongelezen bericht door Monique »

Ook wij hebben met belangstelling de uitzending gevolgd over spaarlease.
Ons spaarleaseplan is afgesloten via spaarselect en loopt ook via bank Labouchere. De betreffene persoon waarbij wij ons kontrakt hebben afgesloten heeft ons onvolledig geïnformeerd over het te lopen risico. Hij is inmiddels (toevallig) niet meer werkzaam bij Spaarselect.
Door dit alles is de koop van een eigen huis dus niet doorgegaan!!!!!! en zitten we momenteel voor een fors bedrag in het schip.
Radar succes ermee!!!!

Marjan Bor

Ongelezen bericht door Marjan Bor »

Ook ik heb een winstverdriedubbelaar.Ik heb nog een jaar te gaan. Wat moet ik er aan doen?.
Groetjes

W. Nijsters

Ongelezen bericht door W. Nijsters »

Ook ik heb in december 2000 een Sprintplan overeenkomst voor 5jr.afgesloten.
Maandbedrag Fl.150,= Belegd kapitaal; Fl.22.500,=
ik heb door mijn werk alle voorgaande informatie gemist, maar vanavond naar RADAR kunnen kijken.
Is hier nou iets mis mee? Moet ik het opzeggen(als dat al kan)?
De waarde van mijn beleggingen is intussen gedaald naar
Fl. 19.387,= per 31-12-2001.
Op de einddatum is echter altijd de garantiewaarde van het sprintplan van toepassing. Wat bedoelen ze nou?
Wie kan me verder helpen.
Graag ook van de redaktie van RADAR een antwoord hierop.
Groet,
Wim Nijsters.

Jan

Ongelezen bericht door Jan »

In 1996 is mijn eerste "Lease" gestart bij Legio.
Dit plan zou 15 jaar lopen, maar mocht geheel kosteloos na 5 jaar worden beeindigd.
Een half jaar later heb ik het jubileum plan gestart (je kreeg hiet 10% extra aandelen).
Na 4 zeer goede jaren en een iets minder jaar heb ik de eerste Lease laten stoppen met een netto winst die gelijk was aan mijn netto jaarsalaris.
Ook de twee Lease is met een redelijke winst van de hand gedaan.
Ik moet zeggen dat ik door LEGIO LEASE nu veel meer in aandelen handel.
Zij hebben mij de mogelijkheid gegeven dit te doen.
Eén ding is natuurlijk wel van belang, de eerste 4 jaren waren werkelijk TOP-jaren.

Cornelisse W.J.M

Ongelezen bericht door Cornelisse W.J.M »

Mijn winstverdubbelaar loopt per 2 mei 2002 af. Wat kan ik het beste doen ? Aandelen overnemen en de restschuld betalen of alle aandelem verkopen ? Graag zsm uw reactie

henk

Ongelezen bericht door henk »

Ja ook ik ben erin getuint!!!, maar ik heb er niet voor getekend.
Aleen mn vrouw en ik dus niet. Dus ga ik kijken of ik er nog vanaf kan komen voordat ik bij moet betalen. Ook in mijn geval staat nergen de risicos die je loopt!! Mooie praatjes en een gladde verkoper die mn vrouw heeft omgelult.Maar ook stom van mij dat ik niet gelijk actie heb ondernomen..Dus RADAR, pak ze aan die oplichters!! groeten Henk

Flupke

Ongelezen bericht door Flupke »

Ook ik heb een een sprintplan afgesloten bij Spaarbeleg. Nu zag ik echter op de site van Spaarbeleg de volgende tekts:

Het AEGON GarantieFonds biedt u de garantie dat het geleende bedrag na 5 jaar niet in waarde is gedaald. U loopt dus alleen risico over uw maandbetalingen. Op de einddatum kunt u profiteren van de stijgingen van de Samengestelde Index tot 100%.

Als ik het goed begrijp kan ik dus niet met een schuld blijven zitten.

anneloes

Ongelezen bericht door anneloes »

nee maar je bent je inleg wel kwijt in mijn geval zou dat 18000 betekenen.
weet je er loopt nu een onderzoek hoe men zoals ik een beleggingsplan kunnen nemen , je wordt dan wel bij het bkr geregreistreerd met een schuld van 45000 gulden en wij hebben daarbij nog een hoge hypotheek en schulden , dus we hadden er gewoon geen mogen hebben uit bescherming.

K. Kerstens

Ongelezen bericht door K. Kerstens »

Beste mensen in dit forum, mag ik u allen mededelen
dat dit geen objectief forum is naar de redactie van
selectief is met het toelaten van antwoorden op geplaatste
berichten. mij is ter oren gekomen dat bereichten die te krititsch
zijn richting Trosradar worden weggehaald van het forum.

Hierdoor is het voor mensen die het onderzoek en de beweringen
van Trosradar in twijfel trekken niet mogelijk eerlijk de conclusies
te weerleggen. Maar waarschijnlijk doet de reactie niet aan:

"HOREN EN WEDERHOREN"

Journalist

Ongelezen bericht door Journalist »

Juist KerStens!

Ben benieuwd hoe lang onze berichten het uithouden op dit prachtige forum.

Sterkte allemaal!
Journalist

Anneke Sant

Ongelezen bericht door Anneke Sant »

Waar kan ik mij aanmelden om mijn klachten kenbaar te maken over het contract van Legiolease? Ik ben dankzij Radar nu op de hoogte van wat mij te wachten staat. Per 1 juni a.s. loopt mijn contract af, dus schulden i.p.v. kassa!

John

Ongelezen bericht door John »

"Spaar Select/Labouchere: Maximaal- en Direct Rendement Effect"

In juli 1998 hier ingestonken. Adviseur van Spaar Select rekende mij voor hoeveel winst te betalen was op zijn lease producten. Je was gewoon een dief van jezelf, als je hier niet in mee ging.
MRE: eenmalige storting of DRE: maandelijke storting.

Beide producten gekozen, helaas.
De adviseur begreep niet, waarom ik ook niet een extra hypotheek op mijn huis nam, gezien de overwaarde.
Ik deed dit tot grote teleurstelling van de adviseur niet. Wat een geluk, anders was alles kwijt.
Nu ben ik, 15 maanden voor het aflopen van de contracten: zo'n NLG 60.000 (rente) exclusief ontvangen dividend (NLG 9.500)kwijt. Had ik dit op de bank gezet, dan had ik nog ca NLG 65.000 extra gehad.
De schuld aan Labouchere is ca NLG 133.000, waar op dit moment een aandelen waarde tegenoverstaat van ca NLG 95.000,=.
In totaal ben ik nu dus ca NLG 100.000,= kwijt.
Men had mij voorgerekend, dat ik bij een, onvoorstelbaar lage, koersstijging van 6% een belastingvrije winst van ca NLG 35.000,= zou krijgen!!
Op papier had ik ook een berekening ontvangen, waarin men mij voorspiegelde belasting voordeel over de gehele looptijd, alsmede een jaarlijks dividend van 4%.
Beiden blijken niet op waarheid te berusten.

A.J.van Ravenstein

Ongelezen bericht door A.J.van Ravenstein »

Ook ik heb mee gedaan aan de winstverdriedubbelaar 1998/2001 en was inmiddels na eerdere berichten al voorbereid op een teleurstelling maar dat is achteraf nog meegevallen aangezien ik vreesde te moeten bij betalen. Wat ik wel raar vindt is dat er eerst in november 2000 naar mij
is gebeld dat mijn pakket een waarde zou hebben van f 15.500,- waarbij mij de vraag werd gesteld of in nogmaals voor drie jaar bij deze maatschappij zou willen beleggen, door de waarde van mijn pakket opnieuw te investeren.
Daar voelde ik niets voor en heb dat toen medegedeeld, toch kreeg ik op 19 januari 2001 een offerte toegestuurd met de zelfde vraag.
Nadat ik de eindafrekening heb ontvangen ben ik er maar wat blij om dat ik niet opnieuw ben ingestapt aangezien de waarde na uitbetaling uiteindelijk veel minder waard was.
Waarde volgens gegevens op 19 jan 2001 f 15353,69
waarde na sluiting en uiteindelijke afrekening f 9492.00 wat dus vrijwel mijn eigen ingelegde geld is. In een maand tijd een daling van f 5861.00

pwj.hoozemans

Ongelezen bericht door pwj.hoozemans »

Geachte Heer van Ravenstein,

U heeft op de eindafrekening toch een opgave gekregen waarop staat tegen welke koersen Uw aandelen zijn verkocht en dit kunt U dan toch vergelijken met de gemiddelde koersen van die dag?

mvg.pwj.hoozemans

Math Seyben

Ongelezen bericht door Math Seyben »

Op 13 okt 2000 heb ik een cash-click certificaat afgesloten bij Koers-Kompas Effectenvernieuwing NV in Amsterdam, directeur Rob J.M. Straathof.
De leaseconstructie loopt via Bank Labouchere NV. Nu zijn Labrouche en Kempen & Co gefuseerd tot Dexia Bank Nederland.
Is dit nu ook zo'n voorbeeld als Legio-Lease?

Gesloten